«Σαφάρι» για τσαμπατζήδες




Στο... «κυνήγι» των λαθρεπιβατών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ρίχνονται από σήμερα «πιλοτικά» και πλήρως από την ερχόμενη Δευτέρα 11 Απριλίου οι ένστολοι ελεγκτές κομίστρου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας.

Τα μέλη του νέου Σώματος Ελεγκτών θα φορούν ενιαία στολή (μπλε T-shirts) και θα φέρουν ειδικό αναγνωριστικό σήμα, ενώ από το τέλος Σεπτεμβρίου και μετά θα είναι εφοδιασμένοι και με φορητούς υπολογιστές, οι οποίοι θα είναι συνδεδεμένοι με την εφορία για την αυτόματη καταγραφή των προστίμων.
Οι............
«Ράμπο» των εισιτηρίων θα είναι σε πρώτη φάση εκατό, ενώ έως το τέλος Απριλίου, το Σώμα θα αριθμεί 150 άτομα με στόχο έως το τέλος Σεπτεμβρίου να απασχολεί συνολικά 250 άτομα. Παρόντες στους ελέγχους για την ταυτοποίηση προσώπων θα είναι όποτε χρειάζεται και εποχούμενοι αστυνομικοί, καθώς έχει ήδη υπογραφεί η σχετική σύμβαση με το υπουργείο Υποδομών. Στόχος είναι σε μία τυπική καθημερινή να διατίθενται 20-30 αστυνομικοί στο σύνολο της ημέρας. Το κόστος της υπηρεσίας αυτής θα τιμολογηθεί και θα πληρωθεί από τον ΟΑΣΑ και, βάσει των πρώτων εκτιμήσεων, δεν θα υπερβαίνει τις 500.000 ευρώ.
Οι ελεγκτές θα επιβάλλουν τα πρόστιμα, με στόχο μέχρι το τέλος του χρόνου να έχουν περιοριστεί κατά 10% οι ζημίες από τη λαθρεπιβίβαση, εξαιτίας των οποίων ο ΟΑΣΑ χάνει περίπου 6 εκατ. ευρώ τον μήνα.
Το σύστημα των ελέγχων θα διαφοροποιείται για τα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, τραμ) με στόχο να ελέγχονται σε καθημερινή βάση τα σημεία-σταθμοί μέσω των οποίων διακινείται μεγάλος αριθμός επιβατών. Είναι χαρακτηριστικό ότι βάσει δειγματοληπτικής μελέτης του ΟΑΣΑ, το ποσοστό της ετήσιας εισιτήριο-διαφυγής ανερχόταν στο 13.8% για το 2008, το οποίο αντιστοιχεί σε 47 εκατ. ευρώ σε διαφυγόντα έσοδα. Η ζημία μάλιστα αυξήθηκε στα 50 εκατομμύρια ευρώ το 2009 και το 2010 λόγω της αύξησης της εισιτηριο-διαφυγής.
Εκτιμάται ότι η λειτουργία του Σώματος, το οποίο θα ανήκει οργανικά στον ΟΑΣΑ, θα κοστίζει περί τα 5-6 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ενώ τα αναμενόμενα έσοδα υπολογίζονται σε 15 εκατ. ευρώ συνολικά (5 εκατ.από τα πρόστιμα και 10 εκατ. από την αύξηση των ακυρώσεων).
ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΑ ΧΑΡΤΙΝΑ
Μέτρα για την καταπολέμηση των πλαστών εισιτηρίων

Στην αποτελεσματικότερη... «θωράκιση» των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών με στόχο την πάταξη της διακίνησης πλαστών αναμένεται να προχωρήσει ο ΟΑΣΑ έως τον Ιούνιο.
Στο μεταξύ, αύριο αναμένεται να δημοσιευτεί η προκήρυξη του διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού για το έξυπνο ηλεκτρονικό εισιτήριο, αρχικού προϋπολογισμού 82 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα επαναφορτίζεται από ΑΤΜ και Ιντερνετ και θα αντικαταστήσει το κλασικό χάρτινο έως τα μέσα του 2012.
Μέχρι τότε, πάντως, ο ΟΑΣΑ σχεδιάζει να αυξήσει σε τρεις από δύο τις γυαλιστερές γραμμές ασφαλείας που υπάρχουν στα χάρτινα εισιτήρια, ενώ προγραμματίζει τη σταδιακή συρρίκνωση του δικτύου πώλησής τους, καθώς υπολογίζεται ότι το εκτεταμένο δίκτυο ευνοεί τη διακίνηση πλαστών.
Σημεία πώλησης
Στόχος είναι ο μεγαλύτερος όγκος εισιτηρίων να διακινείται από τα σημεία πώλησης του ΟΑΣΑ, ενώ για να στραφεί προς αυτά το επιβατικό κοινό μελετώνται προωθητικές κινήσεις μεταξύ των οποίων και η παροχή ενός εισιτηρίου δωρεάν για κάθε δεσμίδα των δέκα που θα αγοράζει ένας επιβάτης από εκδοτήριο του Οργανισμού.

Στελέχη του Οργανισμού επισημαίνουν ότι η πρόσθετη αύξηση στα έσοδα από τη μείωση της διακίνησης πλαστών εισιτηρίων μπορεί να προσεγγίζει και τα 5 εκατομμύρια ευρώ στο τέλος του 2011.
Γι΄αυτό τον λόγο έχει ζητηθεί η συνδρομή της Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος με στόχο την άμεση προσαγωγή (αυτόφωρο) των διακινητών πλαστών και του ΣΔΟΕ για τον εντοπισμό κυκλωμάτων παραγωγής.
ΕΥΡΩΒΑΡΟΜΕΤΡΟ
Γιατί γυρίζουν την πλάτη στις συγκοινωνίες οι Ελληνες

Χαμηλή πυκνότητα δρομολογίων, ελλιπής ενημέρωση για τις ώρες διέλευσης, έλλειψη ανταποκρίσεων και ακριβό εισιτήριο συνιστούν τις βασικότερες αιτίες εξαιτίας των οποίων οι Ελληνες εξακολουθούν να γυρίζουν την πλάτη στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ετσι, σύμφωνα με τα στοιχεία του τελευταίου Ευρωβαρόμετρου, μόνον ο ένας στους τέσσερις Ελληνες επιλέγει τις αστικές συγκοινωνίες για τις μετακινήσεις του καθώς, παρά την οικονομική κρίση, το 46% των Ελλήνων εξακολουθεί να μετακινείται με το ΙΧ του.
Σύμφωνα με τις απαντήσεις τους, οι Ελληνες συνεχίζουν να προτιμούν το ΙΧ τους επειδή:
  • Τα δημόσια μέσα εξυπηρετούν «σε χαμηλή πυκνότητα δρομολογίων» (65%)
  • «Δεν έχουν ανταποκρίσεις» (60%)
  • Το ΙΧ είναι «πιο βολικό» (54%)
  • Υπάρχει «έλλειψη ενημέρωσης για τα δρομολόγια» (53%)
  • Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν έχουν «αξιοπιστία» (44%)
  • Υπάρχει θέμα «ασφάλειας» (38%)
  • Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι «ακριβά» (37%)
Την ίδια στιγμή οι Ελληνες, στηρίζουν το ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα τονίζοντας σε ποσοστό 73% ότι θα χρησιμοποιούσαν συχνότερα τα δημόσια μέσα αν μπορούσαν να αγοράσουν ένα ενιαίο εισιτήριο.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ  ΕΘΝΟΣ
Share/Save/Bookmark

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails