Η Αθήνα «βγαίνει» στη θάλασσα


Δημιουργείται παραλιακό μέτωπο έκτασης περίπου 1.000 στρεμμάτων, από το Μοσχάτο μέχρι την Καλλιθέα

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Προκόπης Γιόγιακας

Ενωση του Μοσχάτου και της Καλλιθέας με τη θάλασσα μέσω της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος, η οποία κατεβαίνει ένα μέτρο από την επιφάνεια της θάλασσας και μετατοπίζεται 100 μέτρα από τη σημερινή θέση της, προβλέπει μεταξύ των άλλων η μελέτη για την ανάπλαση του Φαληρικού Ορμου του ιταλού αρχιτέκτονα Ρέντσο Πιάνο. Προβλέπεται ακόμη να δημιουργηθούν πάρκο, πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, προκυμαίες και θεματικές ενότητες δραστηριοτήτων με πολύ πράσινο και χώρους αναψυχής. Τη μελέτη...............................παρουσίασε χθες στο Γυάλινο Κτίριο της Πλατείας Νερού στο Παλαιό Φάληρο ο αρχιτέκτονας παρουσία του υπουργού Περιβάλλοντος Γιώργου Παπακωνσταντίνου και του αναπληρωτή υπουργού Νίκου Σηφουνακη. Απομένει να ολοκληρωθούν οι μελέτες εφαρμογής προκειμένου τον Σεπτέμβριο του 2012 να γίνει η δημοπράτηση του έργου με στόχο την ολοκλήρωση των εργασιών το έτος 2015. Σε αυτή τη φάση πρόκειται - σε διάστημα δύο εβδομάδων - να γίνει αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για τη μελέτη κατασκευής της κεντρικής προκυμαίας με το μικρό κτίριο στην απόληξή της στη θάλασσα. Στόχος είναι να μετασχηματιστεί σε πάρκο έκταση 760 στρεμμάτων από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας μέχρι το κλειστό γυμναστήριο Tαε Κβον Ντο. Ωστόσο, μαζί με τα 245 στρέμματα του παλαιού Ιπποδρόμου (από τα οποία μόνο 32 στρέμματα δομούνται) προκύπτει μια έκταση σχεδόν 1.000 στρεμμάτων που μετατρέπονται σε πάρκο.
«Θέλουμε να ενώσουμε το Μοσχάτο και την Καλλιθέα με τη θάλασσα», τόνισε χθες ο Ρέντσο Πιάνο. «Η κεντρική ιδέα είναι οι κάθετοι δρόμοι να φθάνουν στη θάλασσα. Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε έναν χώρο που θα μοιάζει με ψεύτικο Παράδεισο. Προβλέπεται να υπάρχουν εστιατόρια και άλλες δραστηριότητες. Θέλουμε επίσης να δούμε ποια δημόσια κτίρια μπορούν να φύγουν από την περιοχή».
Από το υπουργείο Περιβάλλοντος ξεκαθαρίζεται ότι δεν επιτρέπεται η δόμηση νέων κτιρίων, παρά μόνο για 2.500 τετραγωνικά μέτρα που θα καλύψουν και τις εξυπηρετήσεις για τη χρήση του πάρκου. Στο πάρκο όπου θα πραγματοποιούνται δραστηριότητες αθλητικές και αναψυχής, προβλέπεται να λειτουργούν καφέ και εστιατόρια.
«Η Αθήνα, η Αττική γενικώς, έχει ένα πολύ μεγάλο προσόν που είναι η θάλασσα μπροστά της. Είναι ένα προτέρημα που αυτή τη στιγμή δεν το αξιοποιούμε και δεν το εκμεταλλευόμαστε για τους πολίτες που ζουν εδώ, διότι έχουμε στην πλάτη μας τη θάλασσα», τόνισε χθες ο κ. Παπακωνσταντίνου. «Και αυτό που κάνει πολύ σημαντική τη σημερινή (χθεσινή) ημέρα και τη δουλειά που έχει γίνει στο έργο αυτό, είναι ακριβώς το γεγονός ότι η Αθήνα θα ανοιχτεί στη θάλασσα και θα δώσει πρόσβαση σε όλο αυτό το μέτωπο για τους πολίτες». Από την πλευρά του, ο κ. Σηφουνάκης επισήμανε ότι «με την πρόταση αίρονται τα πραγματικά και ψυχολογικά εμπόδια που δημιουργεί η παραλιακή λεωφόρος και κατασκευάζονται τα αντιπλημμυρικά έργα προστασίας της περιοχής. Ο αυτοκινητόδρομος και οι εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης γίνονται σχεδόν αόρατα και η πόλη αποκτά τον πρώτο μεγάλο πνεύμονα πρασίνου».
Οσον αφορά την άρδευση του πάρκου προβλέπεται να καλυφθεί με τη χρήση μέρους των επεξεργασμένων υδάτων της Ψυττάλειας. Ηδη από το ΥΠΕΚΑ έχει εκδοθεί η πρόσκληση για τη χρηματοδότηση των απαιτούμενων έργων, στα οποία περιλαμβάνονται η πρόσθετη επεξεργασία των λυμάτων και το δίκτυο διανομής του ανακτημένου νερού.

Κόστος. Το συνολικό κόστος του έργου προεκτιμάται σε 215 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν από το υπουργείο Περιβάλλοντος, το τελικό ποσό θα οριστεί ακριβέστερα τον Νοέμβριο, σε σχέση με την ωριμότητα των μελετών. Η χρηματοδότηση προέρχεται από το ΠΕΠ Αττικής, ενώ το υπουργείο θα συμμετέχει με πόρους από το Πράσινο Ταμείο.
prok@dolnet.gr
Share/Save/Bookmark

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails