Απαλλοτριώσεις-εξπρές για το τμήμα Αντίρριο-Ιωάννινα της Ιόνιας Οδού



Αναγκαστικές απαλλοτριώσεις-εξπρές και με μειωμένες τιμές προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση που έθεσε προς δημόσια διαβούλευση ο υπουργός Υποδομών Γιάννης Ραγκούσης.Ουσιαστικά πρόκειται για επανενεργοποίηση του...................................Ολυμπιακού Νόμου και με αυτόν η κυβέρνηση επιχειρεί να επισπεύσει τις διαδικασίες των απαλλοτριώσεων για την αποφυγή καθυστερήσεων στα χρονοδιαγράμματα κατασκευής έργων άλλα και η κατ' επιταγή της τρόικας μείωση των δημοσίων δαπανών και κατ' επέκταση της οικονομικής συμμετοχής του Δημοσίου στα συγχρηματοδοτούμενα έργα. Για την τρόικα, το κόστος των απαλλοτριώσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει το 3% - 4% της συνολικής δαπάνης για το έργο (μέσος ευρωπαϊκός όρος) όταν σήμερα στην Ελλάδα φθάνει και στο 10%.Η προώθηση της ρύθμισης κρίνεται αναγκαία καθώς η καθυστέρηση στις απαλλοτριώσεις αποτέλεσε και ένα από τα βασικά προβλήματα που οδήγησαν στο σταμάτημα της τραπεζικής χρηματοδότησης των πέντε μεγάλων οδικών έργων που κατασκευάζονται με τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι απαλλοτριώσεις για τα έργα αυτά έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί έως το καλοκαίρι του 2009. Κάτι που τελικά δεν έγινε.Τα έργα αυτά είναι ο Ε-65 (Λαμία - Καρδίτσα - Τρίκαλα- Εγνατία), η Ιόνια Οδός (Αντίρριο - Ιωάννινα) και Αθήνα-Σκάρφεια (τα δύο τελευταία σε ενιαίο πακέτο παραχώρησης), ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (ΠΑΘΕ: Μαλιακός - Κλειδί), η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα) και ο Άξονας Μορέας (Κόρινθος-Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη).
Share/Save/Bookmark

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails