ΦΟΡΟΚΑΤΑΙΓΙΔΑ 4,5 δισ. ευρώ για τη διετία 2009-2010 ετοιμάζει η κυβέρνηση, αρχής γενομένης από τον προσεχή Ιούνιο. Το νέο πακέτο φόρων διευρύνεται τώρα ακόμη περισσότερο μετά και τη νέα έκρηξη του ελλείμματος του 2008 στο 4,8% του ΑΕΠ έναντι 3,7% που είχε προβλέψει η κυβέρνηση στο επικαιροποιημένο Πρόγραμμα Σταθερότητας, το οποίο είχε δώσει στη δημοσιότητα μόλις πριν από δυο μήνες.
Παράλληλα, θέμα αντισυνταγματικότητας τίθεται για την έκτακτη εισφορά που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για τα εισοδήματα πάνω από 60.000 ευρώ. Συγκεκριμένα, όπως προέκυψε από χθεσινό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Το Βήμα της Κυριακής»ερωτήματα έχουν αρχίσει να εγείρονται από έγκυρους νομικούς για τη συνταγματικότητα του μέτρου, οι οποίοι μιλούν τόσο για την παραβίαση της αρχής ισότητας στη συμμετοχή στα δημόσια βάρη όσο και για αντισυνταγματική επιβολή αναδρομικού φόρου. Κύκλοι του υπουργείου υποστήριζαν χθες ότι δεν τίθεται θέμα αντισυνταγματικότητας, καθώς δεν πρόκειται για φόροάρα και για αναδρομική φορολογίααλλά για έκτακτη εισφορά για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης. Σε κάθε περίπτωση, η συνταγματικότητα του μέτρου αναμένεται να κριθεί στα δικαστήρια. Την προαναγγελία της επερχόμενης φοροκαταιγίδας έκανε για ακόμη μία φορά ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιάννης Παπαθανασίου. Μιλώντας το Σάββατο σε κομματική εκδήλωση στην Τρίπολη τοποθέτησε χρονικά την ανακοίνωση των νέων μέτρων στον ερχόμενο Ιούνιο. Ειδικότερα είπε ότι με τα μέτρα που έχουν ληφθεί «πιστεύουμε ότι ο στόχος μας θα επιτευχθεί» και πρόσθεσε με νόημα ότι «είμαστε όμως σε ετοιμότητα να κάνουμε τις αναγκαίες προσαρμογές, εφόσον αυτό χρειαστεί, κατά την αξιολόγηση που θα κάνουμε τον Ιούνιο της αποτελεσματικότητας των μέτρων που έχουμε πάρει».



![Reblog this post [with Zemanta]](http://img.zemanta.com/reblog_e.png?x-id=eab622ab-8134-4a19-98e7-a0640eb89c70)





0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου