Πικάσο και Σαγκάλ στην Αθήνα...


ΕΚΘΕΣΗ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΧΝΩΝ- ΠΑΡΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ...
Προτού ανοίξει τις πύλες του το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, στο Παγκράτι, μια πολύτιμη συλλογή από έργα Πάμπλο Πικάσο, Ανρί Ματίς, Μαρκ Σαγκάλ, Βασίλι Καντίνσκι, Γκούσταβ Κλιμτ, Όσκαρ Κόκοσκα, Έγκον Σίλε, Πολ Κλέε- γιγάντων της τέχνης του 20ού αιώνα- θα εκτεθεί στην Αθήνα.
Μέσα από 50 δημιουργίες παρουσιάζεται ένα ενδεικτικό πανόραμα της εικαστικής δημιουργίας που γεννήθηκε στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα, σε μια έκθεση- έκπληξη από...

τη συλλογή του Ότο Μάουερ, του Επισκοπικού Μουσείου της Βιέννης και θα φιλοξενείται από αύριο στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων υπό τον τίτλο «Από τον κλασικό μοντερνισμό στον μεταμοντερνισμό, αριστουργήματα κορυφαίων καλλιτεχνών του 20ού αιώνα».

«Είναι η πρώτη φορά που γίνεται μια έκθεση με τα καλύτερα έργα της συλλογής μας, η οποία αριθμεί περί τα 3.000 έργα» λέει στα «ΝΕΑ» η επιμελήτρια της έκθεσης Μιλένα Βιλτενάουερ. «Πρόκειται για μια έκθεση που δίνει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να γνωρίσει μέσα από ευρεία γκάμα καλλιτεχνών και έργων την τέχνη του 20ού αιώνα, όπως διαμορφώθηκε στην Αυστρία και ευρύτερα στην Ευρώπη», δίνει το στίγμα της έκθεσης η κ. Βιλτενάουερ.

Εντυπωσιακά όμως δεν είναι μόνο τα 27 ονόματα που υπογράφουν τα χαρακτικά, τα σχέδια και τις ακουαρέλες που παρουσιάζονται στην Αθήνα- εργά τα οποία υπογράφουν εκτός των άλλων και οι Τζορτζ Μπρακ, Γιόζεφ Μπόις, Μαξ Μπέκμαν, Καρλ Χόφερ, Αμούλφ Ράιβερ, Ότο Ντιξ- αλλά και η ιστορία της ίδιας της συλλογής.

Τα 3.000 έργα συνέλεξε ο Ότο Μάουεριερέας, θεολόγος και προστάτης των τεχνώνπου αποδείχθηκε διορατικός και με τις επιλογές του κατάφερε να καταρτίσει ένα who is who της αυστριακής τέχνης μετά το 1945. Επρόκειτο για έναν άνθρωπο που ενδιαφερόταν για όλους τους τομείς της σύγχρονης τέχνης και πλησίαζε όλους τους καλλιτέχνες της αβάν γκαρντ με ανοιχτό μυαλό αδιαφορώντας για την προέλευση και τις πεποιθήσεις τους, γι΄ αυτό άλλωστε και η γκαλερί που διατηρούσε αποτέλεσε τη σημαντικότερη γκαλερί της αβάν γκαρντ στη Βιέννη τις δεκαετίες του ΄50 και του ΄60.

«Πολλές φορές αναζητούσε μέσω της τέχνης απαντήσεις σε πνευματικά ζητήματα που τον απασχολούσαν», εξηγεί η κ. Βιλτενάουερ, «με αποτέλεσμα να αρχίσει με τους Αυστριακούς καλλιτέχνες του 20ού αιώνα, αλλά τελικά να συγκεντρώσει τους πιο διακεκριμένους δημιουργούς αυτού του αιώνα».
ΝΕΑ


Reblog this post [with Zemanta]

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails