Την 24 Απριλίου του 1915 η τότε νεόκοπη κυβέρνηση των Νεότουρκων με επικεφαλή τον Κεμάλ Ατατούρκ έθεσε σε εφαρμογή ένα καλά μελετημένο σχέδιο εξόντωσης του αρμενικού πληθυσμού που διέμενε στην τότε οθωμανική αυτοκρατορία. Η επιχείρηση άρχισε με τη σύλληψη και φυλάκιση της πνευματικής και πολιτικής ηγεσίας του αρμενικού λαού και συνεχίστηκε με γενικευμένη και μαζική σφαγή των Αρμενίων σε ολόκληρη την οθωμανική επικράτεια.
Ο απολογισμός των θυμάτων της απάνθρωπης αυτής σφαγής ήταν περίπου 1.500.000 άνθρωποι. Οι δε επιζώντες διασκορπίστηκαν σε ολόκληρο το κόσμο.
Η Ελληνική Βουλή την 26/4/1996 καθιέρωσε την 24η Απριλίου ως ημέρα μνήμης, τιμώντας έτσι τα θύματα της Τουρκικής θηριωδίας.



![Reblog this post [with Zemanta]](http://img.zemanta.com/reblog_e.png?x-id=6e520342-74e6-8337-a4a0-7723b2801079)





0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου