Ημέρα μνήμης για την σφαγή των Αρμενίων

Την 24 Απριλίου του 1915 η τότε νεόκοπη κυβέρνηση των Νεότουρκων με επικεφαλή τον Κεμάλ Ατατούρκ έθεσε σε εφαρμογή ένα καλά μελετημένο σχέδιο εξόντωσης του αρμενικού πληθυσμού που διέμενε στην τότε οθωμανική αυτοκρατορία. Η επιχείρηση άρχισε με τη σύλληψη και φυλάκιση της πνευματικής και πολιτικής ηγεσίας του αρμενικού λαού και συνεχίστηκε με γενικευμένη και μαζική σφαγή των Αρμενίων σε ολόκληρη την οθωμανική επικράτεια.

Ο απολογισμός των θυμάτων της απάνθρωπης αυτής σφαγής ήταν περίπου 1.500.000 άνθρωποι. Οι δε επιζώντες διασκορπίστηκαν σε ολόκληρο το κόσμο.

Η Ελληνική Βουλή την 26/4/1996 καθιέρωσε την 24η Απριλίου ως ημέρα μνήμης, τιμώντας έτσι τα θύματα της Τουρκικής θηριωδίας.



Reblog this post [with Zemanta]

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails