Βουτιά πωλήσεων έως 17% για τις αλυσίδες ηλεκτρικών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Πουλερές
Όταν ο κλάδος της οικοδομής στην Ελλάδα φταρνίζεται, πολλοί άλλοι κλάδοι της οικονομίας παθαίνουν γρίπη... Ένας από αυτούς είναι η αγορά λιανικών πωλήσεων λευκών συσκευών (πλυντήρια, ηλεκτρικές κουζίνες, ψυγεία) και ειδικότερα η κατηγορία των εντοιχισμένων.
Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους:Τον Ιανουάριο η πτώση του τζίρου στο λιανεμπόριο λευκών συσκευών ήταν 15%, τον Φεβρουάριο 9%, ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς ο μέσος όρος της πτώσης το πρώτο τρίμηνο θα κυμανθεί μεταξύ 12% και 17%.
Με δεδομένο ότι ο τζίρος των λευκών συσκευών αντιστοιχεί στο περίπου 35% του συνολικού τζίρου των λιανικών πωλήσεων στην αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, η κακή πορεία των πρώτων έχει προκαλέσει πονοκεφάλους στους επιτελείς των μεγάλων αλυσίδων, ελληνικών και πολυεθνικών (Κωτσόβολος, Μedia Μarkt, Ηλεκτρονική, Εlectronet, Εxpert κ.ά.).
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκπρόσωποι των μεγάλων αλυσίδων ασκούν ισχυρές πιέσεις στα αρμόδια υπουργεία ζητώντας να εφαρμοστούν άμεσα τα μέτρα επιδότησης για την αντικατάσταση παλαιών και ενεργοβόρων ηλεκτρικών συσκευών, που ήδη έχουν εξαγγελθεί και θα χρηματοδοτηθούν από κοινοτικά κονδύλια.
Προς το παρόν η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην άμεση εφαρμογή του μέτρου με επιδοτήσεις για την αγορά κλιματιστικών με τεχνολογία inverter εν όψει του καλοκαιριού, ενώ για τις λευκές συσκευές το πρόγραμμα τοποθετείται για αργότερα.
Και τιμές κάτω του κόστους
Από την πλευρά τους οι μεγάλες αλυσίδες, για να φέρουν πελάτες στα καταστήματά τους σε όλη τη χώρα, επιστρατεύουν όλα τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους: από γενναίες πιστωτικές διευκολύνσεις μέχρι και τιμές κάτω του κόστους σε ορισμένα προϊόντα και για περιορισμένο διάστημα. Κάποιες άλλες προσφέρουν κίνητρα, κυρίως εκπτώσεις, για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών και να αντικαταστήσουν τις παλιές λευκές συσκευές με νέες, που σαφώς καταναλώνουν λιγότερο ρεύμα.
Επισημαίνεται ότι μέσα στα κίνητρα που προβάλλονται διαφημιστικά από τις εταιρείες λιανικής πώλησης ηλεκτρικών συσκευών είναι και η αυτονόητη υποχρέωσή τους, βάσει νόμου του 2004, να οδηγούν σε ανακύκλωση με δική τους δαπάνη τις παλιές συσκευές που αντικαθίστανται από καινούργιες.
Επισημαίνεται ότι μέσα στα κίνητρα που προβάλλονται διαφημιστικά από τις εταιρείες λιανικής πώλησης ηλεκτρικών συσκευών είναι και η αυτονόητη υποχρέωσή τους, βάσει νόμου του 2004, να οδηγούν σε ανακύκλωση με δική τους δαπάνη τις παλιές συσκευές που αντικαθίστανται από καινούργιες.
Προώθηση πράσινων συσκευών
Ενδεικτικό παράδειγμα για την προσπάθεια των εταιρειών να αναζωογονήσουν τον τζίρο τους μέσω της προώθησης των λεγόμενων πράσινων συσκευών είναι η αλυσίδα Κωτσόβολος, η οποία έχει ανακοινώσει ότι η απόσυρση παλαιάς συσκευής και η αγορά νέας μπορεί να οδηγήσει σε έκπτωση έως και 300 ευρώ, ενώ από την πλευρά της η γερμανική Μedia Μarkt με την παράδοση κάθε παλιάς συσκευής και αγορά προϊόντων άνω των 500 ευρώ προσφέρει εκπτωτικό κουπόνι για την επόμενη αγορά.Σε ό,τι αφορά την απόσβεση του κόστους για την αγορά καινούργιας οικιακής συσκευής, τα στοιχεία δείχνουν ότι ένας ψυγειοκαταψύκτης ενεργειακής κατηγορίας Α καταναλώνει ετησίως 250 κιλοβατώρες και το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος διαμορφώνεται με τις υπάρχουσες τιμές σε περίπου 21,5 ευρώ. Ένας παρόμοιος ψυγειοκαταψύκτης ενεργειακής κατηγορίας Β καταναλώνει 550 κιλοβατώρες δαπανώντας 47,3 ευρώ, ενώ για ένα ανάλογο προϊόν ενεργειακής κατηγορίας C σπαταλώνται 750 κιλοβατώρες και τριπλασιάζεται το ετήσιο κόστος για ρεύμα, που διαμορφώνεται στα 64,5 ευρώ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου