Αυτοκινητόδρομοι με διόδια πολλών ταχυτήτων Από 0,15 έως και 0,30 ευρώ θα πληρώνουν για κάθε χιλιόμετρο όσοι οδηγοί επιλέγουν τις επεκτάσεις της Αττι

ΤΑ ΝΕΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κώστας Ντελέζος
Τους τελευταίους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της Αττικής, συνολικού μήκους 106 χιλιομέτρων, που αναμένεται να συμπληρώσουν το σημερινό δίκτυο της Αττικής Οδού και των άλλων κρίσιμων για τη λειτουργία του Λεκανοπεδίου βασικών οδικών αξόνων, δημοπρατεί η κυβέρνηση.
Φωτογραφία
Ωστόσο, με την ολοκλήρωση των νέων δρόμων, το 2015, οι χρήστες- οδηγοί θα βρεθούν μπροστά σε έναν λαβύρινθο διοδίων! Οι μετακινήσεις μέσω των νέων αυτοκινητοδρόμων θα τιμολογούνται με τρεις διαφορετικές ταρίφες, ενώ η χρέωση θα γίνεται ανά χιλιόμετρο. Είναι ενδεικτικό, ότι για να διανύσει ένας οδηγός μιας διαδρομή περίπου 28 χιλιομέτρων από το Ελληνικό μέχρι την Ανθούσα μέσω των νέων δρόμων και σηράγγων θα πρέπει να πληρώσει συνολικά 7,54 ευρώ, δηλαδή όσο περίπου είναι το σημερινό κόστος των διοδίων από την Αθήνα έως τη Λάρισα! Το «τριζωνικό» σύστημα διοδίων θα ισχύει μόνο στους νέους δρόμους, καθώς στην Αττική Οδό θα διατηρηθεί ο σημερινός τρόπος τιμολόγησης, ο οποίος δεν μπορεί να αλλάξει λόγω της σύμβασης που έχει υπογραφεί.
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς, παρουσιάζοντας χτες τα ενδεικτικά ανώτατα τιμολόγια χρήσης των νέων αυτοκινητοδρόμων, επεσήμανε ότι «η τελική τιμή ανά χιλιόμετρο θα προκύψει μέσα από τον διαγωνισμό, καθώς αποτελεί μέρος της όλης διαδικασίας». Η χρέωση για τους οδηγούς που θα διέρχονται από υπόγειες σήραγγες θα είναι πιο υψηλή. Χαμηλότερες θα είναι οι χρεώσεις για τους οδηγούς που θα κινούνται στη Δυτική Περιφερειακή του Υμηττού και τις άλλες επεκτάσεις, ενώ διαφορετική χρέωση θα υπάρχει και στο τμήμα που θα συνδέει τη μεγάλη σήραγγα του Υμηττού με την Αττική Οδό..............
Το ολοκληρωμένο- αναθεωρημένο σχέδιο των νέων αυτοκινητοδρόμων της Αττικής προέκυψε μέσα από διαβούλευση, ενώ όπως τόνισε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, «με τα έργα αυτά σχεδόν ολοκληρώνονται και ουσιαστικά εξαντλούνται οι ανάγκες για την κατασκευή σημαντικών οδικών αξόνων στην περιοχή της Αττικής, καθώς ολοκληρώνεται ο μεγάλος εσωτερικός περιφερειακός δακτύλιος του Λεκανοπεδίου και βελτιώνεται ουσιαστικά η καθημερινή ζωή των κατοίκων».
Ο διαγωνισμός
Η χτεσινή προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για τους νέους αυτοκινητοδρόμους της Αττικής, συνολικού προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, προβλέπει την κατασκευή όλων των έργων με τη μέθοδο της Σύμβασης Παραχώρησης. Ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί σε μία φάση. Ο χρόνος κατάθεσης των προσφορών ορίστηκε για τις 22 Δεκεμβρίου και όπως υπογράμμισε ο κ. Σουφλιάς, αν δεν υπάρξουν σοβαρά προβλήματα ενστάσεων, στις αρχές του 2010 υπολογίζεται ότι θα έχει ανακηρυχθεί ο ανάδοχος. Δεδομένου ότι ο χρόνος κατασκευής των έργων αποτελεί διαγωνιστικό μέγεθος και ορίστηκε ότι μπορεί να κυμανθεί από 55 έως 65 μήνες, το ΥΠΕΧΩΔΕ εκτιμά ότι μέχρι τις αρχές του 2015 το έργο μπορεί να είναι έτοιμο στο σύνολό του.
Επίσης, έχει προβλεφθεί και ενδιάμεση αποκλειστική προθεσμία 50 μηνών, προκειμένου να παραδοθεί νωρίτερα το κρίσιμο τμήμα των 14,7 χλμ. της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού, από την Κατεχάκη μέχρι τη Λεωφόρο Ποσειδώνος και έως την Ούλωφ Πάλμε. Η μέγιστη δυνατή χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου, η οποία αποτελεί και αυτή διαγωνιστικό μέγεθος, ορίστηκε σε 360 εκατ. ευρώ, δηλαδή στο 20% του κόστους του έργου. Ο χρόνος παραχώρησης είναι 30 χρόνια από την έναρξη της σύμβασης, μέσα στον οποίο περιλαμβάνεται και η πενταετία κατασκευής του έργου.
Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι εντάσσονται στον ευρύτερο ολοκληρωμένο συγκοινωνιακό σχεδιασμό για την κυκλοφοριακή οργάνωση του Λεκανοπεδίου, τόνισε ο κ. Σουφλιάς. Συμπλήρωσε πως χαρακτηριστικό είναι ότι για να διανυθούν σήμερα τα 14,5 χλμ. από τον ανισόπεδο κόμβο της Κατεχάκη έως τη Λεωφόρο Ποσειδώνος οι οδηγοί χρειάζονται σε ώρες εκτός αιχμής πάνω από 40 λεπτά εντός του οικιστικού ιστού. Με τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού ο χρόνος αυτός θα περιοριστεί στα 8-10 λεπτά εκτός του οικιστικού ιστού.
Τα 7 έργα
Τα εφτά νέα οδικά έργα που θα κατασκευαστούν με συμβάσεις παραχώρησης είναι:
1. Η Δυτική Περιφερειακή Υμηττού, από τη νότια απόληξη της Αττικής Οδού στην Κατεχάκη έως τη Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 14,7 χλμ. Το έργο στο σύνολό του θα είναι υπόγειο και θα παρακάμπτει τα αστικά κέντρα Βύρωνα, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Αλίμου και Ελληνικού. Σε ολόκληρο το μέτωπο του Υμηττού- ανέφερε ο κ. Σουφλιάς- και κατά μήκος της οριογραμμής του οικιστικού ιστού στις περιοχές του Βύρωνα, της Ηλιούπολης και της Αργυρούπολης σε ζώνη πλάτους τουλάχιστον 500 μέτρων, έχει προβλεφθεί φύτευση περίπου 350.000 δένδρων σε έκταση 5.500 στρεμμάτων.
2. Η μεγάλη σήραγγα του Υμηττού, μήκους 4 χλμ., με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της, η οποία θα συνδέει τη νότια πλευρά του Λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια, από τον ανισόπεδο κόμβο Σακέτα μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων, μήκους 6,3 χλμ.
3. Ο οδικός άξονας από τον ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων (μετά τη μεγάλη σήραγγα Υμηττού) μέχρι τη Ραφήνα, που ακολουθεί το φυσικό ανάγλυφο σε όρυγμα και δεν είναι ορατός. Έχει μήκος 18,6 χλμ. με ενδιάμεσο ανισόπεδο κόμβο προς την Αττική Οδό και το Αεροδρόμιο. Προβλέπεται η μελλοντική επέκταση και η σύνδεσή του από τη Ραφήνα μέχρι την Εθνική Οδό Αθηνών- Λαμίας στις Αφίδνες, με οδικό τμήμα μήκους άλλων 25 χλμ. 4. Ο οδικός άξονας από τον ανισόπεδο κόμβο Μεσογείων μέχρι την Αγία Μαρίνα, μήκους 14,2 χλμ., στον οποίο προστέθηκε και ο κλάδος από τον ημικόμβο Καλυβίων μέχρι την περιμετρική οδό των Καλυβίων, μήκους περίπου 5,9 χλμ.
5. Η ολοκλήρωση του άξονα Σταυρού- Ραφήνας, σε μήκος άλλων 6,1 χλμ. μέχρι τη Λεωφόρο Σπάτων- Λούτσας.
6. Η ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, μήκους 2 χλμ. 7. Το συνδετήριο οδικό τμήμα προς το κέντρο της Αθήνας από τον ανισόπεδο κόμβο Σακέτα μέχρι την Ούλωφ Πάλμε, μήκους 3,8 χλμ.


Share/Save/Bookmark
ευχαριστούμε για την επίσκεψη

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails