Η πολιτική της κυβέρνησης για τον σιδηρόδρομο περιορίζεται στις δραστικές περικοπές δρομολογίων και την μεγάλη αύξηση των εισιτηρίων, χωρίς να γίνεται προσπάθεια για ανάπτυξη αυτού του αξιόπιστου και οικολογικού μέσου μεταφοράς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Μεσσηνία, όπου το υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζει δραστική μείωση των εσωτερικών δρομολογίων του νομού, ακόμα και στο ένα πέμπτο των σημερινών. Κι αυτό την στιγμή που αρκετά δρομολόγια είναι ιδιαιτέρως δημοφιλή...
και σίγουρα δεν ταιριάζουν στην εικόνα άδειων τρένων που επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό, εικόνα που θέλει να δώσει η κυβέρνηση για να δικαιολογήσει το "ξεπούλημα του ΟΣΕ", όπως χαρακτήρισε την "εξυγίανση" ο πρόεδρος του ΣΥΝ, Αλ. Τσίπρας.
Τα δρομολόγια του τρένου από Καλαμάτα σε Μεσσήνη μειώνονται από 16 την ημέρα σε 3, δηλαδή θα έχουμε δραστική περικοπή στο μόλις 20% των δρομολογίων. Μειώνονται επίσης σε 3 από 8 τα δρομολόγια για Κυπαρισσία και σε 6 από τα 17 (περικοπή στο ένα τρίτο) τα δρομολόγια για το ΤΕΙ της Καλαμάτας. Τα δρομολόγια δεν μειώνονται μόνο στο εσωτερικό του νομού Μεσσηνίας, αλλά και προς Πάτρα και Πύργο (μόνο 2 από τα σημερινά 7), επιφέροντας τεράστιο πλήγμα στην σιδηροδρομική σύνδεση ολόκληρης της δυτικής Πελοποννήσου. Μάλιστα το επιχείρημα των λίγων εισιτηρίων σε σχέση με τα δρομολόγια δεν ισχύει, καθώς τα τρένα από Καλαμάτα για Μεσσήνη κόβουν 17.000 εισιτήρια το μήνα.
Ταυτόχρονα, η γραμμή που συνδέει την Αθήνα με την Καλαμάτα παραμένει κλειστή εδώ και έξι χρόνια. Το 2003 η γραμμή σταμάτησε την λειτουργία της για να πραγματοποιηθούν έργα εκσυγχρονισμού των γραμμών με στόχο μεγαλύτερες ταχύτητες. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε την ολοκλήρωση των εργασιών σε 28 μήνες, ενώ μετά από πολλές αναβολές και καθυστερήσεις το τέλος των εργασιών έχει οριστεί τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Παράσταση διαμαρτυρίας φορέων της Μεσσηνίας την Τετάρτη 22 Ιουλίου
Μετά από σύσκεψη φορέων της περιοχής, όπως το Εργατικό Κέντρο, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, ο νομάρχης και οι νομαρχιακές παρατάξεις, καθώς και οι δήμαρχοι των περιοχών από όπου περνά το τρένο, αποφασίστηκε παράσταση διαμαρτυρίας στον ΟΣΕ, την ΤΡΕΝΟΣΕ και το υπουργείο Μεταφορών στην Αθήνα την Τετάρτη 22 Ιουλίου. Στο κείμενό τους οι φορείς της Μεσσηνίας επισημαίνουν ότι "η πρόσφατη απόφαση της Διοίκησης του ΟΣΕ για δραστική μείωση δρομολογίων στον νομό Μεσσηνίας συμβαδίζει μόνο με την απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου και κατ’ επέκταση την περιθωριοποίηση του νομού μας".
Συνάντηση Τσίπρα με τους εργαζόμενους στον σιδηρόδρομο
Στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΣΕ, ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης για τον Οργανισμό, ο πρόεδρος του ΣΥΝ, Αλ. Τσίπρας, συναντήθηκε την Πέμπτη με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ). Ο Αλ. Τσίπρας τόνισε ότι η υποχρεωτική "μισθωτή εφεδρεία" που προωθεί το υπουργείο, με 3.000 υπαλλήλους του ΟΣΕ ηλικίας άνω των 55 ετών να παίρνουν το 70% του μισθού τους μένοντας στο σπίτι τους, "αποτελεί ουσιαστικά κρυμμένη απόλυσή τους έναντι 'πινακίου φακής'". Για το θέμα της μεγάλης αύξησης των εισιτηρίων σε συνδυασμό με την δραστική μείωση των δρομολογίων παρατήρησε ότι "αυτά τα μέτρα χτυπούν τα λαϊκά στρώματα", ενώ επισήμανε ότι τα σχέδια της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ είναι "η διάλυση και το ξεπούλημα του οργανισμού και κυρίως των 'φιλέτων' του, όπως ο προαστιακός".
Παπαγιάννης Κώστας
www.avgi.gr
Ρευστοποιήσεις και αβεβαιότητα έφεραν πτώση στη Wall Street
Πριν από 1 ώρα
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου