Οι δρόμοι φέρνουν μποτιλιάρισμα Συγκοινωνιολόγοι: οι νέοι αυτοκινητόδρομοι δεν θα λύσουν το πρόβλημα του κυκλοφοριακού

ΤΑ ΝΕΑ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Αράπογλου garapoglou@dolnet.gr
Ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με δίκτυο λεωφορειολωρίδων και επέκταση των γραμμών του Μετρό αντί για τους νέους αυτοκινητοδρόμους τους οποίους εξήγγειλε το ΥΠΕΧΩΔΕ και καθιστούν το αυτοκίνητο ως κύριο μέσο μεταφοράς, προτείνουν οι συγκοινωνιολόγοι για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στο Λεκανοπέδιο.
Φωτογραφία
«Κάθε έργο πρέπει να τοποθετείται σε χρονικές κλίμακες. Το πώς αλλάζει η Αθήνα σήμερα διαφέρει από το τι θα ισχύει αύριο. Αρχικά με την επέκταση των αυτοκινητοδρόμων θα υπάρξει μια ανακούφιση, μακροπρόθεσμα, ωστόσο, θα επιστρέψουμε στα ίδια επίπεδα. Το Ι.Χ. εδραιώνεται ως το κύριο μέσο, ενώ ουσιαστικά έχουμε μια γένεση μετακινήσεων και τη δημιουργία μιας πιο απλωμένης πόλης, με περιοχές που, λόγω της έλλειψης πρόβλεψης για τα δημόσια Μέσα Μεταφοράς, θα είναι άμεσα εξαρτώμενες από αυτό», λέει στα «ΝΕΑ» ο συγκοινωνιολόγος κ. Στράτος Παπαδημητρίου......................
Δεν υπάρχει μελέτη
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα, όπως υποστηρίζει, δεν λύνεται με την κατασκευή νέων δρόμων, αλλά με άλλες πιο ουσιαστικές παρεμβάσεις. «Δεν υπάρχει ουσιαστικό σχέδιο για το τι πόλη πραγματικά θέλουμε, ενώ δεν φαίνεται να υπάρχει μελέτη για το μέλλον. Αυτό που πραγματικά χρειάζεται είναι να γίνουν παρεμβάσεις που θα μειώνουν τα διανυόμενα χιλιόμετρα με τα Ι.Χ., καθώς και να υπάρξει ενίσχυση των Μέσων και των υπηρεσιών Μαζικής Μεταφοράς με μεγαλύτερη συχνότητα και ποιότητα. Αντί για 100 χλμ. αυτοκινητοδρόμου θα έπρεπε να κατασκευαστούν 100 χλμ. Μετρό, το οποίο είναι πολύ πίσω σε σχέση με άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις», τονίζει ο κ. Παπαδημητρίου.
«Ολοκληρώνεται ένα δίκτυο περιφερειακών δακτυλίων, ώστε η κίνηση των οχημάτων να μην περνά από το κέντρο της πόλης, κάτι που ήταν εδώ και χρόνια απαραίτητο. Το πρόβλημα, όμως, δεν λύνεται με οδικά έργα, γιατί, όταν δεν υπάρχουν εναλλακτικές, φτάνουν στον κορεσμό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Αττική Οδός που έχει τον φόρτο που θα έπρεπε να είχε το 2015», τονίζει ο συγκοινωνιολόγος κ. Πάνος Παπαδάκος.
Για τον Υμηττό
Η κατασκευή των νέων αυτοκινητοδρόμων προκαλεί αντιδράσεις για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα έχουν, ιδιαίτερα στην ανατολική πλευρά του Υμηττού.
«Όχι μόνο δεν δίνουν λύση, αλλά βάζουν ταφόπλακα στον ορεινό όγκο του Υμηττού. Το γεγονός ότι το έργο περνά μέσα από ζώνες προστασίας και περιοχές Νatura θα προκαλέσει τρομερές καταστροφές στη βιοποικιλότητα.
Το αισθητικό δάσος της Καισαριανής, που είναι από τους τελευταίους χώρους πρασίνου που έχουν απομείνει, θα καταστραφεί εντελώς», δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο κ. Τάσος Ταστάνης, αρχιτέκτων-μηχανικός, μέλος της διαδημοτικής συντονιστικής επιτροπής για τη διάσωση του Υμηττού.
Έντονες είναι οι αντιδράσεις και στην άλλη πλευρά του Υμηττού, καθώς τα έργα που περνούν από το Μητροπολιτικό Πάρκο του Ελληνικού βρίσκουν αντίθετους τους πολίτες. «Το Ελληνικό είναι στόχος διαφόρων παρεμβάσεων, αφού δημιουργούνται πολλοί κόμβοι με στόχο τη σύνδεση του παλαιού αεροδρομίου με το Εθνικό Δίκτυο και την Αττική Οδό. Αυτό θα φέρει περισσότερα αυτοκίνητα και, κατά συνέπεια, καυσαέριο. Παράλληλα, όλα αυτά θα συνδυασθούν με το πάγωμα των επεκτάσεων του Μετρό, για το οποίο, πέραν του Ελληνικού δεν έχει γίνει κανένας λόγος», τονίζει ο κ. Άκης Μπαδογιάννης μέλος της διαδημοτικής συντονιστικής επιτροπής για τη διάσωση του Υμηττού. Οι κάτοικοι του Ελληνικού, όπως υποστηρίζει, ετοιμάζονται για κινητοποιήσεις προκειμένου να αποτρέψουν αυτές τις εξελίξεις.
Προτεραιότητα στο περιβάλλον και όχι στα έργα οδοποιίας
ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ αποτελέσματα των πυρκαγιών στην Αττική θα είναι αισθητά και θα υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών για δεκαετίες, εκτός και αν γίνει άμεσα μια μεγάλη και καλά συντονισμένη προσπάθεια για την αντιμετώπισή τους και την πραγματική αποκατάσταση του περιβάλλοντος στον νομό, τονίζουν 31 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ σε χθεσινή ερώτησή τους προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, με την οποία ζητούν τον επανασχεδιασμό των αυτοκινητοδρόμων.
«Το πρώτο και προφανές έργο που θα έπρεπε να έχει χαμηλότερη προτεραιότητα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αποκατάστασης, είναι οι επεκτάσεις των αυτοκινητοδρόμων της Αττικής», τονίζουν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και προσθέτουν: «Κάτι τέτοιο θα είχε πολλαπλά πλεονεκτήματα: από τη μία θα αποφεύγονταν οι πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις στον Υμηττό και τον χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, και από την άλλη ο επανασχεδιασμός του έργου θα μπορούσε να ελευθερώσει πόρους ικανούς να χρηματοδοτήσουν στο σύνολό του ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αποκατάστασης και αναβάθμισης του περιβάλλοντος της Αττικής».
Αποσπασματικά
Η κυβέρνηση μέχρι σήμερα έχει ανακοινώσει κάποια αποσπασματικά μέτρα για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος της Αττικής, επισημαίνουν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και ερωτούν: «Έχει η κυβέρνηση την πολιτική βούληση να απομακρυνθεί, έστω και μετά την καταστροφή, από την πολιτική του τσιμέντου και της ασφάλτου, επανασχεδιάζοντας την επέκταση των αυτοκινητοδρόμων της Αττικής, και να προτάξει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αποκατάστασης του περιβάλλοντος και βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών της Αττικής, που αποτελεί πολύ μεγαλύτερη προτεραιότητα από τα έργα οδοποιίας μετά τις πυρκαγιές;».
Πιέσεις για το «Νίκος Καζαντζάκης»
ΣΕ ΤΡΟΧΙΑ υλοποίησης φιλοδοξεί να βάλει η κυβέρνηση το έργο του νέου διεθνούς αεροδρομίου του Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλλι Πεδιάδος, του οποίου τη δημοπράτηση ανακοίνωσε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς.
Το νέο αεροδρόμιο- όπως ανακοίνωσε ο κ. Σουφλιάς - θα είναι έτοιμο την άνοιξη του 2015 και θα κατασκευαστεί κατά το πρότυπο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ)
με το σύστημα της σύμβασης παραχώρησης και τη συμμετοχή του Δημοσίου. Ωστόσο, για την εξέλιξη του έργου κρίσιμος αναμένεται να είναι ο ρόλος του σημερινού αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης».
Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ τόνισε χτες ότι το σημερινό αεροδρόμιο Ηρακλείου θα πάψει οριστικά να λειτουργεί αμέσως με την έναρξη λειτουργίας του νέου αερολιμένα στο Καστέλλι, κάτι που συνέβη και στην Αθήνα με το Ελληνικό όταν λειτούργησε το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Δεδομένου ότι οι πιέσεις των Κρητών επιχειρηματιών του τουριστικού κλάδου θα είναι προς την κατεύθυνση να παραμείνει έστω σε μερική λειτουργία το «Νίκος Καζαντζάκης» για την εξυπηρέτηση των πτήσεων τσάρτερ και των μικρών αεροσκαφών της Γενικής Αεροπορίας, απομένει να φανεί στην πράξη ποιο θα είναι το πραγματικό ενδιαφέρον των ιδιωτών επενδυτών για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.
«Επανεκτίμηση»
Το ΠΑΣΟΚ ως κυβέρνηση θα επανεκτιμήσει τις δημοπρατήσεις «της τελευταίας στιγμής» που ανήγγειλε χτες και προχτές ο κ. Σουφλιάς, για τους αυτοκινητοδρόμους Αττικής και το αεροδρόμιο Ηρακλείου, δήλωσε ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για τα Δημόσια Έργα Γιάννης Μαγκριώτης.



Share/Save/Bookmark
ευχαριστούμε για την επίσκεψη

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails