Μένει από συρμούς το Μετρό


Εκτροχιάζεται εκ νέου το χρονοδιάγραμμα για τη λειτουργία των νέων σταθμών του Μετρό. Τον επόμενο μήνα- με βάση τον σχεδιασμό του περασμένου Αυγούστου της Αττικό Μετρό- θα έπρεπε να λειτουργούν οι σταθμοί στον Χολαργό, στο Περιστέρι, στην Ανθούπολη και το Χαϊδάρι...


Τώρα, όπως λένε από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων γίνεται προσπάθεια- με το πιο αισιόδοξο σενάριο- οι σταθμοί να λειτουργήσουν μέσα στο 2010...

Νέο πρόβλημα για την εύρυθμη λειτουργία του Μετρό είναι και η μη παραλαβή των 17 συρμών που θα υποστηρίξουν τις καινούργιες επεκτάσεις του στο Περιστέρι, στο Χαϊδάρι και το Ελληνικό. Τα βαγόνια- με το πιο αισιόδοξο σενάριο -, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών αναμένεται να παραληφθούν το 2011. Έτσι, χωρίς αυτούς τους συρμούς πρόκειται να προκληθεί κομφούζιο στις αποβάθρες, αφού ο χρόνος αναμονής τις ώρες αιχμής θα αυξηθεί από τα 3 λεπτά τουλάχιστον στα 7. Την ίδια ώρα, ορατός είναι ο κίνδυνος να χαθούν 50 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Συνοχής.

Oι καθυστερήσεις στη λειτουργία των νέων σταθμών του Μετρό ξεπερνούν τα 2 χρόνια, αφού για παράδειγμα ο σταθμός στον Χολαργό θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2006(!) Ωστόσο, χωρίς να γίνει δημοσίως γνωστό- κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου- από την Αττικό Μετρό δόθηκε τον Σεπτέμβριο το «πράσινο φως» και για νέες παρατάσεις...

Έτσι, για το Περιστέρι και το Χαϊδάρι εγκρίθηκε παράταση μέχρι το τέλος του ερχόμενου Μαρτίου, για τον σταθμό του Ελληνικού- που θα έπρεπε να λειτουργεί από την ερχόμενη άνοιξη- δόθηκε παράταση για τον Οκτώβριο του 2010, ενώ για τον σταθμό του Αλίμου- και αυτός επρόκειτο να λειτουργήσει την άνοιξη- η παράταση πάει για το 2011 με συνέπεια τα έργα να είναι εκτός ορίου χρηματοδότησης από το Ταμείο Συνοχής.

«Δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε με τα όσα λέγαμε τα προηγούμενα χρόνια για τις καθυστερήσεις στις επεκτάσεις του Μετρό και την έλλειψη χρηματοδότησης των έργων», λέει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης. «Οι επεκτάσεις του Μετρό και οι νέες γραμμές σε Αττική και Θεσσαλονίκη είναι οι απόλυτες προτεραιότητές μας».

Η γραμμή 4. Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η γραμμή 4- η οποία δεν έχει ακόμη δημοπρατηθεί και είναι γνωστή και σαν γραμμή «U» λόγω σχήματος- θα επανασχεδιαστεί προκειμένου να περιλαμβάνει την Καισαριανή και τον Βύρωνα. «Το σχήμα "U" κοιτάμε να το κάνουμε κυκλικό δακτύλιο όπου θα ενώνονται τα δυο άκρα της γραμμής στο Άλσος Γαλατσίου και το Μαρούσι». Όπως αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο κ. Μαγκριώτης, «οι μελέτες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί σε διάστημα από 1 έως 2 χρόνια και πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι όποιες τροποποιήσεις στα σχέδια των επεκτάσεων της Αττικής Οδού. Επί της ουσίας δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός. Ήταν απλώς προεκλογική άσκηση επί χάρτου. Το βασικό πρόβλημα είναι η χρηματοδότηση. Το έργο με σημερινές τιμές ξεπερνάει τα 2 δισ. ευρώ. Και αυτά τα χρήματα δεν μπορούν να εξασφαλιστούν μόνο με την πιθανή τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων της Αττικής Οδού, όπως είχε πει ο τέως υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς».

TA NEA




Share/Save/Bookmark
ευχαριστούμε για την επίσκεψη

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails