Σε επιτροπή Ελλήνων και ξένων εμπειρογνωμόνων πρόκειται να ανατεθεί ο έλεγχος όλων των έργων της Εγνατίας οδού, του αυτοκινητόδρομου των 670 χλμ. που συνδέει την Ηγουμενίτσα με την Αλεξανδρούπολη, αλλά και των δανείων συνολικού ύψους 2 δισ. ευρώ που είχαν συναφθεί τα τελευταία χρόνια με εγγύηση τα μελλοντικά έσοδα από τα διόδια, τα οποία έπρεπε να λειτουργούν από το 2008.Η νέα διοίκηση της κρατικής εταιρείας «Εγνατία Α.Ε.», σύμφωνα με πληροφορίες, θα ζητήσει να ............................
ερευνηθούν καταγγελίες για κακοτεχνίες και ελλείψεις, με πιο χαρακτηριστικό το φρέαρ εκκαπνισμού στη σήραγγα του Δρίσκου, με μήκος 4,5 χλμ., που είναι η μεγαλύτερη στη χώρα μας. Το φρέαρ δεν έχει ολοκληρωθεί παρά το γεγονός ότι το έργο έχει δοθεί στην κυκλοφορία πριν από ένα χρόνο. Την προηγούμενη εβδομάδα μάλιστα χρειάστηκε να κλείσει για αρκετές ώρες λόγω έργων και η κυκλοφορία στο τμήμα από τον κόμβο Ιωαννίνων έως τον κόμβο Αράχθου γινόταν από την παλιά εθνική.Πολλά ερωτηματικά υπάρχουν για την περίφραξη του αυτοκινητόδρομου στα περάσματα της αρκούδας. Τον τελευταίο χρόνο έχουν χάσει τη ζωή τους επτά αρκούδες και από τύχη δεν έχουν χαθεί ανθρώπινες ζωές. Είχαν ανακοινωθεί και πρόσθετα μέτρα προστασίας, ενώ θα διερευνηθεί αν έχουν τηρηθεί οι προδιαγραφές που προέβλεπε η σύμβαση για την περίφραξη.Ο αυτοκινητόδρομος, που είχε ξεκινήσει να κατασκευάζεται από το 1994, είχε εγκαινιαστεί στο σύνολό του από τον πρώην πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή λίγο πριν από τις ευρωεκλογές του 2009. Το «επιχείρημα» της τότε πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ ήταν ότι τα εγκαίνια δεν ήταν προεκλογικά, αλλά απλώς είχαν συμπέσει με την ολοκλήρωση του βασικού άξονα. Στην πραγματικότητα έλεγε τη μισή αλήθεια, αφού ακόμη και σήμερα βρίσκεται στη φάση κατασκευής το τελευταίο τμήμα στο Περιστέρι Ηπείρου, που αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία μέσα στο καλοκαίρι.Μαζί θα έρθουν και οι πρώτοι σταθμοί διοδίων, στον Πολύμυλο Κοζάνης και κοντά στα Γιάννινα, που θα λειτουργήσουν με ευθύνη της Εγνατίας, ενώ αργότερα θα γίνει διαγωνισμός για την ανάθεση της είσπραξης σε ιδιώτες που θα αναλάβουν επίσης το κόστος συντήρησης που ανέρχεται σε 60 εκατ. ευρώ το χρόνο, καθώς και την κατασκευή σταθμών εξυπηρέτησης των οδηγών (πάρκινγκ, καφέ κ.λπ.). Σύμφωνα με πληροφορίες, ιδιωτική τράπεζα, που το 2006 είχε χορηγήσει δάνειο για τα έργα στην Εγνατία ύψους 250 εκατ. ευρώ, έστειλε έγγραφο με το οποίο ζητεί την άμεση καταβολή. Ανάλογη απαίτηση είχε διατυπώσει πριν από ένα χρόνο, χωρίς να εισπράξει τα οφειλόμενα.Μαζί με τα εσπευσμένα εγκαίνια, ήρθαν νωρίς και τα προβλήματα. Από έγγραφο της Εγνατίας, που έχει στα χέρια της η εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ», προκύπτει ότι σημειώθηκε καθίζηση στο εσωτερικό στηθαίο ασφαλείας σε μήκος 500 μέτρων μεταξύ των σηράγγων Αγναντερού και Βελανιδιών, της εργολαβίας Παναγιά-Γρεβενά. Η πρώτη βύθιση είχε εμφανιστεί στον δρόμο στις αρχές Ιανουαρίου 2010, αλλά η πεταλοειδής και εκτεταμένη ρωγμή είχε αποκαλυφθεί στις 17 Φεβρουαρίου, όταν έλιωσαν τα χιόνια. Επενέβησαν οι υπηρεσίες που έκαναν γεωτρήσεις και στη συνέχεια αποκατέστησαν το οδόστρωμα. Πρόκειται για επείγουσες εργασίες που ολοκληρώθηκαν πριν από μερικές ημέρες, ενώ για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της κατολίσθησης θα χρειαστεί να διακοπεί η κυκλοφορία τουλάχιστον στον ένα κλάδο του δρόμου. Συγκροτήθηκε παράλληλα επιτροπή ειδικών για να διαπιστώσει τα αίτια της κατολίσθησης, τις ευθύνες της μελέτης και του κατασκευαστή.Υπενθυμίζεται ότι προβλήματα λίγο μετά την παράδοση των έργων είχαν σημειωθεί στην περιοχή της Μπαλντούμας, στο ανατολικό τμήμα της Εγνατίας.
enet
Αναρτήθηκε από epirusgate.blogspot.com
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου