ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ:Στην «αιχμαλωσία» για πόσο ακόμη;


Για πολλά χρόνια ακόμα, όπως φαίνεται, η ανάπτυξη της Ηπείρου θα πρέπει να «βολεύεται» με τις παρακάμψεις του Αγρινίου και της Άρτας. Και αυτό επειδή η Ιόνια οδός είναι «αιχμάλωτη των προβλημάτων» -των απαλλοτριώσεων και των μη ολοκληρωμένων μελετών κυρίως-, όπως τόνισε ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας.Το μεγάλο αυτό οδικό έργο έχει χρονοδιάγραμμα το 2013. Σε τρία χρόνια δηλαδή οι πολίτες θα μπορούν να οδηγούν σε έναν ασφαλή και πιο σύντομο δρόμο. Όλα αυτά στη σφαίρα της φαντασίας όμως. Στην πραγματικότητα, το έργο βρήκε εργολάβους με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης, οι εργολάβοι όμως δεν βρήκαν άδειους χώρους για να φτιάξουν τον δρόμο. Δυόμισι χρόνια μετά, οι απαλλοτριώσεις δεν ξεπερνούν σε ποσοστό το 38%, ενώ θα έπρεπε να είχαν ήδη ολοκληρωθεί. Στην Ήπειρο το ποσοστό αυτό φτάνει στο 10%. Σημειωτέον δε, ότι το κομμάτι της περιοχής μας θα είναι το τελευταίο που θα παραδοθεί.«Αυτό δεν σημαίνει μόνο καθυστέρηση. Αυτό σημαίνει έγερση αιτημάτων (σ.σ. εννοεί αίτημα για αποζημιώσεις για μη εκτέλεση έργου λόγω ευθύνης της πολιτείας) από την πλευρά των κατασκευαστών σε βάρος του Δημοσίου. Ένας καλύτερος σχεδιασμός προφανώς θα επέβαλε μια άλλη προσέγγιση στα θέματα αυτά και μας απασχολεί το θέμα» τόνισε ο κ. Ρέππας.Αυτό που έχει στο μυαλό του αυτή τη στιγμή το υπουργείο, είναι η τμηματική παράδοση του έργου –ένα τμήμα ανά έτος. Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα κατά αυτόν τον τρόπο θα είναι ευκολότερη η χρηματοδότηση των επιτάξεων και γενικότερα των απαλλοτριώσεων. Και δεν είναι μόνο τα προβλήματα των απαλλοτριώσεων, που «τρενάρουν» την Ιόνια οδό. Το οδικό τμήμα που είναι πρώτο στη σειρά προς παράδοση (στο τέλος του 2010 σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που δεν τηρείται έτσι κι αλλιώς), στην περιοχή της Παλιοβούνας μετά το Αντίρριο, σταμάτησε λόγω προσφυγών. «Αν στις απαλλοτριώσεις, συμπεριλάβετε τα όσα αφορούν τους περιβαλλοντικούς όρους και τις προσφυγές που γίνονται, τις αρχαιολογικές έρευνες, την ανάγκη μετακίνησης δικτύων χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια ανάλογη μελέτη και επίσης τις καθυστερήσεις στην εγκατάσταση των εργοταξίων, τότε καταλαβαίνετε με ποιες δυσκολίες εξελίσσεται η κατασκευή των έργων στην Ελλάδα» τόνισε ο υπουργός. Όταν κάτι τέτοιο, βέβαια, ακούγεται από τον ίδιο τον υπουργό, τότε δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού έστω στα επόμενα πέντε χρόνια. Πάντως, ο κ. Ρέππας δεν έδωσε κάποιο νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου, από τη στιγμή που το υπάρχον χρονοδιάγραμμα δεν ισχύει στην πράξη.



ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ Share/Save/Bookmark

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails