skip to main |
skip to sidebar
Όνειρο αναμένεται να αποδειχθούν οι άριστες βαθμολογίες (18-20) για τους υποψήφιους που διαγωνίστηκαν σε Αρχαία Ελληνικά και Φυσική κατεύθυνσης, καθώς τα θέματα ήταν αρκετά απαιτητικά...
Tα Αρχαία ήταν δυσκολότερα από πέρυσι και κυρίως το αδίδακτο κείμενο (Ξενοφώντος Aπομνημονεύματα) το οποίο σε ορισμένα σημεία δεν μπορούσε με ευκολία να αποδοθεί σε άρτιο νεοελληνικό λόγο. Στη Φυσική, μόνο οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι θα προσεγγίσουν υψηλές βαθμολογίες, καθώς τα ζητήματα του 4ου θέματος ήταν πολύ δύσκολα για τους «μέτριους» μαθητές.
Αναλυτικά για κάθε μάθημα η εικόνα είναι η εξής:
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων, στο Διδαγμένο Κείμενο οι ερωτήσεις απαιτούν γνώση των σχολίων του διδακτικού βιβλίου αλλά και βαθύτερη γνώση του κειμένου, καθώς και ενεργοποίηση της κρίσης των μαθητών. Ειδικότερα, στη Β1 ερώτηση ο μαθητής πρέπει να διατυπώσει όλες τις προκείμενες των συλλογισμών του Αριστοτέλη για να φτάσει στο ζητούμενο συμπέρασμα. Η απάντηση απαιτεί αφενός γνώση των ερμηνευτικών σχολίων του διδακτικού βιβλίου και αφετέρου δημιουργική συνθετική ικανότητα.
Η Β2 ερώτηση απαιτεί τη μεγαλύτερη σε έκταση απάντηση, για τον πλήρη σχολιασμό, δεδομένου ότι στα χαρακτηριστικά της αρετής συνοψίζονται τα βασικά στοιχεία της αριστοτελικής ηθικής. Η απάντηση στη Β3 ερώτηση αποτελεί απλή απομνημονευτική αναπαραγωγή μιας παραγράφου του διδακτικού βιβλίου. Η λεξιλογική ερώτηση Β4 δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες.
ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ (Ξενοφώντος Aπομνημονεύματα Βιβλίο Δ, κεφ. VIII, § 8-9): Οπως επισημαίνουν οι φιλόλογοι, το αδίδακτο κείμενο αν και δεν παρουσιάζει δυσχέρειες ως προς την κατανόηση, είναι σε ορισμένα σημεία δύσκολο να αποδοθεί σε άρτιο νεοελληνικό λόγο. Οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις (Γ1-Γ3α) κινούνται στην παραδοσιακή τυπολογία των θεμάτων των τελευταίων ετών. Ωστόσο, η αναγνώριση και η ανάλυση του λανθάνοντος υποθετικού λόγου (Γ3β) απαιτεί πληρέστερη γνώση της θεωρίας του Συντακτικού.
ΦΥΣΙΚΗ: Σύμφωνα με την Ενωση Ελλήνων Φυσικών, το θέμα Β καλύπτει μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης, δίνοντας έμφαση περισσότερο στην κατανόηση των φυσικών εννοιών παρά στον μαθηματικό φορμαλισμό, ιδιαίτερα το Β2 χαρακτηρίζεται ως θέμα κρίσεως.
Το θέμα Γ ήταν απλό και μπορούσε να επεξεργαστεί απ’ όλους τους μαθητές. Το θέμα Δ ήταν αυξημένης και κλιμακούμενης δυσκολίας, υπήρχε σαφής διαβάθμιση μεταξύ των υποερωτημάτων και απαιτούσε καλή γνώση σε βάθος της λυκειακής Φυσικής. Ειδικότερα το Δ4 απαιτούσε την ιδιαίτερη κριτική ικανότητα του μαθητή για την επίλυσή του, ενώ το Δ2 αναφερόταν σε εργαστηριακή άσκηση.
ethnos.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου