Η Ε.Ε. διαψεύδει ότι έχει ζητήσει πλήρη κατάργηση 13ης και 14ης σύνταξης


Την Παρασκευή, εκτός απροόπτου, θα κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου για το νέο ασφαλιστικό. Σήμερα, κατά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, θα τεθεί προς έγκριση το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών για την εξίσωση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης ανδρών - γυναικών στο Δημόσιο. Πάντως, το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας είναι προς επεξεργασία στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή, ενώ ολοκληρώνεται και η διαδικασία ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Με την κατάθεση του σχεδίου κλείνει ο κύκλος διαρροών και πληροφοριών που μέχρι και την τελευταία στιγμή φέρουν την τρόικα να επιμένει σε νέες περικοπές συντάξεων και ειδικότερα στην κατάργηση των συντάξεων που καταβάλλονται ως δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και επίδομα αδείας. Αυτόν τον νέο κύκλο διαρροών από την Αθήνα έκλεισε χθες από τις Βρυξέλλες ο επίτροπος Ολιν Ρεν με απάντησή του σε σχετικό ερώτημα της «Κ». «Δεν υπάρχει νέα απαίτηση από την πλευρά μας για το συνταξιοδοτικό», τόνισε ο κ. Ρεν, δηλώνοντας ότι είναι ενήμερος για τα τελευταία δημοσιεύματα του Τύπου. «Είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας για την προετοιμασία του νέου νόμου, ο οποίος πρέπει να σεβαστεί το περιεχόμενο του Μνημονίου», πρόσθεσε, τονίζοντας πως «οι περικοπές στα εποχικά επιδόματα (σε συντάξεις και μισθούς) και η αναπλήρωσή τους με σταθερά ποσά για τους χαμηλοσυνταξιούχους, όπως αποφασίστηκε τον Μάιο, είναι μόνιμες. Δεν υπάρχει τίποτε το καινούργιο σε αυτό», κατέληξε ο Ευρωπαίος επίτροπος. Αναφορικά με το άλλο ανοιχτό ζήτημα των εργασιακών, ο υπουργός Εργασίας επανήλθε χθες και με ανακοίνωσή του κατέστησε σαφές ότι εάν οι κοινωνικοί εταίροι δεν συμφωνήσουν σε μια κοινή πρόταση για τα ζητήματα της προσφυγής στη διαιτησία, θα προχωρήσει στην κατάθεση της πρότασής του. Σημείωσε, όμως, ότι «προκειμένου να αρθούν όλες οι επιφυλάξεις σε ό, τι αφορά την αντικειμενικότητα της μεσολάβησης και της διαιτησίας κι έτσι να διευκολυνθεί η συμφωνία των εταίρων, το υπουργείο Εργασίας συμπεριλαμβάνει στις σχετικές ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου για το Ασφαλιστικό την αλλαγή του τρόπου επιλογής μεσολαβητών και διαιτητών, τροποποιώντας τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 17 του Ν. 1896/1990. Από την ψήφιση του νόμου, το σύνολο των μεσολαβητών και διαιτητών θα ορίζεται μόνο έπειτα από ομοφωνία της ΓΣΕΕ, του ΕΣΕΕ, του ΣΕΒ, της ΓΣΕΒΕΕ και του ΣΕΤΕ. Eτσι, δεν θα υπάρχει στον σχετικό κατάλογο μεσολαβητής ή διαιτητής ως προς το πρόσωπο του οποίου δεν θα συμφωνεί το σύνολο των κοινωνικών εταίρων». Προφανώς, ο υπουργός εννοεί τον νόμο 1876/90, ενώ εισάγει στους μείζονες εταίρους και τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων. Εκτός κι αν δεν πρόκειται για τον ΣΕΤΕ, αλλά για το ΣΕΠΕ (Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας). Ομως, ανεξαρτήτως των λαθών που υπάρχουν στην ανακοίνωση του Εργασίας, το θέμα είναι ότι δεν τίθεται πλέον ζήτημα άρσης της υποχρεωτικής διαιτησίας, αλλά αλλαγής των παλαιών μεσολαβητών και διαιτητών με την είσοδο νέων... δικηγορικών γραφείων στον θεσμό του ΟΜΕΔ. Eτσι, όντως ο ΟΜΕΔ προσφέρεται για την αναδιανομή των εργατικών υποθέσεων σε νέα γραφεία, που, λόγω της εικοσαετούς παραμονής σε αυτόν τον ρόλο πολλών παλαιών μεσολαβητών και αρκετών συνεργατών των κυβερνήσεων Σημίτη, έχει αναδειχθεί σε «μήλον της Eριδος» μεταξύ των εργατολόγων. Υπό αυτήν την έννοια, έχει μεγάλο ενδιαφέρον ποια είναι η θέση των εργοδοτικών οργανώσεων και της ΓΣΕΕ.

www.kathimerini.gr
Share/Save/Bookmark

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails