Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΔΩ



Το μεσημέρι της 5ης Μαΐου, όταν η Αθήνα καιγόταν στις διαδηλώσεις, ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής έκανε αυτό που του υπαγόρευε εκείνη τη στιγμή η συνείδηση και η προνοητικότητα του. Σηκώθηκε από το έδρανο και αποχώρησε από τη Βουλή για το ησυχαστήριό του στη Ραφήνα. Βαρύς, ασήκωτος και αμίλητος, επιβιβάστηκε στο τζιπ και «εξαφανίστηκε», τακτική που ακολουθεί από τη στιγμή που έχασε τις εκλογές και παραιτήθηκε από την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας. «Ήταν εμφανώς αγχωμένος», σχολίασε υπάλληλος της Βουλής, «μήπως και εγκλωβιστεί στο κέντρο»... Ο άνθρωπος που κινδυνεύει να περάσει στην ιστορία με το χαρακτηρισμό «ο χειρότερος πρωθυπουργός της μεταπολίτευσης», απεγκλωβισμένος πλέον -όχι ότι είχε εγκλωβιστεί ιδιαίτερα όταν κρατούσε τις τύχες της χώρας στα χέρια του- από τα βάρη της διακυβέρνησης, απολαμβάνει μια άλλη ζωή. Εκδρομές, ταξίδια στο εξωτερικό, χαλαρές στιγμές στο γήπεδο μαζί με τα δίδυμα, καλό φαγητό στις ταβέρνες της Ραφήνας ή βόλτες στα αγαπημένα του στέκια στο Κολωνάκι. Μόνο που σε αυτές τις τελευταίες δεν υπολόγισε ότι ο κόσμος που τον πίστεψε δεν τον ξέχασε...

Από το «17» μέχρι το «18»

Τον περασμένο Οκτώβριο, λίγες μόλις μέρες μετά τη συντριπτική ήττα της Νέας Δημοκρατίας στις εκλογές, ο Κώστας Καραμανλής εθεάθη για πρώτη φορά δημοσίως σε ένα από τα αγαπημένα του στέκια, το 17 της οδού Αμερικής. Έχοντας παραιτηθεί από την ηγεσία του κόμματος, έδειχνε φανερά ευδιάθετος και χαλαρός στο μπαρ, όπου κάθισε για να απολαύσει το ουίσκι του μαζί με τον εξ απορρήτων του, Γιάννη Αγγέλου, και φίλους.

Στη μοναδική φωτογραφία που διέρρευσε στον Τύπο ο πρώην πρωθυπουργός, καθισμένος σε ένα σκαμπό, γελάει, προφανώς -σχολίασαν κάποιοι-επειδή άκουσε ένα καλό ανέκδοτο. Κάτι όμως που δε συνέβη σε μια άλλη έξοδό του, πριν από ένα μήνα περίπου στο ίδιο στέκι, όπου αυτή τη φορά πήγε για φαγητό, και συγκεκριμένα, όπως ισχυρίζονται οι καραμανλικοί «ειδήμονες», για να απολαύσει την αγαπημένη του τσιπούρα, ένα πιάτο που λατρεύει στο εν λόγω ρεστοράν.
Μια κυρία που καθόταν με τη συντροφιά της μακριά από το τραπέζι του πρώην πρωθυπουργού δεν άντεξε, σηκώθηκε από τη θέση της και, αφού πλησίασε στα δύο μέτρα, είπε με δυνατή φωνή για να την ακούσουν όλοι: «Φτου σου! Μόνο να τρως ξέρεις!».

Αμέσως μετά επέστρεψε στο τραπέζι της μέσα σε μια γενική σιωπή που τσάκιζε κόκαλα, ενώ ο πρώην πρωθυπουργός είχε τη στοιχειώδη ψυχραιμία να μην την κοιτάξει καθόλου την ώρα που του απηύθυνε το λόγο.Έγινε κατακόκκινος και μετά από ελάχιστα λεπτά αποχώρησε, αφού πρώτα τακτοποίησε το λογαριασμό, κοιτώντας ευθεία μπροστά του. Το περιστατικό δε διαψεύστηκε από τον περίγυρό του, επειδή ανάμεσα στους αυτόπτες μάρτυρες υπήρχε και κάποιος γνωστός δημοσιογράφος. Δεν ήταν το πρώτο ούτε μάλλον το τελευταίο... Αλλά δεν είναι μόνο ο ανώνυμος κόσμος.

Τον περασμένο Δεκέμβριο η έξοδος του Κώστα Καραμανλή στο 18, έτερο αγαπημένο του στέκι, και η παραμονή του επί εννιά ολόκληρες ώρες προκάλεσαν την αντίδραση του Γιώργου Καρατζαφέρη, ο οποίος μίλησε σκληρά γι΄ αυτόν στη Βουλή την ημέρα της συζήτησης για τον προϋπολογισμό. Τότε μαζί με τον Γιάννη Αγγέλου, το διευθυντή της Νέας Δημοκρατίας Μενέλαο Δασκαλάκη και τον πρώην πρόεδρο του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου Άγγελο Φιλιππίδη έφαγε, ήπιε καφέ και επιδόθηκε σε ένα μίνι μαραθώνιο με εκλεκτά κονιάκ και malt ουίσκι.

Περί ορέξεως...

Η πρώτη μετεκλογική μίνι απόδραση του Κώστα Καραμανλή μαζί με την οικογένειά του έγινε στα τέλη του περασμένου Οκτώβρη, για την ακρίβεια την Παρασκευή 23 του μήνα, όταν στο γραφικό ηπειρώτικο χωριουδάκι Δολός κατέφθασε η αυτοκινητοπομπή του πρώην πρωθυπουργού. Μαζί τους ήταν και η αδερφή της συζύγου του Χρύσα Παζαΐτη με τις δύο κόρες της και πέντε άντρες της προσωπικής του ασφάλειας.

Η επιλογή του συγκεκριμένου χωριού μόνο τυχαία δεν ήταν. Ο Κώστας Καραμανλής το έχει λατρέψει από τότε που πήγε πρώτη φορά με τη σύζυγό του, πριν ακόμα παντρευτούν. Τότε, εμφανώς πιο αδύνατος, την έπαιρνε και έκαναν βόλτες με ποδήλατο απολαμβάνοντας τη φύση σε εποχές ανεμελιάς, όταν ήταν ένας πολλά υποσχόμενος βουλευτής. Τον περασμένο Οκτώβριο ήταν ένας πρώην πρωθυπουργός που μόλις άρχιζε να ζει τη ζωή που δεν είχε ζήσει για περίπου έξι χρόνια. Οι θερμές χειραψίες με τον ιδιοκτήτη του παραδοσιακού ξενώνα Χριστόφορο Κωσταρά, ο οποίος είναι χρόνια φίλος του, πήραν κι έδωσαν μαζί με ένα ποτήρι κόκκινο κρασί.

Για τις επόμενες πέντε μέρες ο Κώστας Καραμανλής εντρύφησε στις κολοκυθόπιτες, στο φρέσκο γάλα, στο αρνάκι γάλακτος και σε κάθε είδους κρεατικά, έχοντας αφήσει πίσω του τη δίαιτα που ακολουθούσε κατά την προεκλογική περίοδο. Μπορεί να μη βγήκε συχνά -ο καιρός τις περισσότερες μέρες ήταν βροχερός-, αλλά όταν το έκανε, έπαιρνε μαζί του τον Αλέξανδρο και την Αλίκη για μια βόλτα στο κτήμα του φίλου του μέσα στον ξενώνα ή για έναν περίπατο στο δάσος. Εκτός από τα δίδυμα, απαραίτητη συντροφιά του ήταν μία από τις τρεις γκλίτσες που είχε μαζί του σε αυτή τη μικρή εκδρομή, η οποία τελείωσε ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου. Κατά την επιστροφή, στο αυτοκίνητο, εκτός από όλα τα άλλα, φορτώθηκαν οι γκλίτσες του, τρεις σακούλες με μπουκάλια κόκκινο κρασί και μια τεράστια κολοκύθα για να απολαύσει την αγαπημένη του πίτα στο άβατο της Ραφήνας.


Η ζωή ειν΄ ωραία

Λίγες μέρες πριν μας αφήσει το 2009 η κινητικότητα έξω από την κατοικία του Κώστα Καραμανλή ήταν προάγγελος άλλης μιας φυγής, αυτή τη φορά όμως το ταξίδι ήταν εκτός Ελλάδας. Ο πρώην πρωθυπουργός μαζί με τη Νατάσα, τα δίδυμα και το ζεύγος Γιάννη και Χριστίνας Βαλη-νάκη επέλεξε να γιορτάσει την έλευση του νέου χρόνου στο ειδυλλιακό αυστριακό θέρετρο του Τουλν, 45 χιλιόμετρα έξω από τη Βιέννη. Σύμφωνα με τα όσα διέρρευσαν, η μεγάλη του αγωνία ήταν αν θα υπήρχε αρκετό χιόνι στην Αυστρία για να διασκεδάσουν τα δίδυμα, μαζί με τα οποία επισκέφτηκε τα χιονοδρομικά κέντρα του Κίτσμπιελ και τουΊν-σμπρουκ. Η ατάκα των ημερών εκείνων από πρώην συνεργάτη του ότι «τώρα έχει βρει τον πραγματικό του εαυτό ο Καραμανλής» επιβεβαιώθηκε και από το ότι αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη του και στα τυχερά παιχνίδια! Σύμφωνα με τα όσα ακούστηκαν μετά την Πρωτοχρονιά, ο ανιψιός του «εθνάρχη» μαζί με τον εκ Θεσσαλονίκης κουμπάρο του Σταύρο Λαζαρίδη επισκέφτηκε κατά την παραμονή του στη Βιέννη το καζίνο Κίτζαμπεργκ και δοκίμασε την τύχη του στη ρουλέτα. Παρά τα σχόλια για τις εξορμήσεις του εντός και εκτός Ελλάδας, ο Κώστας Καραμανλής συνέχισε απτόητος να υιοθετεί το ιταλικό motto «La vita e bella» («Η ζωή είν΄ ωραία»). Αδιαφορώντας για τα παραπανίσια κιλά του που αυξάνονταν, εθεάθη λίγες μέρες μετά την επιστροφή του στο κλεινόν άστυ στο ουζερί Τάκης, που βρίσκεται στην ψαραγορά του Λαυρίου. Το ήξερε από την εποχή που ήταν βουλευτής Θεσσαλονίκης και μαζί με τον Λευτέρη Ζαγορίτη, τον Γιάννη Αγγέλου και τη σύζυγό του Αλεξάνδρα, τον Ευάγγελο Αντώναρο και τον επί χρόνια έμπιστό του Χρήστο Σταϊκούρα επιδόθηκε στο πιο αγαπημένο του ίσως σπορ: το φαγητό! Μαζεύτηκαν γύρω στις τρεις το μεσημέρι και εδέησαν να αποχωρήσουν λίγο μετά τα... μεσάνυχτα, έχοντας στο μεταξύ καταναλώσει κάποια κιλά γαρίδες και άφθονο ούζο. Οι πολιτικές συζητήσεις απλώς δεν υπήρχαν. Κάποιοι από τους θαμώνες είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τον πρώην πρωθυπουργό να σιγοτραγουδάει επιτυχίες του Στέλιου Καζαντζίδη -είναι ο αγαπημένος του ερμηνευτής- μαζί με την υπόλοιπη παρέα του.

«Που πήγαν τα λεφτά;»


Το τραπέζωμα ήταν πάντα προσφιλής πρακτική του Κώστα Καραμανλή για να συσφίγγει τις σχέσεις του,
ακόμη και με ξένους ηγέτες. Απέβη, όμως, καθοριστικό για τη σιλουέτα του. Από εδώ το έφερνε από εκεί
το έφερνε, πάλι στα τσιμπούσια κατέληγε.

Μετά την Αυστρία σειρά είχε η Αράχοβα, ένα μέρος που αγαπάει εξίσου ο Κώστας Καραμανλής. Μαζί με τη Νατάσα, τα δίδυμα και μεγάλη παρέα κατέφθασε στη «Μύκονο του χειμώνα» στις 23 Ιανουαρίου. Εκεί όμως είχε μια δεύτερη «ατυχή» συνάντηση, όταν μαζί με έναν άντρα της προσωπικής του ασφάλειας πήγαν σε βενζινάδικο της περιοχής για να γεμίσουν το ρεζερβουάρ του τζιπ. Όταν ο συνοδός του πετάχτηκε στο εσωτερικό του βενζινάδικου για να αγοράσει κάτι, ένας άντρας που καθόταν μαζί με άλλους σε ένα παγκάκι σηκώθηκε και πλησίασε την πλευρά του τζιπ όπου καθόταν ο πρώην ισχυρός άντρας της χώρας.

Του χτύπησε το παράθυρο και, όταν ξαφνιασμένος ο Καραμανλής γύρισε και τον είδε, εισέπραξε μια ερώτηση που σίγουρα πολλοί ήθελαν να του κάνουν. «Πού πήγαν τα λεφτά, κύριε Καραμανλή;» ρώτησε ο άγνωστος άντρας και, καθώς δεν πήρε απάντησε, επανέλαβε την ερώτηση. Ο πρώην πρωθυπουργός προτίμησε να πάρει την περίφημη καραμανλική έκφραση, να γυρίσει το βλέμμα μπροστά σμίγοντας τα φρύδια και κοιτώντας τον ορίζοντα. Ήταν το μόνο δυσάρεστο συμβάν σε αυτή την εκδρομή, που περιλάμβανε βόλτες στο χιονοδρομικό και στα στενά του χωριού και φαγητό στην ταβέρνα Το πέρασμα στην περιοχή Λιβάδι.

Η πολυπληθής παρέα κατέφθασε με τρία τζιπ και κάθισε σε ένα μεγάλο τραπέζι στο δεύτερο όροφο, δίπλα στο τζάκι του εστιατορίου και με προνομιακή θέα στο χιονισμένο τοπίο. Φιλετάκια μοσχαριού, αρνάκι, σαλάτες και χόρτα συνδυάστηκαν με την καλή διάθεση της συντροφιάς, που παρέμεινε στην ταβέρνα για περισσότερες από δυόμισι ώρες. Ευτυχώς για τον Καραμανλή, πέρα από κάποια σκωπτικά βλέμματα, κανένας θαμώνας δεν πήγε να του χαλάσει τη διάθεση.


Πάσχα στην Τοσκάνη

Φέτος, για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, η οικογένεια Καραμανλή αποφάσισε να γιορτάσει το Πάσχα εκτός Ελλάδας. Ο πρώην πρωθυπουργός δεν επιθυμούσε με τίποτε να βρεθεί σε δυσάρεστη θέση -βλέπε πολίτες να του την πέφτουν στον Επιτάφιο ή στην Ανάσταση- και σχεδίασε μια μαγευτική απόδραση στην Τοσκάνη της Ιταλίας. Μαζί με τη Νατάσα, τα δίδυμα και το ζεύγος Βαληνάκη αναχώρησε οδικώς στις 25 Μαρτίου για την Ιταλία, παίρνοντας μαζί και την προσωπική του ασφάλεια.

Οι αστυνομικοί που τον συνόδευαν δε χρειάστηκε πάντως να επέμβουν καθ΄ όλη τη διάρκεια του όμορφου ταξιδιού στην ιταλική ενδοχώρα, το οποίο τα είχε όλα: βόλτες σε μικρά γραφικά χωριά της Τοσκάνη και μικρές εκδρομές στους αμπελώνες και στα οινοποιεία της περιοχής, όπου ο Κώστας Καραμανλής κυκλοφορούσε άγνωστος μεταξύ αγνώστων. Σύμφωνα με τα λίγα που ακούστηκαν, νήστεψε εντρυφώντας στις μακαρονάδες με θαλασσινά, τις οποίες συνόδευσε με τα περίφημα κρασιά της Τοσκάνης. Παρακολούθησε την περιφορά του Επιταφίου και της Ανάστασης στον ελληνορθόδοξο ναό του Αγίου Γεωργίου και επέστρεψε στην Ελλάδα τη Δευτέρα του Πάσχα.

Στις 24 Απριλίου, μία μέρα πριν από την ανακοίνωση για την προσφυγή της Ελλάδας στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, ο Κώστας Καραμανλής έκανε ένα από τα πρώτα μπάνια του. Επέλεξε έναν κολπίσκο που βρίσκεται λίγο πιο μακριά από το σπίτι του, κάτω από το γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου, και συνοδευόταν από έναν άντρα της προσωπικής του ασφάλειας. Στη διαδρομή μια παρέα που τον είδε δεν αντιστάθηκε στον πειρασμό να χαμογελάσει. Βοηθούσε και το θέαμα άλλωστε, με το ξεθωριασμένο μαγιό και τα πολλά περιττά κιλά του Κώστα Καραμανλή. Αφού απόλαυσε τις βουτιές του στα δροσερά νερά, επέστρεψε στο καταφύγιό του και ετοιμάστηκε για το μεγάλο γεγονός της βραδιάς, που φυσικά δεν είχε καμία σχέση με την πολιτική.Ήταν ο τελικός του Κυπέλλου ανάμεσα στην αγαπημένη του ομάδα, τον Παναθηναϊκό, και τον Άρη, τον οποίο είδε στο σπίτι μαζί με φίλους του. Ήθελε πολύ να πάει στο γήπεδο, αλλά το κράξιμο μάλλον θα ήταν πολύ μεγάλο και πολύ οδυνηρό για να το αντέξει...

Playstation και push-ups


Η ενασχόληση με τα σπορ, ιδιαίτερα με το ποδόσφαιρο, αποτελούσε ένα από τα δυνατά επικοινωνιακά
χαρτιά του Κώστα Καραμανλή στην αρχή της σταδιοδρομίας του ως πολιτικού αρχηγού.

Όλοι όσοι ξέρουν ή έχουν ζήσει για κάποιο διάστημα τον πρώην πρωθυπουργό συμφωνούν σε ένα πράγμα: ότι δεν έχει καμία σχέση ο Καραμανλής της εξουσίας με τον Καραμανλή της απραξίας. Οι αστικοί μύθοι που τον συνοδεύουν για τις ημέρες που ήταν απλός βουλευτής δεν είναι πολλοί, ένας όμως από αυτούς είναι ο πλέον διάσημος και έχει να κάνει με το πάθος του για το PlayStation και τα παιχνίδια ταχύτητας. Είχε γίνει άσος στη Formula 1, και μάλιστα κάποιοι ισχυρίζονται ότι είχε τερματίσει σαράντα δύο ολόκληρες πίστες, ρεκόρ που δυσκολεύονται να κάνουν ακόμα και πωρωμένοι με το παιχνίδι πιτσιρικάδες!

Οι ίδιοι άνθρωποι υποστηρίζουν ότι εξακολουθεί να παίζει πού και πού κοντράροντας τον κουμπάρο του Βάκη Φραντζή -έτερο φανατικό του συγκεκριμένου παιχνιδιού- στα ίσα, ειδικά τα Σαββατοκύριακα. Τις υπόλοιπες μέρες κατεβαίνει με μισή καρδιά στη Βουλή, αδημονώντας να τελειώσει η συνεδρίαση για να επιστρέψει στο ησυχαστήριό του, ενώ μετά από επίμονες προτροπές της συζύγου του άρχισε ξανά να γυμνάζεται. Ο λόγος; Τα πολλά παραπανίσια κιλά που πήρε μετά τις εκλογές, αφού του είναι πολύ δύσκολο -κάποιοι λένε έως και αδύνατο- να αντισταθεί στο καλό φαγητό.

Την ημέρα που όλη η Ελλάδα συζητούσε τα επερχόμενα σκληρά μέτρα και τα τεράστια προβλήματα της χώρας ο πρώην πρωθυπουργός έδωσε μια άλλη δική του διάσταση στον όρο «ξεπερνάω τις δυσκολίες». Με δύο τζιπ κατέφθασε σε γνωστό γυμναστήριο στην οδό Φιλικής Εταιρείας στο Κολωνάκι και ξεκίνησε να ιδρώνει, όπως κάνει δυο με τρεις φορές την εβδομάδα, αρνούμενος πάντως να μπει σε αυστηρό πρόγραμμα δίαιτας. Αφιερώνει πλέον πολύ περισσότερο χρόνο στα παιδιά του και στους φίλους, που τον επισκέπτονται στη Ραφήνα, ενώ τρώει συχνά με τη Νατάσα στην ταβέρνα Αμμουδιά. Υπάρχει, όμως, και ακόμη μία αλλαγή στις προτιμήσεις του, μικρή, πλην χαρακτηριστική: μπορεί να ακούει Καζαντζίδη με τις ώρες, αλλά εκεί που τα δίνει όλα είναι στο παλιό καλό σουξέ της Ρίτας Σακελλαρίου «Μια ζωή πληρώνω αμαρτίες αλλονών».

Αναδημοσίευση από το τεύχος Ιουνίου Νο174 του περιοδικού ΄Playboy΄.
via http://www.kourdistoportocali.com
Share/Save/Bookmark

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails