Με προσφορές και μειώσεις τιμών οι μεγάλες αλυσίδες της αγοράς τροφίμων αλλά και μικρές επιχειρήσεις του κλάδου επιχειρούν να τονώσουν το αγοραστικό ενδιαφέρον των καταναλωτών που έχει μειωθεί σημαντικά του τελευταίους μήνες ακόμα και σε βασικά καταναλωτικά είδη. Η ανακοίνωση της απορρόφησης, από την αλυσίδα Lidl, της δεύτερης δόσης του ΦΠΑ που έρχεται από την 1η Ιουλίου, εντείνει τον ανταγωνισμό που έχει ξεσπάσει στην αγορά.
H πτώση στην κατανάλωση τροφίμων έχει φτάσει στο 8% σύμφωνα με τους εκπροσώπους της αγοράς και των ενώσεων καταναλωτών και αναμένεται να προσλάβει μεγαλύτερες διαστάσεις τους επόμενους μήνες, καθώς από τον Ιούλιο αναμένονται και νέες ανατιμήσεις λόγο του δεύτερου μέρους της αύξησης του ΦΠΑ (από 21% γίνεται 23%). Η μείωση της κατανάλωσης φαίνεται- σύμφωνα με τα στοιχεία των λιανεμπόρων- και από το γεγονός ότι η μέση απόδειξη ανά καταναλωτή για την αγορά ειδών σούπερ μάρκετ παρουσιάζει μείωση άνω του 20% από τις αρχές του χρόνου. Ετσι, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν αρχίσει μπαράζ προσφορών ακόμα και εκπτώσεων για δεκάδες είδη ενώ, όπως λένε οι επιχειρηματίες, ίδια θα είναι η εικόνα και τους επόμενους μήνες.
Αν και οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ δεν είναι καινούργια τακτική, το τελευταίο διάστημα έχουν πάρει μορφή χιονοστιβάδας, καθώς οι επιχειρήσεις ελπίζουν να συγκρατήσουν τις πωλήσεις που έχουν πάρει την κατιούσα. Μετά την πρώτη απορρόφηση του ΦΠΑ- τον περασμένο Μάρτιο- σε μεγάλο αριθμό προϊόντων από τις περισσότερες επιχειρήσεις, σειρά πήραν οι εκπτώσεις που φτάνουν ακόμα και το 30% σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, ενώ σε άλλες περιπτώσεις οι καταναλωτές μπορούν με τις αγορές συγκεκριμένων προϊόντων να πάρουν και άλλα είδη δωρεάν.
Απορροφά τη δεύτερη αύξηση του ΦΠΑ
Τώρα που έρχεται η αύξηση του ΦΠΑ, ουδείς μπορεί να προβλέψει πώς θα αντιδράσουν οι επιχειρήσεις, αν και η πρώτη αντίδραση υπήρξε ήδη από την αλυσίδα Lidl, η οποία ανακοίνωσε ότι θα απορροφήσει τη δεύτερη αύξηση του ΦΠΑ που θα ισχύσει από την 1η Ιουλίου και δεν θα μετακυλίσει στους καταναλωτές τις αυξήσεις στο λειτουργικό κόστος που θα προκαλέσει η νέα αύξηση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας. Παράλληλα, η γερμανική αλυσίδα συνεχίζει την πολιτική των προσφορών που ακολουθεί σε εβδομαδιαία βάση και αφορά όχι μόνο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτει στα ράφια της, αλλά και επώνυμα προϊόντα.
Οσο για τις άλλες αλυσίδες του κλάδου, συνεχίζουν την πολιτική των προσφορών που ακολουθούν από την αρχή της χρονιάς και αφορούν μειωμένες τιμές σε επιλεγμένα επώνυμα προϊόντα, εκπτώσεις έως και 30% σε συγκεκριμένες κατηγορίες, προσφορές με δώρα και προσφορές 2+1. Επιπλέον, ορισμένες επιχειρήσεις πραγματοποιούν ειδικές προσφορές σε κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες όπως οι άνεργοι και οι πολύτεκνοι, ενώ για τους κατόχους των καρτών πιστότητας έχουν προγράμματα ανταμοιβής με τη συγκέντρωση πόντων που αφορούν δωροεπιταγες, μειώσεις τιμών κ.λπ.ता NEA
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου