(από την Καθημερινή)
Η Εθνική Oδός Κορίνθου - Τρίπολης θα γίνει Εθνική Οδός... Κορίνθου- Μεγαλόπολης έως το τέλος του έτους, με την προσθήκη «κρίσιμου» τμήματος 12 χιλιομέτρων. Η παράδοση του τμήματος, με το οποίο θα παρακάμπτονται οι στροφές του Καλογερικού, θα σημάνει και τη λειτουργία του νέου σταθμού διοδίων στην Ασέα. Σε ενάμισι έτος από σήμερα υπολογίζεται και η... παράδοση 31 χιλιομέτρων σε νέα χάραξη στο τμήμα Πάτρας - Κυλλήνης, στην Εθνική Οδό Πάτρας - Πύργου. Οι κατασκευαστές ωστόσο επισημαίνουν ότι οι μεγάλες καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις θέτουν σε κίνδυνο την ανακατασκευή των εθνικών οδών, καθώς η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης θα σημάνει την απώλεια των ευνοϊκών όρων δανεισμού από τις τράπεζες, λόγω της οικονομικής συγκυρίας. Η κοινοπραξία «Μορέας» παρουσίασε στους δημοσιογράφους την πρόοδο των εργασιών στην Εθνική Οδό Κορίνθου - Τρίπολης - Σπάρτης - Καλαμάτας: - Σήμερα βρίσκεται σε λειτουργία ολόκληρο το τμήμα Κορίνθου - Τρίπολης, μήκους 80 χιλιομέτρων. Πρόκειται για το υφιστάμενο τμήμα της Εθνικής Οδού, στο οποίο προστέθηκε λωρίδα έκτακτης ανάγκης, ενώ κατασκευάστηκαν δύο ζεύγη σηράγγων (Στέρνας, Νεοχωρίου) και ο δεύτερος κλάδος της σήραγγας Αρτεμισίου. - Το επόμενο που πρόκειται να παραδοθεί (υπολογίζεται στο τέλος του έτους) είναι το τμήμα Τρίπολης - Αθήναιου, μήκους 12 χιλιομέτρων στην κατασκευή του οποίου σύμφωνα με τον Μορέα, παρουσιάστηκαν καθυστερήσεις λόγω ενός παλαιού λατομείου και των αρχαιολογικών εργασιών. Με την ολοκλήρωση του τμήματος θα παρακαμφθούν οι στροφές του Καλογερικού. Οταν ολοκληρωθεί, το τμήμα θα ενωθεί με το υφιστάμενο (σε κυκλοφορία σήμερα) τμήμα 15 χιλιομέτρων που κατασκευάστηκε κυρίως από το Δημόσιο. Ετσι η Εθνική Οδός θα φθάνει πλέον έως το Λεύκτρο, λίγο μετά τη Μεγαλόπολη. Ταυτόχρονα θα ξεκινήσει και η λειτουργία των διοδίων Ασέας. - Μετά το Λεύκτρο η Εθνική Οδός διακλαδίζεται, προς Σπάρτη και Καλαμάτα. Στον κλάδο προς Καλαμάτα έως τα τέλη του Αυγούστου θα ολοκληρωθεί τμήμα 6 χιλιομέτρων (Λεύκτρο - Παραδείσια), στο οποίο κατασκευάζεται και ο νέος σταθμός διοδίων Λεύκτρου. Οπως εξήγησαν οι υπεύθυνοι του Μορέα, το νέο τμήμα δεν θα παραδοθεί στην κυκλοφορία, καθώς θα περιμένει να «ενωθεί» με το επόμενο τμήμα, μήκους 10 χιλιομέτρων, έως την Τσακώνα. Το τελευταίο τμήμα κατασκευάζεται από το Δημόσιο και θα έπρεπε να είχε παραδοθεί στα τέλη του προηγούμενου μήνα. - Οσον αφορά τα υπόλοιπα τμήματα του δρόμου, το κομμάτι Τσακώνας - Καλαμάτας αναμένεται έως το καλοκαίρι του 2011, ενώ το τμήμα Μεγαλόπολης - Σπάρτης, το αργότερο στις αρχές του 2012, παρότι πήρε ένα έτος παράταση. Οσον αφορά την έτερη Εθνική Οδό (Ελευσίνας- Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας), σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες σχεδόν σε όλο το μήκος της οδού έως τον Πύργο. Αξιοσημείωτο όμως είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τους κατασκευαστές, δεν έχει υπάρξει επίσημη ενημέρωση για την τύχη του τμήματος Πύργου - Τσακώνας, παρότι τα υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος έχουν καταλήξει στη «μηδενική λύση» από τον Απρίλιο. Προβλήματα Προβλήματα υπάρχουν και στο τμήμα Πάτρας - Κυλλήνης, λόγω προσφυγής του Δήμου Βραχνέικων και της ΤΕΔΚ Αχαΐας στο ΣτΕ, με στόχο την αλλαγή της χάραξης του άξονα. Οπως υποστήριξε στην «Κ» ο δήμαρχος Βραχνέικων, κ. Βασ. Τογαντζής, η διαπλάτυνση της Εθνικής Οδού θα «κόψει» στα δύο πέντε χωριά. Η δικάσιμος έχει οριστεί για τον Νοέμβριο. Ως αποτέλεσμα, στο τμήμα Πάτρας - Κυλλήνης (43 χλμ.) δεν πραγματοποιούνται εργασίες στο τμήμα Μιντιλόγλι- Κάτω Αχαΐα (12 χλμ.), ενώ τα υπόλοιπα 31 χλμ. θα παραδοθούν σε ενάμισι έτος. Από την πλευρά της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, πάντως, που έχει το μεγαλύτερο μέρος των έργων και στις δύο εθνικές οδούς, εκφράζεται αγωνία για την πορεία των απαλλοτριώσεων. Οπως υποστηρίζουν, οι μεγάλες καθυστερήσεις θα οδηγήσουν σε παράταση των χρονοδιαγραμμάτων, που με τη σειρά τους θα δώσουν το δικαίωμα στις τράπεζες να ζητήσουν επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, με καταστροφικές συνέπειες για τα έργα (δεδομένης της συγκυρίας και της δυσκολίας δανεισμού).
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου