Η υπογραφή μιας προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Περιφέρειας και δήμου Ανατολής, που είναι θέμα ημερών, απομένει για να ενταχθεί στο ΠΕΠ Ηπείρου (ΕΣΠΑ) το σημαντικό και απαραίτητο έργο που θα αντικαταστήσει τμήμα της υφιστάμενης εθνικής οδού Ιωαννίνων-Αθηνών, με δρόμο προδιαγραφών ...αυτοκινητοδρόμου.Συγκεκριμένα στην είσοδο της πόλης, από τον κόμβο της Εγνατίας μέχρι τον κόμβο Ανατολής (ΤΕΙ-Πανηπειρωτικό) και σε μήκος 3 χιλιομέτρων θα κατασκευαστεί νέος δρόμος με δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και ό,τι άλλο χρειάζεται για να είναι λειτουργικός και η πρόσβαση στην Εγνατία να είναι ταχύτερη και ασφαλέστερη, αλλά και η κυκλοφορία στην εθνική οδό. Το έργο θα αλλάξει τα δεδομένα στην κυκλοφορία στην είσοδο και έξοδο της πόλης και θα συνδέσει καλύτερα με την Εγνατία και την παράκαμψη της πόλης.
Από τον Μάρτιο σε διαδικασία ένταξης
Στις 3 Μαρτίου η ΓΓΠΗ Δήμητρα Γεωργακοπούλου είχε δει από κοντά το τμήμα που θα ανακατασκευαστεί συνοδευόμενη από υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφέρειας και είχε δηλώσει ότι ήταν ώριμο το έργο για ένταξη στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 14 εκ. ευρώ.Η μελέτη εκπονήθηκε από την Διεύθυνση Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας και εντός 15 ημερών θα ήταν σε θέση η Διαχειριστική Αρχή να το αξιολογήσει και να ενταχθεί στο ΠΕΠ. Πέρασε όμως πολύς χρόνος και η ένταξη δεν έγινε, με αιτία μια σύμβαση με το δήμο Ανατολής για έκταση που του ανήκει και εντάσσεται στην μελέτη.Με το υπό υλοποίηση έργο, θα προστεθεί στο τμήμα από την διασταύρωση Δωδώνης, Δομπόλη και Κενάν Μεσσαρέ μέχρι και τον κόμβο του ΤΕΙ, ένα ακόμη με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση και νησίδα. Ουσιαστικά η σύνδεση της πόλης με τον κόμβο της Εγνατίας θα πάψει να εξυπηρετείται με τον σημερινό στενό δρόμο και θα διευκολυνθεί η κυκλοφορία που σε ώρες αιχμής προκαλεί μποτιλιάρισμα.
Έλλειπε μια σύμβαση
Προφανώς εκείνη την περίοδο η κ. Γενικός δεν γνώριζε ότι υπήρχε ένα πρόβλημα που δεν αντιμετωπίστηκε εκ των προτέρων, ίσως γιατί δεν θεωρήθηκε μείζον και αναγκαίο. Όλο το έργο θα κατασκευαστεί σε εκτάσεις που είναι απαλλοτριωμένες από το δημόσιο, πλην όμως υπάρχει τμήμα του, ένας μικρός δακτύλιος σε σχήμα «Π» που αφορά έκταση και υπάρχοντα δρόμο που ανήκει στο δήμο Ανατολής. Για να είναι καθόλα σύμφωνο με τη νομοθεσία, θα πρέπει να συναινέσει ο δήμος Ανατολής και να υπογράψει προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια, αφού πρόκειται για τμήμα του έργου που θα χρειαστεί έκταση του. Το θέμα θεωρείται τυπικό, αλλά η διαδικασία μέχρι να φτάσουν οι δυο πλευρές στην σύμβαση καθυστέρησε.Όπως ενημερωθήκαμε από την αρμόδια Διεύθυνση Δημοσίων Έργων ήδη επήλθε συνεννόηση με το δήμαρχο Γιάννη Εμμανουηλίδη και είναι θέμα ημερών η λήψη απόφασης από το δημοτικό συμβούλιο. Με την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης η Διαχειριστική Αρχή με απόφαση της ΓΓΠΗ θα εντάξει το έργο στο ΕΣΠΑ για να προχωρήσει η δημοπράτηση του.Η σύμβαση αφορά σύνδεση του νέου δρόμου με υφιστάμενο, στο ύψος του πολυκαταστήματος Praktiker, που οδηγεί προς την Ανατολή και ξαναβγάζει κοντά στον κόμβο του ΤΕΙ (στην αντιπροσωπεία της NISSAN). Πρόκειται για ένα σχήμα «Π», ώστε να είναι δυνατή και ασφαλής και η αναστροφή όσων κινούνται προς τα Γιάννινα και θέλουν να βγουν προς Άρτα ή για να μπουν στην Εγνατία.
Με πλάτος 31-35 ο νέος δρόμος, νησίδα, ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο
Ο νέος δρόμος θα είναι μήκους 3 χιλιομέτρων από τον κόμβο Πεδινής της Εγνατίας μέχρι τον κόμβο Ανατολής, δηλαδή το τμήμα της εθνικής οδού που δεν διαθέτει δυο λωρίδες κυκλοφορίας και νησίδα, όπως συμβαίνει με το υπόλοιπο μέχρι την είσοδο της πόλης. Ο νέος δρόμος θα έχει στο μεγαλύτερο μήκος του πλάτος 33 μέτρα. Αυτό κυμαίνεται από 31-35 μέτρα, ανάλογα με τις διαθέσιμες απαλλοτριωμένες εκτάσεις και επιλέχθηκε να γίνει έτσι για να μην εμπλακεί σε διαδικασία νέων απαλλοτριώσεων που και κόστος έχουν και καθυστερούν. Θα έχει δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με νησίδα πρασίνου, πεζόδρομους και ποδηλατοδρόμους και όλες τις προσβάσεις των επιχειρηματιών της περιοχής.Η σύνδεση με την παράκαμψη από τον κόμβο Ανατολής προς τον κόμβο με την λεωφόρο Νιάρχου, θα παραμείνει ως έχει.
Ο κόμβος της Εγνατίας, θέμα της εταιρείας και του υπουργείου Υποδομών
Σε εκκρεμότητα όμως μένει η ανακατασκευή του, παγκόσμιας πρωτοτυπίας, κόμβου της Εγνατίας στην Πεδινή, αφού ούτε από την επίσκεψη του υφυπουργού Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη, προέκυψε είδηση για άμεση λύση. Αποτελεί μεν προτεραιότητα για την «Εγνατία οδός Α.Ε» και το υπουργείο και θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που είναι αίτημα όλων των φορέων, αλλά πότε θα ολοκληρωθεί η μελέτη και κυρίως πότε θα εκτελεστεί έργο, δεν προσδιορίζεται. Αντιλαμβάνονται πάντως όλοι ότι μόνο κόμβος δεν είναι αυτός που σήμερα «εξυπηρετεί» το νομό ολόκληρο.Μπορεί το έργο της εισόδου να προχωρήσει, αλλά για να έχει αντίκρισμα θα πρέπει να δρομολογηθεί και ο κόμβος.
ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου