ΣΕ ΔΟΣΕΙΣ ΟΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ 10.000 ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Έρευνα Χρήστος Κάτσικας
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Μέσα στο τρίτο δεκαήμερο του Αυγούστου το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να ανακοινώσει την πρώτη «φουρνιά» προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το πιθανότερο είναι, οι αναπληρωτές να κληθούν μετά τις...
25 Αυγούστου, καθώς από τις 23 μέχρι τις 25 Αυγούστουοφείλουν να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας οι 2.700 εκπαιδευτικοί οι οποίοι διορίστηκαν μόνιμα. Οι προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τη νέα σχολική χρονιά (2010-2011) και την επόμενη (2011-2012) θα γίνουν από τους ενιαίους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Οι πίνακες έχουν πάψει να τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία προϋπηρεσίας από την 1η Ιουλίου 2010 και θα ισχύουν μέχρι την κατάρτιση νέων πινάκων που θα γίνει στο πρώτο εξάμηνο του 2012 με βάση τα αποτελέσματα του νέου διαγωνισμού των εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ). Συνολικά αναμένεται να προσληφθούν σε δόσεις περίπου 10.000 αναπληρωτές κανονικού (ΑΚΩ) και μειωμένου (ΑΜΩ) ωραρίου για την κάλυψη των κενών στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ανησυχούν ομοσπονδίες και αδιόριστοι Την ίδια στιγμή ανησυχία υπάρχει τόσο στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες όσο και στις δεκάδες χιλιάδες αδιόριστων εκπαιδευτικών που είναι γραμμένοι στους ενιαίους πίνακες διορισμών. Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες υποστηρίζουν ότι ο υπερδιπλασιασμός (σε σχέση με όλες τις άλλες χρονιές) των εκπαιδευτικών που υπέβαλαν φέτος παραίτηση, σε συνδυασμό με τη μείωση των μόνιμων διορισμών κατά 50%, έχουν μειώσει σημαντικά για πρώτη φορά τον αριθμό των μόνιμων εκπαιδευτικών. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία, με αποτέλεσμα οι προσλήψεις των αναπληρωτών (μειωμένες κατά πολύ φέτος σε σχέση με πέρσι) να μην μπορούν να καλύψουν παρά μόνο ένα τμήμα των κενών θέσεων. Από την άλλη, μεγάλος προβληματισμός υπάρχει και στους αδιόριστους εκπαιδευτικούς καθώς φέτος, σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, έχουν να αντιμετωπίσουν δυο σοβαρά προβλήματα: Πρώτον, διότι η νέα προϋπηρεσία (για την οποία τα προηγούμενα χρόνια «όργωναν» την Ελλάδα «αγοράζοντας» ουσιαστικά μόρια) δεν θα μοριοδοτείται παρά μόνο μετά την επιτυχή συμμετοχή στον νέο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (από το 2012 και μετά). Δεύτερον, διότι δεν έχουν ξεκαθαριστεί οι όροι πρόσληψης των αναπληρωτών κανονικού ωραρίου και των αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου, με αποτέλεσμα να υπάρχει φόβος για «μπερδέματα» και λαθροχειρίες. Τι αλλάζει στη διαδικασία εξέτασης Μέσα στο 2010 εκτός απροόπτου θα διεξαχθεί ο νέος γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου της Ειδικής Αγωγής. Το υπουργείο Παιδείας έχει καταλήξει στον αριθμό των θέσεων που θα προκηρυχθούν (περίπου 500). Ο γενικός διαγωνισμός των εκπαιδευτικών που θα αφορά όλες ή τις περισσότερες ειδικότητες, αναμένεται να διεξαχθεί στο διάστημα ανάμεσα στο φθινόπωρο του 2011 και τον Φεβρουάριο του 2012. Η συμμετοχή σε αυτόν τον διαγωνισμό (7ο στη σειρά) όπως και στον επόμενο του 2014 δεν θα απαιτεί Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης. Θα υπάρχουν, ωστόσο, αλλαγές τόσο στη μοριοδότηση (θα αφορά για πρώτη φορά, εκτός των άλλων, τη γνώση ξένων γλωσσών και πληροφορικής, ενώ θα υπάρχουν μονάδες από τον διαγωνισμό, ακαδημαϊκά κριτήρια, πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία, κοινωνικά κριτήρια) όσο και στο περιεχόμενο. Ηδη έχει συγκροτηθεί επιτροπή στην οποία συμμετέχουν στελέχη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του ΑΣΕΠ, η οποία επεξεργάζεται τις αλλαγές. Αυτές οι αλλαγές θα δίνουν έμφαση στην παιδαγωγική κατάρτιση και τη διδακτική ικανότητα των διαγωνιζομένων, καθώς και στις γενικές γνώσεις πέρα από το ιδιαίτερο αντικείμενο των σπουδών. Παράλληλα, ένα νέο χαρακτηριστικό του διαγωνισμού θα είναι ότι δεν θα προκηρύσσεται συγκεκριμένος αριθμός θέσεων, όπως γινόταν μέχρι τώρα, και επίσης δεν θα αφορά πλέον κάθε φορά όλες τις ειδικότητες, αλλά μόνον αυτές για τις οποίες έχουν καταγραφεί ελλείψεις. Παιδαγωγική Επάρκεια μέχρι την εφαρμογή του νέου νόμου Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, μέχρι να ισχύσουν όσα προβλέπει ο νέος νόμος 3848/2010 όσον αφορά το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας (δηλαδή μέχρι τουλάχιστον και το 2014), τα πτυχία που πιστοποιούν την παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών (χωρίς να απαιτείται πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ- πρώην ΣΕΛΕΤΕ), είναι τα κάτωθι: α)Των Τμημάτων ΑΕΙ Παιδαγωγικού Νηπιαγωγών (και Ειδικής Αγωγής), Δημοτικής Εκπαίδευσης (και Ειδικής Αγωγής), Επιστημών της Αγωγής ή Επιστημών Αγωγής Προδημοτικής Εκπαίδευσης ή Επιστημών της Αγωγής Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου της Κύπρου, Φιλοσοφίας- Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Φιλοσοφίας και Κοινωνικών Σπουδών β)Της Σχολής Νηπιαγωγών γ)Της Παιδαγωγικής Ακαδημίας δ)Διδακτορικό δίπλωμα ή μεταπτυχιακός τίτλος στις επιστήμες της Αγωγής ε)Καθηγητικών Σχολών. Σημειώνεται ότι καθηγητικές σχολές για τους διορισμούς εκπαιδευτικών και τις προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών νοούνται τα πανεπιστημιακά τμήματα, των οποίων οι πτυχιούχοι διορίζονται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς την απαίτηση πρόσθετου πτυχίου ή πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης, σε θέσεις εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ60 Νηπιαγωγών, ΠΕ61 Νηπιαγωγών ΕΑΕ, ΠΕ70 Δασκάλων, ΠΕ71 Δασκάλων ΕΑΕ, και των κλάδων ΠΕ01 Θεολόγων, ΠΕ02 Φιλολόγων, ΠΕ03 Μαθηματικών, ΠΕ04 Φυσικών, ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας, ΠΕ06 Αγγλικής Γλώσσας, ΠΕ07 Γερμανικής Γλώσσας, ΠΕ08 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, ΠΕ15 Οικιακής Οικονομίας, ΠΕ16 Μουσικής (ΠΕ16.01, ΠΕ16.02 πτυχιούχων Πανεπιστημίων), ΠΕ32 Θεατρικών Σπουδών, ΠΕ33 Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (ΜΙΘΕ), ΠΕ34 Ιταλικής Γλώσσας, ΠΕ40 Ισπανικής Γλώσσας, οι πτυχιούχοι του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς, καθώς και η Ανώτερη Σχολή Εκπαιδευτικών Τεχνολόγων Μηχανικών (ΑΣΕΤΕΜ) της ΣΕΛΕΤΕ και η Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) για διορισμό εκπαιδευτικών στον κλάδο ΠΕ17. Share/Save/Bookmark

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails