Έχουμε διαβάσει και έχουμε ακούσει τον τελευταίο καιρό πάρα πολλά για τον ΟΣΕ. «Πληροφορίες» και πληροφορίες. Προσπαθήσαμε να συνθέσουμε αυτό το παζλ των πληροφοριών το οποίο δίνει την εικόνα σε ένα μεγάλο ποσοστό του σχεδίου «εξυγίανσης», το οποίο θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο(;).
Έχουμε λοιπόν:
Ο ΟΣΕ και ο ΕΔΙΣΥ ενοποιούνται σε μια εταιρεία.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει ανεξάρτητη.
Η ΕΡΓΟΣΕ και Η ΓΑΙΑΟΣΕ παραμένουν θυγατρικές, αλλά η δεύτερη αναβαθμίζεται σε υπερεταιρεία που θ’ απορροφήσει όλα τα ακίνητα του ΟΣΕ και θα ελέγχεται και θ’ αναφέρεται στο υπουργείο Οικονομικών.
Το χρέος το αναλαμβάνει το δημόσιο, το οποίο μέσω της ΓΑΙΑΟΣΕ με την αξιοποίηση αλλά και την εκποίηση θα αποσβέσει μέρος του χρέους.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίζεται σε τέσσερις κατηγορίες:
α) ενεργό δίκτυο
β) υπό κατασκευή
γ) σε αναστολή
δ) κατηργημένο
Το τροχαίο υλικό μεταφέρεται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία σε πρώτη φάση μάλλον θα το επισκευάζει στα μηχανεργοστάσια του ΟΣΕ αλλά είναι αμφίβολο αν στο μέλλον θα συνεχίσει να το κάνει. Αν λειτουργεί με τους κανόνες της αγοράς που είναι και το πιθανότερο, τότε σε δεύτερη φάση τα μηχανεργοστάσια θα κλείσουν με ότι αυτό σημαίνει για το προσωπικό.
Το προσωπικό στις δύο εταιρείες (ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ) θα περιοριστεί σε περίπου 3500. Θα αποχωρήσουν δηλαδή περίπου 2400 (1500 -1600 από ΟΣΕ και 700- 800 από ΤΡΑΙΝΟΣΕ) με υποχρεωτικές μετατάξεις. Το πλεονάζον προσωπικό θα καθορίζεται με αποφάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων των εταιρειών με στόχο το προσωπικό με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας (που είναι και ακριβότερο) και το οποίο αποτελεί την ομάδα «υψηλού κινδύνου» για αποχώρηση. Οι δικές μας εκτιμήσεις είναι ότι οι μετατάξεις θα πλήξουν κυρίως τους ομοειδείς κλάδους διοικητικών υπαλλήλων, διαχειριστών, τεχνικών υπαλλήλων κ.λ.π και επίσης τον κλάδο του προσωπικού αμαξοστοιχιών αλλά οι "ευτυχείς" θα είναι αυτοί που θα φύγουν και όχι αυτοί που θα μείνουν.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μάλλον διέρρευσαν από το Υπουργείο ο ΓΕΚΑΠ καταργείται για να αντικατασταθεί με νέο κανονισμό, καθώς και νέο οργανόγραμμα που θα κινείται εντός του νέου αριθμητικού πλαισίου του προσωπικού. Αυτά που γνωρίζουμε μέχρι τώρα για κλάδους και ειδικότητες δεν πρόκειται να έχουν καμιά σχέση με αυτά που θα ανακοινωθούν. Η πρόθεση είναι να υπάρχουν έξη με επτά κλάδοι ή τομείς, ανάλογα με την κατηγορία εκπαίδευσης (ΥΕ-ΔΕ-ΤΕ-ΠΕ). Διαβούλευση με τους εργαζόμενους θα πραγματοποιηθεί αμέσως μετά την επίσημη ανακοίνωση του σχεδίου και οι όποιες αλλαγές γίνουν δεκτές δεν θα διαταράσσουν την γενικότερη φιλοσοφία του νομοσχεδίου.
Όλα τα παραπάνω θα γίνουν με ταχύτατους ρυθμούς και η ολοκλήρωσή τους θα πραγματοποιηθεί εντός του έτους αφού αυτή είναι απαίτηση της τρόικας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου