ΜΕ ΤΟΝ…ΑΡΑΜΠΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΙΟΝΙΑ!

Μόλις σε ποσοστό 2% έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις…

Το μεγάλο πρόβλημα των απαλλοτριώσεων, που εμποδίζουν την εξέλιξη των εργασιών στην Ιόνια Οδό, αποδεικνύει την υπαιτιότητα του κράτους στην μεγάλη καθυστέρηση του έργου. Έτσι όλο και περισσότερα «σύννεφα» σκιάζουν την κατασκευή της, αν και πρόκειται για έργο εθνικής σημασίας.Φορείς της περιοχής, δεν κρύβουν την ανησυχία τους ότι η στασιμότητα στις απαλλοτριώσεις μπορεί να αποτελέσει αφορμή για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης κατασκευής, δεδομένων των οικονομικών συνθηκών και των δυσκολιών στην εξεύρεση κεφαλαίων για την χρηματοδότηση του έργου.

ΟΙ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ…
Στο κομμάτι της Ιονίας Οδού στην Ήπειρο, τα προβλήματα που σχετίζονται με τις απαλλοτριώσεις, χαρακτηρίζονται σοβαρότερα από άλλες περιοχές. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 85% των εκτάσεων που πρόκειται να απαλλοτριωθούν ανήκει σε ιδιώτες, ενώ μόνο το 15% ανήκει στο Δημόσιο και σε ποσοστό μόλις 2% έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις. Εργοτάξια υπάρχουν στις περιοχές της Μυροδάφνης και στη σήραγγα Αμπελιάς.Μάλιστα την καθυστέρηση αναγνωρίζει και η κατασκευάστρια εταιρία «Νέα Οδός», σημειώνοντας ότι «υπάρχουν ζητήματα με τις απαλλοτριώσεις, αλλά και με τις αδειοδοτήσεις για λατομεία και αμμοχαλικοληψίες». Πέρα δηλαδή από την αποχώρηση εταιριών και τη λειτουργία των εργοταξίων, το μεγαλύτερο εμπόδιο στην υλοποίηση της Ιόνιας Οδού, είναι οι απαλλοτριώσεις.

ΚΑΙ Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ
Οι εργασίες που εκτελούνται είναι σημειακές λόγω των ιδιοκτησιών που παρεμβάλλονται.Κατά διαστήματα επίσης, συνεργεία της αρχαιολογικής υπηρεσίας κάνουν ανασκαφικές εργασίες και μέχρι να ολοκληρωθούν δεν μπορεί να εξελιχθεί το έργο.Για να αντιμετωπιστούν οι μεγάλες καθυστερήσεις, το υπουργείο μελετά την επαναφορά του καθεστώτος που ίσχυε την περίοδο των Ολυμπιακών έργων. Σημειώνεται ότι ο νόμος που βρισκόταν σε ισχύ το 2004, προέβλεπε την δημιουργία αναγκαστικών απαλλοτριώσεων ακινήτων, με απευθείας εξαγορά οικοπέδου.Όμως και πάλι, όπως εκτιμάται, δεν θα προκύψει αποτέλεσμα. Πρώτον, διότι δεν υπάρχουν χρήματα. Και δεύτερον, εξαιτίας προσφυγών κατοίκων και αφετέρου λόγω εμπλοκών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
Και στις άλλες περιοχές, εκτός Ηπείρου, η υλοποίηση των εργασιών είναι προβληματική. Το έργο, στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας, εκτελείται αυτή τη στιγμή σε ένα ποσοστό 30%, στο τμήμα από Καλυδώνα μέχρι Κεφαλόβρυσο, καθώς στο υπόλοιπο κομμάτι του, οι απαλλοτριώσεις δεν επιτρέπουν πρόοδο.Σε ότι αφορά την σήραγγα της Καλυδώνας σε αυτή μέχρι στιγμής έχει κατασκευαστεί το 50% και προχωρά κανονικά.Καθυστερήσεις λόγω των απαλλοτριώσεων παρατηρούνται και στο τμήμα από Άνω Βασιλική μέχρι την σήραγγα Καλυδώνας που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ. Πρόκειται για ένα τμήμα μήκους 8 χιλιομέτρων όπου οι εργασίες εξελίσσονται τμηματικά.Η διέλευση της Παλιοβούνας είναι τμήμα προβληματικό, καθώς το προσεχές διάστημα αναμένονται αποφάσεις για να οριστικοποιηθεί η χάραξη, η οποία θα γίνει είτε με σήραγγα, είτε με διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου.

ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Εξελίξεις, οι οποίες μπορεί να επηρεάσουν άμεσα στην πορεία υλοποίησης του ήδη προβληματικού έργου της Ιονίας οδού, σημειώνονται το τελευταίο διάστημα στον χώρο των κατασκευαστικών εταιρειών που συμμετέχουν στην ανάδοχο κοινοπραξία.Εκτός από τα τεχνικά προβλήματα που παρουσιάζονται στην εξέλιξη του έργου, ανακύπτουν και σημαντικά ζητήματα σε σχέση με την ισπανικών συμφερόντων εταιρεία «Ferrovial», τα οποία επηρεάζουν αρνητικά το έργο της Ιονίας Οδού στο οποίο συμμετέχει με μεγάλο ποσοστό.

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ
Share/Save/Bookmark

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails