Οι επικείμενες θεσμικές αλλαγές στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα αλλά και ο χωροταξικός σχεδιασμός των ΑΕΙ-ΤΕΙ, που θα περιλαμβάνει συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων, βρέθηκαν στο επίκεντρο των συναντήσεων που είχε χθες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με τις ομοσπονδίες των πανεπιστημιακών και καθηγητών ΤΕΙ.
Οπως έγινε γνωστό, στις 26 Σεπτεμβρίου εκπρόσωποι των δύο ομοσπονδιών, πρυτάνεις και πρόεδροι Τεχνολογικών Ιδρυμάτων θα συναντηθούν με τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, οπότε και θα γίνουν γνωστές οι λεπτομέρειες των θεσμικών αλλαγών στα Ιδρύματα (αλλαγή τρόπου εκλογής των διοικήσεων, ποιοτική αναβάθμιση των σπουδών, άνοιγμα των Ιδρυμάτων στην κοινωνία και την αγορά, διεθνοποίηση κ.λπ.).
Η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, υπογράμμισε ότι «το πιο σημαντικό σημείο της συζήτησης ήταν η συμφωνία για τις μεγάλες αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με στόχο και κεντρικό μας μέλημα την ποιότητα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».
Από την πλευρά τους, οι πανεπιστημιακοί αναφέρθηκαν στον χώρο της μεταλυκειακής εκπαίδευσης, λέγοντας ότι στηρίζουν το υπουργείο στα «λουκέτα» που έβαλε σε δύο επιχειρήσεις που παρουσιάζονταν ως πανεπιστήμια, ενώ έθεσαν και τρία βασικά αιτήματα.
Ειδικότερα, ζήτησαν να προχωρήσουν με ταχύτερα βήματα οι αξιολογήσεις των ερευνητικών προγραμμάτων που έχουν υποβληθεί προκειμένου να εγκριθούν οι χρηματοδοτήσεις. Με κοινή επιστολή τους μάλιστα, που έστειλαν οι πρόεδροι των πανεπιστημιακών, καθηγητών ΤΕΙ και της Ενωσης Ελλήνων Ερευνητών προς τον υφυπουργό Ιωάννη Πανάρετο, προειδοποιούν πως αν δεν ενημερωθούν εγγράφως έως τη Δευτέρα ότι θα αποσυρθεί η τελευταία του απόφαση που περιλαμβάνει αλλαγές στη διαδικασία αξιολόγησης και δεν προχωρήσει άμεσα η αξιολόγηση των προγραμμάτων, τότε θα προσφύγουν στη Δικαιοσύνη.
Αιτήματα
Οι πανεπιστημιακοί ζητούν ακόμη νέο μισθολόγιο, το οποίο -όπως λένε- θα «πρέπει να αποτυπώνει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των πανεπιστημιακών», και τον διορισμό περίπου 1.000 μελών ΔΕΠ που εκκρεμούν, αν και κάτι τέτοιο, όπως φάνηκε από τη συνάντηση, είναι δύσκολο να γίνει έως το τέλος του χρόνου εξαιτίας της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας.
Από την πλευρά της, η ομοσπονδία των καθηγητών ΤΕΙ εμφανίστηκε αντίθετη με την κατάργηση της βάσης του δέκα, λέγοντας ότι δημιουργεί προβλήματα, ενώ σχετικά με τον χωροταξικό σχεδιασμό των Ιδρυμάτων υπογραμμίστηκε ότι τμήματα που είχαν φέτος κενές θέσεις θα μπορούσαν να συγχωνευθούν, να αλλάξουν γνωστικό αντικείμενο ή να κλείσουν.
Η ΟΣΕΠ-ΤΕΙ ζήτησε να γίνονται δεκτές οι προτάσεις των περιφερειακών τμημάτων για τον αριθμό των σπουδαστών που μπορούν να απορροφήσουν, ενώ για τα επαγγελματικά δικαιώματα 22 ειδικοτήτων που εκκρεμούν είχαν τη διαβεβαίωση ότι η διαδικασία οδεύει προς το τέλος της.
«Η ποιότητα, η οργάνωση των σπουδών, η χωροταξική αναδιάρθρωση και ο ηγετικός ρόλος που πρέπει να παίξουν τα Τεχνολογικά Ιδρύματα στην Επαγγελματική, Τεχνική και Τεχνολογική Εκπαίδευση της χώρας είναι οι άξονες για τους οποίους υπάρχει συμφωνία με την ΟΣΕΠ-ΤΕΙ», σημείωσε η κ. Διαμαντοπούλου μετά τη συνάντηση.
Μη τυπική εκπαίδευση
Καμιά σχέση με πρόσβαση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ
Καμία σχέση με την πρόσβαση σε ΑΕΙ - ΤΕΙ δεν έχουν όσοι εισάγονται με τη μη τυπική εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθησης, διευκρίνισε χθες η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου.
«O χώρος της μη τυπικής εκπαίδευσης θα λειτουργεί από εδώ και πέρα με τάξη και κανόνες και δεν θα υπάρχει φραγμός στην επαγγελματική εξέλιξη. Να δηλώσω κατηγορηματικά όμως ότι αυτή η διαδικασία δεν έχει καμία σχέση με την πρόσβαση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ», τόνισε η κ. Διαμαντοπούλου απαντώντας σε ερώτηση για την κινητικότητα των σπουδαστών ΙΕΚ, Κέντρων Μεταλυκειακής εκπαίδευσης κ.ά.
Αναφερόμενη στο θέμα των πιστωτικών μονάδων η υπουργός υπογράμμισε: «Είναι πολύ σημαντικό ότι μπορεί κάποιος στην πορεία της ζωής του, ό,τι και αν κάνει -είτε είναι εμπειρία, είτε είναι συγκεκριμένες σχολές, είτε είναι σεμινάρια, είτε αυτομόρφωση, είτε είναι Δια Βίου, είτε εξ αποστάσεως εκπαίδευση- να μπορεί να συγκεντρώνει αυτές τις μονάδες και να καταγράφονται στο ηλεκτρονικό μητρώο του, στην ταυτότητα που θα έχει για τη διαδρομή του στη μάθηση, με πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Και αυτό να τον βοηθά στην επαγγελματική του εξέλιξη».
Ιδιωτικά σχολεία
Προσλήψεις συνταξιούχων
Προσλήψεις συνταξιούχων δασκάλων θα κάνουν φέτος τα ιδιωτικά σχολεία προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους, λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών του συγκεκριμένου κλάδου. Πρόβλημα που επιδεινώθηκε μετά τις 2.670 αιτήσεις συνταξιοδότησης, που κατατέθηκαν μέχρι 10 Αυγούστου 2010.
Προκειμένου να διευκολυνθούν τα ιδιωτικά σχολεία, το υπουργείο Παιδείας ενεργοποίησε παλιότερη απόφαση σύμφωνα με την οποία, εφόσον αποδεδειγμένα υπάρχει έλλειψη δασκάλων, οι ιδιοκτήτες μπορούν να προσλάβουν συνταξιούχους δασκάλους του δημοσίου, οι οποίοι δεν έχουν υπερβεί το 65ο έτος της ηλικίας τους και συνταξιούχους δασκάλους των ιδιωτικών σχολείων οι οποίοι δεν έχουν υπερβεί το 70ό έτος της ηλικίας.
Η τεκμηρίωση της μη ανεύρεσης δασκάλων για διορισμό στα δημοτικά σχολεία θα γίνεται με υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη ή του νόμιμου εκπροσώπου του σχολείου ότι δεν υπήρξε ανταπόκριση σε αγγελία του ενδιαφερομένου ιδιοκτήτη σε δύο τοπικές εφημερίδες, και με βεβαίωση από τις κατά τόπους Δημόσιες Υπηρεσίες Απασχόλησης του Ο.Α.Ε.Δ. περί της μη ύπαρξης δασκάλων στα Μητρώα Ανέργων.
Οι ιδιοκτήτες θα μπορούν επίσης να προσλαμβάνουν: Πτυχιούχους Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής. Tελειόφοιτους Παιδαγωγικών Τμημάτων, κατόχους οποιουδήποτε πτυχίου Α.Ε.Ι.
Πτυχιούχους Πανεπιστημιακών Τμημάτων στους οποίους δίνεται το δικαίωμα διορισμού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στους κλάδους Π.Ε. 01 έως Π.Ε. 07, οι οποίοι είναι κάτοχοι και μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών Παιδαγωγικού Τμήματος. Πτυχιούχους Τμημάτων Νηπιαγωγών (Π.Ε. 60) για διδασκαλία στις Α΄ και Β΄ τάξεις του Δημοτικού.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
mihalis77@pegasus.gr ΕΘΝΟΣ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου