Σε µια υπεραπλουστευµένη µορφή φοροκάρτας προσανατολίζεται η ηγεσία του υπουργείου Οικονοµικών προκειµένου να ξεπεράσει σκοπέλους που συνδέονται µε την προστασία προσωπικών δεδοµένων. Ετσι, εγκαταλείπονται τα σχέδια για αναγραφή του ονοµατεπώνυµου και του αριθµού φορολογικού µητρώου, και στις φοροκάρτες που θα κάνουν πρεµιέρα στις αρχές του νέου έτους θα υπάρχει µόνο ένας αριθµός.
«Δεν θα έχουν ούτε ΑΦΜ, ούτε όνοµα, αλλά µόνο έναν αύξοντα αριθµό, τον οποίο µόνο το υπουργείο Οικονοµικών θα µπορεί να ταυτίσει µε πρόσωπο», λέει στα «ΝΕΑ» ο επικεφαλής της Γενικής Γραµµατείας Πληροφοριακών Συστηµάτων, Διοµήδης Σπινέλλης, που βρίσκεται σε στενή συνεργασία µε................................... τους τραπεζίτες για να κλείσει άµεσα η τελική συµφωνία.
Το σχέδιο που έχουν εκπονήσει υπουργείο Οικονοµικών και τραπεζίτες αφορά την ενεργοποίηση των καρτών µε τρία απλά βήµατα:
1 Οι πολίτες, χωρίς κόστος, προµηθεύονται από την τράπεζα της επιλογής τους τη φοροκάρτα µέσω της οποίας θα καταγράφονται οι συναλλαγές τους και οι αποδείξεις θα «περνάνε» απευθείας στη ΓΓΠΣ για τη σύνδεση µε το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ. Στη µία όψη της κάρτας περιλαµβάνεται το λογότυπο του υπουργείου Οικονοµικών και της τράπεζας (οι διαφηµιστικοί λόγοι αλλά και η εν δυνάµει πελατεία που διαµορφώνεται από καταναλωτές και επιχειρήσεις κάνουν τις τράπεζες να µη ζητούν χρεώσεις) και ο µοναδικός αριθµός της κάρτας, ενώ στην πίσω όψη υπάρχει µια µαγνητική ταινία.
2 Ο φορολογούµενους, αν είναι χρήστης των υπηρεσιών taxisnet, µπαίνει στην ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ και µε τους προσωπικούς του αριθµούς, σε ειδική εφαρµογή που θα δηµιουργηθεί ταυτίζει την κάρτα µε τον ΑΦΜ του. Οι οικογένειες θα µπορούν να ενεργοποιήσουν περισσότερες κάρτες ανάλογα µε τον αριθµό των µελών τους. Οσοι δεν είναι εγγεγραµµένοι στο taxisnet, θα µπορούν να απευθύνονται στα ΚΕΠ. 3 Η φοροκάρτα είναι έτοιµη για χρήση. Με κάθε συναλλαγή, είτε µε µετρητά είτε µε τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, οι φορολογούµενοι απλώς θα δίνουν στους καταστηµατάρχες την κάρτα τους για να την περάσουν από τα µηχανήµατα ΡΟS που χρησιµοποιούνται και σήµερα για τις πιστωτικές κάρτες. Με το πέρασµα αυτό, η συναλλαγή θα καταγράφεται από τις τράπεζες, οι οποίες επί της ουσίας θα έχουν µε τον τρόπο αυτό καλύτερη ενηµέρωση για τον τζίρο των επιχειρήσεων µε τις οποίες συνεργάζονται αλλά δεν θα έχουν καµία πληροφορία για τον φορολογούµενο που έκανε τη συναλλαγή. Θα βλέπουν ότι σε µια συγκεκριµένη ηµεροµηνία ο χρήστης µε αριθµό κάρτας Χ αγόρασε, για παράδειγµα, ένα ζευγάρι παπούτσια αξίας 70 ευρώ από το συγκεκριµένο κατάστηµα.
ΧΩΡΙΣ ΚΟΣΤΟΣ
οι πολίτες θα προµηθεύονται από την τράπεζα της επιλογής τους τη φοροκάρτα µέσω της οποίας θα καταγράφονται οι συναλλαγές τους
Κάθε µήνα ο λογαριασµός
ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ κάθε µήνα οι τράπεζες θα δίνουν µια αναλυτική κατάσταση συναλλαγών στη ΓΓΠΣ, η οποία αφενός θα περνά τις αποδείξεις στον λογαριασµό αφορολογήτου κάθε φορολογουµένου και, αφετέρου, θα µπορεί να έχει άµεση εικόνα για τον τζίρο των επιτηδευµατιών και τον ΦΠΑ που οφείλουν.
Οι πολίτες, από την πλευρά τους, σε ειδική εφαρµογή που θα δηµιουργήσει η ΓΓΠΣ, θα µπορούν να µπαίνουν στο σύστηµα και να βλέπουν µε χρήση των προσωπικών τους κωδικών πόσες αποδείξεις έχουν µαζέψει. Προαιρετική το 2011
Η χρήση της φοροκάρτας τουλάχιστον για το 2011 θα είναι προαιρετική και δεδοµένου ότι στην αρχή τουλάχιστον όλα τα καταστήµατα και οι ελεύθεροι επαγγελµατίες δεν θα µπορούν να υποστηρίξουν το νέο σύστηµα εξαιτίας των απαραίτητων µηχανηµάτων ΡΟS οι χάρτινες αποδείξεις θα µπορούν να χρησιµοποιούνται κανονικά, συµπληρωµατικά. ΤΑ ΝΕΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου