Σε κίνδυνο βρίσκεται το μέλλον του έργου της Ιόνιας Οδού, τουλάχιστον σε ότι αφορά το τμήμα από Αντίρριο μέχρι Αμφιλοχία και μάλιστα από διάφορους κύκλους ακούγεται ότι «το έργο πάει για κλείσιμο».Το κυριότερο πρόβλημα είναι η χρηματοδότηση, η οποία διακόπηκε λόγω του ότι το έργο ξέφυγε από το χρονοδιάγραμμά του, όχι με υπαιτιότητα των εταιριών. Οι τράπεζες έχουν ήδη κλείσει τις... στρόφιγγες χρηματοδότησης, επειδή το έργο δεν προχώρησε με τους προβλεπόμενους ρυθμούς. Το ότι «πετάχτηκε» έξω από το χρονοδιάγραμμα οφείλεται προφανώς στις καθυστερήσεις ολοκλήρωσης των απαλλοτριώσεων και στους αργούς ρυθμούς με τους οποίους εργάζονται τα συνεργεία της αρχαιολογικής υπηρεσίας.Αυτό έγινε αφορμή να μην μπορούν οι κατασκευάστριες εταιρίες να προχωρήσουν, αφού η προηγούμενη κυβέρνηση δημοπράτησε ένα έργο, χωρίς να έχει εξασφαλίσει και τους χώρους στους οποίους οι εταιρίες θα μπουν για να δουλέψουν. Έτσι τώρα όλες οι εταιρίες θα σταματήσουν κάθε εργασία, θα απολύσουν και τους υπόλοιπους εργαζόμενους και θα παραμείνουν εκεί με προσωπικό ασφαλείας για την περίπτωση που θα λυθούν αυτά τα προβλήματα και θα ξεκινήσει πάλι.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τμήμα από Ευηνοχώρι μέχρι Κεφαλόβρυσο στο οποίο έχουν γίνει μόνο κάποιες εργασίες στο 10% του έργου, δεδομένου ότι μόνο αυτό το ποσοστό αφορούσε εκτάσεις του δημοσίου, ενώ το υπόλοιπο 90% αφορά ιδιωτικές εκτάσεις, όπου όμως δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις. Η εταιρία που έχει αναλάβει αυτό το τμήμα αυτή τη στιγμή έχει σταματήσει κάθε εργασία, απέλυσε και τους περισσότερους εργαζομένους της και περιμένει τις εξελίξεις. Αυτό πάντως που προβλέπεται είναι να κάνουν το ίδιο και οι άλλες εταιρίες που έχουν αναλάβει τμήματα του έργου από Αντίρριο μέχρι Αμφιλοχία.
Κατά συνέπεια το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Ιόνιας Οδού βρίσκεται στον αέρα, και θα παραμείνει - άγνωστο για ποσό καιρό - ως ένα όνειρο για τη Δυτική Ελλάδα και κυρίως για την Αιτωλοακαρνανία που έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα στο οδικό της δίκτυο. Σβήνει έτσι και η τελευταία ελπίδα ότι θα γλυτώσουν κάποιες ανθρώπινες ζωές από τα τροχαία ατυχήματα, ενώ σβήνει και η ελπίδα για μείωση της ανεργίας στην περιοχή, με την απασχόληση ανθρώπων στο έργο αυτό…
Πηγή:Εφημερίδα Αιχμή
Aυτό το άρθρο προέρχεται από το: ΒΟΝΙΤΣΑ PRESS: STOP στην Ιονία Οδό http://bonitsapress.blogspot.com/2010/10/stop.html#ixzz11mC0Oo4e
1 σχόλια:
Ν. Τσούκαλης: Επικίνδυνη η επένδυση στον Αστακό
Μιας εξαρχής, ως Δημοκρατική Αριστερά δηλώσαμε ξεκάθαρα ότι θέλουμε ξένες επενδύσεις να έλθουν, να εγκατασταθούν στην Ελλάδα. Παρατηρούμε όμως μια πανικόβλητη κυβέρνηση να λέει «Ναι σε όλα» χωρίς να αξιολογεί τις επιπτώσεις (που μπορεί να αποδειχτούν μη αναστρέψιμες) με κίνδυνο να υποθηκεύσει με τις επιλογές της, το μέλλον της χώρας.
Αυτό σημαίνει ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να λέει αδιακρίτως «ναι» σε κάθε μια επένδυση που προτείνεται. Αναφέρομαι στην επένδυση του Κατάρ, που κύριο μέγεθός της αποτελεί η Μονάδα LPG στον Αστακό, ισχύος 1.000 MW. Θα είναι η μεγαλύτερη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής της χώρας! Η συγκεκριμένη επένδυση αλλάζει άρδην τον διαμετακομιστικό χαρακτήρα του λιμανιού, αλλά και τον αναπτυξιακό προσανατολισμό της ευρύτερης περιοχής, μετατρέπει την περιοχή σε ενεργειακό κέντρο μεγάλης μάλιστα επικινδυνότητας. Το LPG δεν είναι ένα «αθώο» αέριο. Δεν είναι το φυσικό αέριο.Είναι το υγραέριο! Γι' αυτό και υπάγεται στην οδηγία «Σεβέζο» ως επικίνδυνη βιομηχανική εγκατάσταση (κίνδυνος από έκρηξη, με επιπτώσεις σε ακτίνα χιλιομέτρων).
Η απόλυτη ανάγκη για προσέλκυση επενδύσεων δεν μπορεί να μετατρέψει τη χώρα μας σε τόπο εγκατάστασης τέτοιων επιχειρήσεων που καμιά ευρωπαϊκή χώρα δεν επιδιώκει να αποδεχθεί στο έδαφός της (το μεγαλύτερο μέρος αυτής της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας φέρεται να προορίζεται για εξαγωγή στην Ιταλία!)
Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός
Δημοσίευση σχολίου