Ένα βήμα μπροστά σε σχέση με όλους τους άλλους μνηστήρες για συνεργασία με τον ΟΣΕ βρίσκονται οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, όπως επιβεβαιώνουν οι επαφές των..................... τελευταίων ημερών μεταξύ του υπουργού υποδομών κ. Δημήτρη Ρέππα και του Γάλλου ομολόγου του Ντομινίκ Μπιζερό στο Παρίσι.
Οι συναντήσεις έγιναν σε πολύ θετικό κλίμα, έδωσαν νέα πνοή στις συνομιλίες μεταξύ των δύο χωρών και ο Έλληνας υπουργός πήρε μια γεύση από τις ταχύτητες των Γάλλων επιβιβαζόμενος σε ένα TGV (τραίνο υψηλής ταχύτητας) που έτρεχε με 330 χλμ. την ώρα!
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, στις επαφές αυτές μπορεί να μην μπήκε συγκεκριμένο πλαίσιο συμφωνίας, όμως οι Γάλλοι εμφανίζονται να ενδιαφέρονται σοβαρά για τον ΟΣΕ, γνωρίζουν με κάθε λεπτομέρεια το σχέδιο εξυγίανσης που ψηφίστηκε πρόσφατα στη βουλή και φλερτάρουν ανοικτά με την ιδέα, η χώρα μας να αποτελέσει πύλη εισόδου τους για τα Βαλκάνια και την Κωνσταντινούπολη.
Είναι πλέον σαφές ότι οι Γάλλοι δεν ενδιαφέρονται για την απόκτηση της μισής ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπως ήταν το αρχικό σχέδιο της κυβέρνησης αλλά για την ανάπτυξη στρατηγικής συμμαχίας μεταξύ των δύο χωρών με αμοιβαία οφέλη. Πώς θα μπορούσε να μετουσιωθεί σε πράξη αυτή η συνεργασία;
Πηγές στον ελληνικό σιδηρόδρομο δεν αποκλείουν την σύσταση κοινής εταιρείας η οποία θα εκμεταλλευτεί τις διεθνείς γραμμές από την Θεσσαλονίκη προς τα Βαλκάνια και την Κωνσταντινούπολη, θυμίζοντας ότι ούτε οι Γάλλοι διαθέτουν υγιή λειτουργία στον τομέα του σιδηροδρόμου.
Η γαλλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εταιρεία λειτουργίας) εμφανίζει έλλειμμα 8 δισ. ευρώ ενώ ο γαλλικός ΟΣΕ (SNCF) 25 δισ. ευρώ έναντι 10 δισ. ευρώ που είναι του δικού μας! Με τη διαφορά όμως ότι στο α΄ εννιάμηνο του 2010 ο όμιλος SNCF είχε έσοδα 22,7 δισ. ευρώ, διαθέτει μεγάλη τεχνογνωσία και τροχαίο υλικό ασυναγώνιστης τεχνολογίας.
Με μια καλύτερη γραμμή ...θαύματα!
«Οι Γάλλοι έχουν πολύ καλή τεχνολογία στα τραίνα και αν βελτιωθεί λίγο η γραμμή τότε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνεται σε 2,5 ώρες» υποστηρίζει υψηλόβαθμο στέλεχος του σιδηροδρόμου και προσθέτει ότι «με τέτοιες ταχύτητες θα αλλάξει ο χάρτης του ΟΣΕ στον τομέα των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών και η Θεσσαλονίκη μπορεί να μετεξελιχθεί σε κέντρο για τα Βαλκάνια όπως είναι ο στόχος μας».
Υπολογίζεται ότι ένα σύγχρονο τραίνο γρήγορων δρομολογίων έχει κόστος περίπου 25 εκ. ευρώ ποσό όμως εντελώς απαγορευτικό για τον εγχώριο κρατικό σιδηρόδρομο, που όμως του προσφέρεται στο πιάτο εάν συμμαχήσει με τα Γαλλικά τραίνα.
Τον κύριο λόγο στις επαφές μεταξύ των δύο χωρών θα έχουν τα δύο συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και όλα δείχνουν ότι το επόμενο τρίμηνο θα είναι το πιο καθοριστικό καθώς έως τότε οι Γάλλοι θα έχουν αξιολογήσει τα στοιχεία που έχουν ζητήσει από την ελληνική κυβέρνηση για να αποτυπώσουν την κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο και να παρακολουθήσουν την πορεία του προγράμματος των μεταρρυθμίσεων.
Τα στοιχεία που θα αξιολογηθούν είναι το προσωπικό, οι εργασιακοί κανονισμοί, τα δρομολόγια, οι επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, η κατάσταση του τροχαίου υλικού, η σύνδεση του ΟΣΕ με τα λιμάνια, οι σιδηροδρομικοί σταθμοί κ.α.
Οι συναντήσεις έγιναν σε πολύ θετικό κλίμα, έδωσαν νέα πνοή στις συνομιλίες μεταξύ των δύο χωρών και ο Έλληνας υπουργός πήρε μια γεύση από τις ταχύτητες των Γάλλων επιβιβαζόμενος σε ένα TGV (τραίνο υψηλής ταχύτητας) που έτρεχε με 330 χλμ. την ώρα!
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, στις επαφές αυτές μπορεί να μην μπήκε συγκεκριμένο πλαίσιο συμφωνίας, όμως οι Γάλλοι εμφανίζονται να ενδιαφέρονται σοβαρά για τον ΟΣΕ, γνωρίζουν με κάθε λεπτομέρεια το σχέδιο εξυγίανσης που ψηφίστηκε πρόσφατα στη βουλή και φλερτάρουν ανοικτά με την ιδέα, η χώρα μας να αποτελέσει πύλη εισόδου τους για τα Βαλκάνια και την Κωνσταντινούπολη.
Είναι πλέον σαφές ότι οι Γάλλοι δεν ενδιαφέρονται για την απόκτηση της μισής ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπως ήταν το αρχικό σχέδιο της κυβέρνησης αλλά για την ανάπτυξη στρατηγικής συμμαχίας μεταξύ των δύο χωρών με αμοιβαία οφέλη. Πώς θα μπορούσε να μετουσιωθεί σε πράξη αυτή η συνεργασία;
Πηγές στον ελληνικό σιδηρόδρομο δεν αποκλείουν την σύσταση κοινής εταιρείας η οποία θα εκμεταλλευτεί τις διεθνείς γραμμές από την Θεσσαλονίκη προς τα Βαλκάνια και την Κωνσταντινούπολη, θυμίζοντας ότι ούτε οι Γάλλοι διαθέτουν υγιή λειτουργία στον τομέα του σιδηροδρόμου.
Η γαλλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εταιρεία λειτουργίας) εμφανίζει έλλειμμα 8 δισ. ευρώ ενώ ο γαλλικός ΟΣΕ (SNCF) 25 δισ. ευρώ έναντι 10 δισ. ευρώ που είναι του δικού μας! Με τη διαφορά όμως ότι στο α΄ εννιάμηνο του 2010 ο όμιλος SNCF είχε έσοδα 22,7 δισ. ευρώ, διαθέτει μεγάλη τεχνογνωσία και τροχαίο υλικό ασυναγώνιστης τεχνολογίας.
Με μια καλύτερη γραμμή ...θαύματα!
«Οι Γάλλοι έχουν πολύ καλή τεχνολογία στα τραίνα και αν βελτιωθεί λίγο η γραμμή τότε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνεται σε 2,5 ώρες» υποστηρίζει υψηλόβαθμο στέλεχος του σιδηροδρόμου και προσθέτει ότι «με τέτοιες ταχύτητες θα αλλάξει ο χάρτης του ΟΣΕ στον τομέα των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών και η Θεσσαλονίκη μπορεί να μετεξελιχθεί σε κέντρο για τα Βαλκάνια όπως είναι ο στόχος μας».
Υπολογίζεται ότι ένα σύγχρονο τραίνο γρήγορων δρομολογίων έχει κόστος περίπου 25 εκ. ευρώ ποσό όμως εντελώς απαγορευτικό για τον εγχώριο κρατικό σιδηρόδρομο, που όμως του προσφέρεται στο πιάτο εάν συμμαχήσει με τα Γαλλικά τραίνα.
Τον κύριο λόγο στις επαφές μεταξύ των δύο χωρών θα έχουν τα δύο συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και όλα δείχνουν ότι το επόμενο τρίμηνο θα είναι το πιο καθοριστικό καθώς έως τότε οι Γάλλοι θα έχουν αξιολογήσει τα στοιχεία που έχουν ζητήσει από την ελληνική κυβέρνηση για να αποτυπώσουν την κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο και να παρακολουθήσουν την πορεία του προγράμματος των μεταρρυθμίσεων.
Τα στοιχεία που θα αξιολογηθούν είναι το προσωπικό, οι εργασιακοί κανονισμοί, τα δρομολόγια, οι επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, η κατάσταση του τροχαίου υλικού, η σύνδεση του ΟΣΕ με τα λιμάνια, οι σιδηροδρομικοί σταθμοί κ.α.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου