
Mε αγωγή σε βάρος της Ανώνυμης Εταιρείας «Real Media», καθώς και του εκδότη και διευθυντή της εφημερίδας «Real News» Ν. Χατζηνικολάου, απάντησε ο Ακης Τσοχατζόπουλος στα δημοσιεύματα της εφημερίδας για το πρόσωπό του (σ.σ. δημοσίευμα για την υπόθεση των γερμανικών υποβρυχίων, υπό τον τίτλο «Ιδού τα ψέματα Τσοχατζόπουλου»).Ο πρώην......υπουργός χαρακτηρίζει ψευδή, συκοφαντικά και υβριστικά όσα γράφτηκαν για τον ίδιο στη συγκεκριμένη εφημερίδα και ειπώθηκαν μέσω της ραδιοφωνικής εκπομπής του εκδότη-διευθυντή της κατά το τελευταίο διάστημα.Το επίμαχο δημοσίευμα επικαλείτο έκθεση που είχε συντάξει το καλοκαίρι του 1999 η αρμόδια επιτροπή του Πολεμικού Ναυτικού και της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών για την αξιολόγηση της προφοράς που κάνουν από κοινού τα «Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ» και η γερμανική κοινοπραξία Ferrostaal/ HDW.Όπως επισήμαινε το άρθρο, ενώ η Βουλή έχει την αίσθηση ότι η ναυπήγηση των υποβρυχίων θα ανατεθεί μετά από ανοικτό διαγωνισμό, αποκαλύφθηκε ότι το συγκεκριμένο έργο έχει δοθεί μέσω των Ελληνικών Ναυπηγείων κατευθείαν στους Γερμανούς, οι οποίοι κατά την επιτροπή, δεν ικανοποιούσαν 100% τα αντισταθμιστικά ωφελήματα.Στην έκθεση, σύμφωνα με την εφημερίδα, τα Ελληνικά Ναυπηγεία παρουσιάζονται ως ισότιμος εταίρος της Γερμανικής Κοινοπραξίας «και αντιμετωπίζονται με δυσπιστία αφού μέχρι το καλοκαίρι του 1999, τόσο οι Γερμανοί όσο και η Διοίκηση των Ναυπηγείων δείχνουν μια «χαλαρότητα» στην εφαρμογή των συμφωνημένων».Η έκθεση, συνέχιζε το δημοσίευμα, «αφού σημειώνει ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά των υποβρυχίων τύπου 214 , έτσι όπως περιγράφονται από τους Γερμανούς, "ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του ΠΝ", κρούει τον κώδωνα του κινδύνου επισημαίνοντας: ότι "η σύγκλιση σε μία κοινώς αποδεκτή τεχνική προδιαγραφή, με βελτιστοποίηση των παραγόντων επιχειρησιακής απόδοσης και κόστους όσον αφορά στα κύρια συστήματα δεν έχει ακόμα επιτευχθεί,κυρίως λόγω του ότι μέχρι σήμερα, η συνολική αντιμετώπιση του θέματος , εκ μέρους των Ελληνικών Ναυπηγείων και των Γερμανών, δεν ήταν σύμφωνη με το πνεύμα του RFP (την τεχνική προσφορά)"».Εν συνεχεία, τα μέλη της επιτροπής υποστήριζαν ότι «η σύγκλιση είναι δυνατόν να επιτευχθεί, μετά από εμμονή και συνεχείς πιέσεις προς ΕΝΑΕ -FS/HDW. Οι διεργασίες αυτές, όπως αναφέρει η εφημερίδα, κρίνεται ότι θα είναι χρονοβόρες δεδομένων και των ειδικών συνθηκών που χαρακτηρίζουν την σχεδίαση ενός υποβρυχίου.«Κατά συνέπεια», συνέχιζε η έκθεση, «εκτιμάται ότι, περαιτέρω αναφορά σε εναλλακτικά συστήματα θα πρέπει να περιοριστεί μόνο ,στα συστήματα εκείνα τα οποία, στα πλαίσια των επιδιωκομένων και εφικτών βελτιώσεων, αποδειχθεί ότι προσδίδουν σαφή επαύξηση των δυνατοτήτων και των επιχειρησιακών χαρακτηριστικών των Υ/Β, ως προς τα αρχικώς προταθέντα, ώστε να αντισταθμίζονται οι επιπτώσεις σε κόστος και σε χρόνο».«Δηλαδή, τα μέλη της επιτροπής προσπαθούν να αντισταθμίσουν το έλλειμμα της προσφοράς των Γερμανών, θυσιάζοντας τις προσδοκίες του Πολεμικού Ναυτικού που φαίνεται ότι ζητάει παροχές που οι Γερμανοί δεν μπορούν να δώσουν , για να προχωρήσει η διαδικασία ναυπήγησης υπό την Γερμανική HDW», συνέχιζε το δημοσίευμα και διερωτάτο:«Πως, λοιπόν, ο ’κης Τσοχατζόπουλος υποστηρίζει ότι το Πολεμικό Ναυτικό ήταν ικανοποιημένο από την επιλογή των Ελληνικών Ναυπηγείων να αναθέσουν απευθείας την ναυπήγηση των υποβρυχίων στους Γερμανούς που σε αυτή την απόρρητη έκθεση χαρακτηρίζονται ούτε λίγο, ούτε πολύ "ασυνεπείς" προς την προσφορά που είχαν υποβάλει;».

0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου