Στον αέρα βρίσκεται η λειτουργία 7 καινούργιων(σήµερα λειτουργούν 30) σταθµών του Μετρό. Κανείς αρµόδιος δεν δείχνει διατεθειµένος – λόγω της εµπλοκής της Siemens, που έχει κερδίσει τον διαγωνισµό – να αναλάβει την ευθύνη της υπογραφής στο θέµα της σηµατοδότησης, µε συνέπεια οιεπεκτάσεις προς τανότια και δυτικά προάστια να έχουν µπλοκάρει.
Σύµφωνα µε πηγές της Αττικό Μετρό, το 2011 δεν πρόκειται να λειτουργήσει κανείς από τους σταθµούς στην Ηλιούπολη, τον Αλιµο, την Αργυρούπολη, το Ελληνικό, την Ανθούπολη, το Περιστέρι και το Χαϊδάρι. Οπως λένε, από την ώρα που........... θα ξεκαθαρίσει το ζήτηµα θα απαιτηθεί ένα επιπλέον διάστηµα, από6 µήνες (για τους σταθµούς των δυτικών προαστίων που έπρεπε να είχαν παραδοθεί από το 2008) έως 12 µήνες (για τους σταθµούς των νοτίων προαστίων που έπρεπε να λειτουργούν από την περασµένη άνοιξη).
«ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΘΕΜΑ». Πάντως, έως τον ερχόµενο Σεπτέµβριο αναµένεται να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή όλων των σταθµών. Οµως χωρίς το σύστηµα της σηµατοδότησης, οι σταθµοί απλώς θα υπάρχουν χωρίς να λειτουργούν µε συνέπεια, όπως λένε από την Αττικό Μετρό, «να αρχίσει η φθορά στιςεγκαταστάσεις από την αχρηστία...».
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας είναι ξεκάθαρος: «Η σηµατοδότηση των 7σταθµών έχει προ πολλού ξεπεράσει το τεχνοκρατικό επίπεδο και την απόφαση της διοίκησης της εταιρείας. Είναι πλέον πολιτικό θέµα από το οποίο η εταιρεία περιµένει εναγωνίως να απεµπλακεί».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ. Ο... εκτροχιασµός των επεκτάσεων έχει και σοβαρές οικονοµικές συνέπειες. Σύµφωνα µε πηγές της Αττικό Μετρό, η µη υλοποίηση του συστήµατος σηµατοδότησης θα έχει ως αποτέλεσµα να µην µπορεί ναπροχωρήσει και να ολοκληρωθεί η προµήθεια των 17 νέων συρµώντου Μετρό που περιµένουµε να παραλάβουµε από την Κορέα – ύψους 152 εκατοµµυρίων ευρώ. «Ο πρώτος συρµός θα είναι έτοιµος να παραδοθεί τον ερχόµενο Σεπτέµβριο, όµως επειδή λειτουργεί µόνο µε το σύστηµα της Siemens δεν θα µπορούν να γίνουν ούτε οι δοκιµές», επεσήµαναν χαρακτηριστικά.
Επίσης σύµφωνα µε τις ίδιες πηγές, δεν µπορεί να προχωρήσει ο σχεδιασµός και η κατασκευή της αναβάθµισης του Κέντρου Ελέγχου του Μετρό στο Σύνταγµα. Την ίδια ώρα, η Αττικό Μετρό θα υποχρεωθεί να πληρώσει πρόσθετο κόστος πολλών εκατοµµυρίων για 6 υφισταµένες συµβάσεις σε άλλους αναδόχους λόγω αναγκαστικής µη ολοκλήρωσης του συµβατικού αντικειµένου τους. «Το µάθηµα πρέπει να γίνει πάθηµα και πλέον θα πρέπει να λαµβάνεται πολύ σοβαρά υπόψη το θέµα της µοναδικότητας τού κατασκευαστή», έλεγαν χθες από την Αττικό Μετρό, αναφερόµενοι στη Siemens.
Στο µεταξύ, και στο υπουργείο Υποδοµών βρίσκονται σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση. «Αν πούµε ότι ξεκινάµε σήµερα να διευθετήσουµε το ζήτηµα, αύριο θα έπεφταν όλοι πάνω µας επειδή θα είχαµε προχωρήσει µε τη Siemens», λέει πηγή που υπουργείου. «Γι’ αυτό το θέµα πρέπει όλοι οι πολιτικοί να τοποθετηθούν και να υπάρχει µια κοινή γραµµή πλεύσης προκειµένου να βρεθεί λύση».
«ΠΑΓΩΜΑ 20 ΜΗΝΩΝ». Από την Αττικό Μετρό λένε ότι εάν δεν ολοκληρωθούν και δεν λειτουργήσουν οι επεκτάσεις, τότε τα έργα κινδυνεύουν να απενταχθούν από τα Κοινοτικά Προγράµµατα και να χαθούν από τη χρηµατοδότηση 374 εκατοµµύρια ευρώ. Η εκτίµηση είναι ότι θα απαιτηθούν γύρω στα 3 χρόνια για να τοποθετήσει νέος πάροχος σύστηµα σηµατοδότησης, ενώ το κόστος έχει υπολογιστεί – από την εταιρεία – σε επιπλέον 20 εκατοµµύρια ευρώ. Υπενθυµίζεται ότι η Siemens συµµετείχε στον διαγωνισµό τον οποίο κέρδισε µε προσφορά ύψους 45 εκατοµµυρίων ευρώ. Η ανάθεση έχει παγώσει από τον Ιούνιο του 2009.
Κανείς δεν υπογράφει για τη σηµατοδότηση που έχει κερδίσει η «αµαρτωλή» εταιρεία
Το τέχνασµα
Σύµφωνα µε ανθρώπους που γνωρίζουν καλά τον χώρο των κατασκευών, µια από τις συνηθισµένες πρακτικές που εφαρµόζονται, όταν προκύπτουν εµπλοκές στους διαγωνισµούς, είναι να εµφανίζεται ανάδοχος µια εταιρεία που δεν εχει πρόβληµα, ενώ το έργο να το πραγµατοποιεί µε υπεργολαβία ο άµεσα ενδιαφερόµενος...
Σε επιτροπή ο έλεγχος των προµηθειών
Λύση στο πρόβληµα λειτουργίας των επεκτάσεων του Μετρό επιχειρείται να δοθεί µε διάταξη, που περιλαµβάνεται σε νοµοσχέδιο του υπουργείου ∆ικαιοσύνης.
Σε αυτήν προβλέπεταιη δηµιουργία ειδικής επιτροπής στο Ελεγκτικό Συνέδριο, αποτελούµενη απότον πρόεδρό τουκαι τους επτά αρχαιότερους δικαστές.Η επιτροπή θα αναλάβει τονέλεγχο όλων των εκκρεµών συµβάσεων προµηθειών, µεταξύ των οποίων περιλαµβάνονται και οι επίµαχες συµβάσεις της Siemens για τις γραµµές του Μετρό.
Η έγκριση από την ειδική επιτροπή κρίθηκε αναγκαία καθώςπρόκειται για συµβάσεις δεκάδων εκατοµµυρίων ευρώ. Ωστόσο, όπως ανέφεραν νοµικοί κύκλοι, η διαδικασία αναµένεται να είναιχρονοβόρος και αυτό θα έχει ως αποτέλεσµα να συνεχιστεί η καθυστέρηση στην υλοποίηση των συµβάσεων.ΤΑ ΝΕΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου