Τι είπαν στις απολογίες τους οι επτά κατηγορούμενοι για το σκάνδαλο στο ΙΚΑ


Τι είπαν στις απολογίες τους οι 7 κατηγορούμενοι για το σκάνδαλο στο ΙΚΑ

Πολλά και τραγελαφικά είπαν στην απολογία τους στην ανακρίτρια, οι επτά που εμπλέκονται στο σκάνδαλο που ζημίωσε το ΙΚΑ με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και οδηγήθηκαν στη φυλακή.

Η φερόμενη ως «πρωταγωνίστρια» στο μεγάλο «φαγοπότι» στο ΙΚΑ Καλλιθέας, Ελένη Μπουραζάνη, στο σπίτι της οποίας εντοπιστήκαν 960.000 ευρώ σε κουτί pampers καθώς και τρία πολυτελή αυτοκίνητα τα οποία και κατασχέθηκαν, είπε:.....................
 «Ήθελα να βοηθήσω κάποιους ασφαλισμένους που είχαν ανάγκη και επειδή γνώριζα την οικογενειακή τους κατάσταση, τους έβγαζα κάποιες αποφάσεις παράτυπα και εισέπρατταν χρήματα χωρίς να τα δικαιούνται».
Η Χρυσούλα Φέρρα αρνήθηκε εν μέρει τις κατηγορίες που της αποδίδονται και όπως είπε: «θα αναλάβω την ευθύνη των πράξεων που μου αναλογούν και για αυτές θα ζητήσω συγγνώμη και πρόθεσή μου είναι να αποζημιώσω την υπηρεσία μου για τη ζημιά που έχω προκαλέσει ακόμη και με την εκποίηση των περουσιακών μου στοιχείων».
Για την υπόθεση, κατηγορείται επίσης η Χριστίνα Πατεράκη (αδερφή του εμπλεκόμενου στην υπόθεση πώλησης μαχητικών αεροσκαφών, τύπου Eurofighter, στην ελληνική πολεμική αεροπορία, Γιώργου Πατεράκη) και η Μυρσίνη Θωμάκου, (η οποία μεταξύ άλλων, υποστηρίζει ότι αναγκάστηκε να κάνει ότι έκανε επειδή ο Μανιάτης σύζυγος της την είχε περιορίσει οικονομικά). Στη φυλακή έχουν οδηγηθεί ακόμα οι Αλέξανδρος Αιματίδης και Κωνσταντίνος Καραίσκος. Ο πρώτος είναι σύζυγος της Μ. Θωμάκου και ο δεύτερος της Ε. Μπουραζάνη.
Η Χριστίνα Πατεράκη υποστήριξε ότι:«Εν μέρει αρνούμαι τις κατηγορίες που μου αποδίδονται. Εν μέρει δέχομαι ότι με κάποια συμπεριφορά μου ζημίωσα την υπηρεσία του ΙΚΑ και προτίθεμαι να αποκαταστήσω στο μέτρο των δυνατοτήτων μου, ακόμη και με τη μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων προς το ΙΚΑ οποιαδήποτε ζημιά μου αναλογεί. Θεωρώ ότι ευθύνομαι για κάποιες θεωρήσεις βιβλιαρίων χωρίς να έχουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις ασφαλιστικής ικανότητας. Εν γνώσει μου προέβην σε αυτές τις θεωρήσεις διότι αυτά τα πρόσωπα είχαν σοβαρά προβλήματα υγείας. Δεν έλαβα χρήματα από αυτά τα πρόσωπα, ούτε μου υποσχέθηκαν ανταλλάγματα. Σε κάποιες περιπτώσεις οι αντίστοιχες πράξεις μου, που αποδέχομαι ως ζημιογόνες, έγιναν για να αποκτήσω εγώ ή τρίτοι παράνομο περιουσιακό όφελος και αυτό από το 2008 και μετά. Συνολικά, υπολογίζω ότι η ζημία που προκλήθηκε στο ΙΚΑ με δική μου υπαιτιότητα μπορεί να ανέρχεται σε 300.000 ευρώ. Δεν πλαστογράφησα καμία απόφαση διευθυντή ΙΚΑ ούτε είχα αυτή τη δυνατότητα αλλά ούτε και χρειάζονταν. Η σύνδεση αυτών των ωφελημάτων μου με την περιουσία μου δεν έχει καμία σχέση».
Η Μυρσίνη Θωμάκου, είπε: «Αρνούμαι τις κατηγορίες όπως μου αποδίδονται αλλά αν αναγνωρίζω την ευθύνη μου σε αυτά που θα σας αναφέρω. Εγώ έβγαζα αποφάσεις χωρίς παραστατικά σε ανθρώπους που θεωρούσα ότι είχαν ασφαλιστική ικανότητα, το ποσό που υπολογίζω ως ζημία του ΙΚΑ είναι μέχρι 150.000 ευρώ. Το ποσό αυτό το ιδιοποιήθηκα εγώ, δεν το γνώριζαν ούτε ο σύζυγός μου, ούτε τα παιδιά μου, ούτε οι συγκατηγορούμενές μου. Επειδή είχα οικονομική δυσχέρεια, ο σύζυγός μου ως Μανιάτης με είχε αρκετά περιορισμένη οικονομικά, οι οικογενειακές ανάγκες για τα παιδιά και τα εγγόνια μου ήταν μεγάλες και αυτό με έκανε να προβώ στις πράξεις που ομολογώ ενώπιων σας. Εγώ δεν έχω περιουσιακά στοιχεία στο όνομά μου, μόνο το μισθό μου. Τα περιουσιακά στοιχεία που φέρεται ότι με αφορούν ανήκουν στον σύζυγό μου, προέρχονται από κληρονομιά από τους γονείς του και τους παππούδες. Ο σύζυγός μου τα απέκτησε εδώ και μια δεκαετία, εγώ τον έπεισα μετά το θάνατο του πεθερού μου να μεταβιβάσει και στα κορίτσια μας κάποια πατρικά του κτήματα».
Η Χριστίνα Σουρίδη δήλωσε: «Αρνούμαι τις κατηγορίες που μου αποδίδονται, αναγνωρίζω όμως την ευθύνη μου για τις πράξεις που μου αναλογούν όπως αναφέρονται στο απολογητικό μου υπόμνημα. Στις περιπτώσεις που αναγνωρίζω ότι είχα ευθύνη κάποιοι είχαν ασφαλιστική ικανότητα και κάποιοι όχι. Στις πράξεις που ομολογώ, τα ποσά που μνημονεύονται τα εισέπραξα εγώ εν αγνοία όλων των εμπλεκομένων, όπως το αναφέρω και στο υπόμνημά μου. Οι συγγενείς δεν ήξεραν τίποτα μέχρι την τελευταία στιγμή που με συνέλαβαν. Υπολογίζω το ποσό που μου αναλογεί από τις πράξεις μου ότι ανέρχεται γύρω στις 270.000 ευρώ. Προτίθεμαι να αποκαταστήσω τη ζημία που προξένησαν στην υπηρεσία μου ακόμη και με τη μεταβίβαση περιουσιακών μου στοιχείων».
«Δεν γνωρίζω για την εμπλοκή της συζύγου μου στην υπόθεση» λέει στην απολογία του ο Αλ. Αιματίδης (σύζυγος της Θωμάκου) και υποστηρίζει πως όλα τα περιουσιακά στοιχεία του ιδίου και της συζύγου του αποκτήθηκαν με βάση νόμιμα εισοδήματα και δάνεια που έλαβαν.
Ο Κ. Καραϊσκος (σύζυγος της Μπουραζάνη) αναφέρει χαρακτηριστικά: «Δεν είχα ακούσει ούτε είχα συζητήσει με τη σύζυγό μου για καμία υπόθεση στην εργασία της. Δεν γνώριζα για τα χρήματα που βρέθηκαν στην αποθήκη του σπιτιού μας. Όταν το έμαθα εξεπλάγην. Όσο ήμασταν κρατούμενοι τη ρώτησα γιατί είχε αυτά τα μετρητά και μου απάντησε ότι από τότε που αρρώστησα, το 2002 και επειδή εγχειρίστηκα το 2005 λόγω των προβλημάτων την καρδιάς μου μάζευε αυτά τα χρήματα, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε δαπάνες για την υγεία μου».
 http://www.iefimerida.gr/news/41826/%CF%84%CE%B9-%CE%B5%CE%AF%CF%80%CE%B1%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BF%CE%B9-7-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%BA%CE%AC%CE%BD%CE%B4%CE%B1%CE%BB%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B9%CE%BA%CE%B1
Share/Save/Bookmark

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails