Τρίτη 31 Μαρτίου 2009

Στήνουν κι άλλα «ορφανά» ΤΕΙ

Προεκλογικό παιχνίδι με 21 νέα τμήματα, αλλά «εικονικούς» εισακτέους
Όχι ένα, όχι δύο, αλλά είκοσι ένα τμήματα ΤΕΙ ανακοίνωσε το ΥΠΕΠΘ ότι θα λειτουργήσουν μέσα στην τριετία 2009/10- 2011/12. Η λειτουργία των δεκατριών θα αρχίσει από το ακαδημαϊκό έτος 2009/10, των 7 από το ακαδημαϊκό έτος 2010/11 και ενός από το ακαδημαϊκό έτος 2011/12.

Κοζάνη, Καλαμάτα, Μεσολόγγι, Γρεβενά, Άγιος Νικόλαος, Αμαλιάδα, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Λευκάδα, Ζάκυνθος, Σέρρες, Δράμα, Άρτα, Ηγουμενίτσα είναι οι «τυχερές» πόλεις οι οποίες έχουν πλέον την επίσημη διαβεβαίωση του ΥΠΕΠΘ ότι θα αποκτήσουν και άλλα τμήματα ΤΕΙ.

Αναφερόμαστε στο ίδιο υπουργείο που όλα τα προηγούμενα χρόνια, είτε με πολιτική ηγεσία την κ. Γιαννάκου είτε με τον κ. Στυλιανίδη, δεν έχανε την ευκαιρία να κατηγορεί τις προηγούμενες κυβερνήσεις για «αλόγιστη και ουσιαστικά απρογραμμάτιστη και χωρίς υποδομές ίδρυση τμημάτων». Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα ίδρυσε μόλις 3 τμήματα ΤΕΙ την τριετία 2006-2008. Τώρα το ΥΠΕΠΘ, στην πορεία για την κάλπη, ιδρύει στην τριετία 2009- 2011 επτά φορές περισσότερα τμήματα κλείνοντας με νόημα το μάτι στις τοπικές, περιφερειακές, αγορές που στενάζουν.

Ωστόσο αυτό το ιδιόμορφο προεκλογικό δώρο «μεταφοράς εισοδήματος» είναι σίγουρο ότι δεν θα έχει τα αποτελέσματα που υπόσχεται. Ήδη, δραματική για το άμεσο μέλλον διαγράφεται η τύχη των ήδη υπαρχόντων περιφερειακών ΤΕΙ τα οποία έχασαν 45.500 θέσεις μέσα στα τελευταία τρία χρόνια. Η εικόνα θα γίνει ακόμη πιο δραματική αν προστεθούν και νέα τμήματα. Αιτία για τις χιλιάδες κενές θέσεις είναι η βάση του 10 αλλά και η αδυναμία ή άρνηση εισακτέων να πληρώσουν ακριβά την εισαγωγή τους σε τόπο εκτός της περιοχής τους καθώς ο οικογενειακός τους προϋπολογισμός δεν το αντέχει και η φοιτητική μέριμνα είναι ανύπαρκτη.

Έτσι, η σημαντική αύξηση του συνολικού αριθμού των προσφερόμενων θέσεων εισακτέων (θα ξεπεράσουν τις 86.000,

αριθμός-ρεκόρ στην ιστορία των πανελλήνιων εξετάσεων) είναι εικονική. Συνδέεται με την επικοινωνιακή πολιτική του ΥΠΕΠΘ που γνωρίζει καλά ότι δεν «κοστίζει» τίποτε αφού τελικά οι επιπλέον θέσεις, λόγω των προαναφερόμενων λόγων, δεν πρόκειται να καλυφθούν.

Την απάτη θα την καταλάβουν πολύ καλά οι φετινοί χιλιάδες υποψήφιοι όταν στο τέλος των εξετάσεων θα «κάνουν ταμείο» και θα δουν ότι ο αυξημένος αριθμός εισακτέων ήταν ένα «πουκάμισο αδειανό».

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου