skip to main |
skip to sidebar
"1) "Tο δημοσίευμα αναφέρεται σε περιπτωσιολογία δαπανών του Ε.Ο.Τ., ο οποίος κατά πολυετή παγία τακτική του, πολύ πριν της θητείας μου, αλλά και μετά, υποστηρίζει εκδηλώσεις που κατά την κρίση των υπηρεσιών του και του Διοικητικού Συμβουλίου του εξυπηρετούν την προώθηση της εικόνας του Ελληνικού Τουρισμού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ο Ε.Ο.Τ. διαθέτει δικό του Διοικητικό ...
Συμβούλιο και επιλέγει και επικυρώνει, με ευθύνη του, τις δαπάνες που θα πραγματοποιήσει, τις οποίες ο εποπτεύων Υπουργός, ούτε γνωρίζει, ούτε οφείλει να γνωρίζει, όταν αυτές δεν υπερβαίνουν τις 500.000 ευρώ έκαστος Σε τελευταία ανάλυση, όμως, για να μη θεωρηθεί ότι υπεκφεύγω, βλέποντας κάποιος καλοπροαίρετα στο δημοσίευμα τις δαπάνες, μπορεί να διακρίνει ότι πρόκειται όντως για την προώθηση της Εικόνας της Ελλάδας στη παγκόσμια τουριστική βιομηχανία. Στην πλειονότητα των εξόδων που περιγράφει το δημοσίευμα, είναι καταφανές, ότι τελικοί αποδέκτες των υπηρεσιών και εκδηλώσεων είναι κατά κύριο λόγο ξένοι δημοσιογράφοι ή άτομα που μπορούν να διαμορφώσουν την καλή εικόνα της Ελλάδος στο εξωτερικό. Ένα μικρό χαρακτηριστικό παράδειγμα από τα αναφερόμενα στο ρεπορτάζ σας είναι τα «περίφημα» μπαλάκια, τα οποία ήταν μικρογραφία μιας μπάλας του basket και είχαν το λογότυπο της Ελλάδας, και μαζί με άλλο υλικό, όπως μπλουζάκια, κασκόλ και καπέλα με το ίδιο λογότυπο, μοιράσθηκαν στο final four της Μαδρίτης του 2008, όπου ο Ε.Ο.Τ. ήταν ο κύριος χορηγός, όπως και φέτος. Αποτέλεσμα ήταν η πλειονότητα των Ρώσων και Ισραηλινών οπαδών να φορούν τα χρώματα της Ελλάδας, και η τηλεόραση να μεταδίδει τον τελικό με τα εκατοντάδες εκατομμύρια τηλεθεατών να βλέπουν τα λογότυπα της χώρας μας σε όλο το γήπεδο (περιμετρικές διαφημίσεις, αερόστατο στα time out κλπ), ακόμα και επάνω στα καλάθια.
Ένα άλλο χαρακτηριστικά πετυχημένο γεγονός είναι η διαφήμιση της Ελλάδας την βραδιά των Oscars. Τα αναφερόμενα στο δημοσίευμα έξοδα, όπως αναλύονται, είναι ως κατηγορία εξόδων σχεδόν πάγια στην τακτική δημοσίων σχέσεων του ΕΟΤ, από πολλών ετών, αλλά και μετά τη θητεία μου και δεν είναι κατανοητό γιατί πρακτικές ετών πρέπει να χρεωθούν αποκλειστικά στο πρόσωπο μου.
2) "Κατόπιν όλων των απαιτουμένων σύννομων και προβλεπομένων διαδικασιών διενεργήθηκαν οι εν λόγω προμήθειες ή εκδηλώσεις και θέλω να σας γνωστοποιήσω και επισημάνω, για μια ακόμη φορά, ότι ο εκάστοτε Υπουργός, ούτε γνώση έχει, ούτε οφείλει να έχει, για τέτοιου μεγέθους και είδους προμήθειες, συμβάσεις ή εκδηλώσεις και μάλιστα εποπτευόμενου φορέα, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα.
Η όλως προβληθείσα παράθεση του ονόματός μου, μόνο και μόνο, διότι ενέργειες σαν αυτές έγιναν κατά την διάρκεια της θητείας μου στο Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, άνευ άλλου στοιχείου, ικανού να προσδώσει, έστω καθ' υπόνοια, το οποιοδήποτε σχόλιο σε δική μου πράξη ή παράλειψη ή πολιτική επιλογή, καθώς και η αναφορά πομπωδώς του ποσού των 1.6 εκ. ? δημιουργεί «άλλες» εντυπώσεις και συνειρμούς στον αναγνώστη, μιας και δεν περιγράφεται η συνολική εικόνα της στρατηγικής των δημοσίων σχέσεων του Ε.Ο.Τ., ο αριθμός των περίπου 125 Τουριστικών Εκθέσεων που συμμετέχει κάθε έτος, ο αριθμός των επισήμων αποστολών, ο σκοπός τους, οι στρατηγικοί στόχοι, οι προσδοκίες και τα αποτελέσματά που σημειώθηκαν ! Με ευκολία μπορείτε να διαπιστώσετε πόσες από τις 1.000 γραβάτες με αρχαιοελληνικά σχέδια αναλογούν σε 125 διεθνείς εκθέσεις στο εξωτερικό, με μεγαλύτερη ακόμα ευκολία μπορείτε να αντιληφτείτε την ανυπαρξία έστω και σκιάς θέματος προς δημοσίευση !"
3) "Απορίας άξιο είναι το γεγονός ότι απουσιάζουν καθ' ολοκληρία συγκριτικά στοιχεία προηγουμένων τακτικών δημοσίων σχέσεων αλλά και επομένων (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ). Μόνο με αυτή τη σύγκριση θα γνωρίζαμε ότι είναι πάγια τα έξοδα δημοσίων σχέσεων και βέβαια θα καταδειχθεί ότι επί των ημερών μου υπήρξε μεθοδική στόχευση, η οποία απέφερε κερδοφόρα αποτελέσματα για τον Τουρισμό της χώρας μας και την συμβολή του στο Α.Ε.Π.. Πως είναι δυνατόν να λένε για έξοδα χλιδής Σπηλιωτόπουλου χωρίς αυτά να έχουν σχέση με το πρόσωπό μου ; Ο Τουρισμός απαιτεί επένδυση ειδικά σε κρίσιμες χρονιές. Ομιλούν για δαπάνες προώθησης της εικόνας της χώρας, που προέρχονται κατά κύριο λόγο από τα έσοδα από τα καζίνο και όχι από τον Έλληνα φορολογούμενο. Στο τέλος της ημέρας μετράει το αποτέλεσμα, όπως συμβαίνει σε κάθε εταιρεία και οικονομικό οργανισμό. Η κριτική στο πρόσωπό μου όφειλε να είναι στο πόσα χρήματα ήλθαν στην Ελλάδα και στους Έλληνες με την πολιτική δραστηριότητα μου. Επενδύσαμε στον Ελληνικό Τουρισμό και φέραμε πλούτο στη χώρα. Επιτύχαμε την αύξηση των εσόδων από τον Τουρισμό από 3% σε 6%, το οποίο μεταφράζεται σε δισεκατομμύρια δολάρια για την οικονομία της Ελλάδας και των Ελλήνων σε περίοδο παγκόσμιας οικονομικής κρίσης"
4) "Τα έξοδα δημοσίων σχέσεων ως μετέπειτα Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ήταν μηδενικά και δεν έγιναν έξοδα, προμήθειες δώρων, εκδηλώσεις και ταξίδια, διότι απλούστατα το ΥΠΕΠΘ δεν είχε τον αντίστοιχο στρατηγικό σκοπό. Αυτό αποδεικνύεται από την μηδενική χρησιμοποίηση εκ μέρους μου, του κωδικού Δημοσίων Σχέσεων του ΥΠ.Ε.Π.Θ., ως Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ως άνθρωπος, ως πολιτικός και ως Υπουργός δεν είναι δυνατόν να αλλάζω συμπεριφορά από τη μια στιγμή στην άλλη. Απλά κρίνοντας με πολιτικούς όρους τον σκοπό δράσης, τα μέσα υλοποίησης αυτού και τις ανάγκες του κάθε Υπουργείου, έπραττα αναλόγως, για τη μεγιστοποίηση της επιτυχίας των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων. Και το πέτυχα και στις δύο περιπτώσεις, στο Τουρισμό με την αύξηση εσόδων που μεταφράζεται σε δισεκατομμύρια δολάρια και στην Παιδεία με την επικράτηση ηρεμίας μετά από περίοδο εντάσεων. Την στιγμή που πολιτικά θέματα διαγωνισμών, επιλογής και παραγγελίας άχρηστων οπλικών συστημάτων, και άλλα σκάνδαλα με μίζες ταλανίζουν την ελληνική πολιτική ζωή, παρατηρείται να γίνεται μείζον πολιτικό θέμα η παραγγελία 1.000 γραβατών για 124 ετήσιες διεθνείς εκθέσεις και η χορηγία για το εκπαιδευτικό συνέδριο των Ελλήνων και Κυπρίων δασκάλων στην καμένη Αρχαία Ολυμπία του 2008"
5) "Το δημοσίευμα αναφέρεται σε ναύλωση ενός σκάφους εκ μέρους του Ε.Ο.Τ. κατά το χρονικό διάστημα από 14 Ιουλίου έως 18 Ιουλίου 2008 και ισχυρίζεται εσφαλμένα και αναληθώς με τον πηχυαίο τίτλο του ότι επέβαινα σε αυτό. Προς πλήρη αποκατάσταση της πραγματικότητας και την ενημέρωση των αναγνωστών σας παραθέτω το επίσημο πρόγραμμά μου ως Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κατά το χρονικό διάστημα 14 έως 17 Ιουλίου 2008, το οποίο είχε ανακοινωθεί με δελτία τύπου και ήταν το ακόλουθο:
14 ΙΟΥΛΙΟΥ 2008 :
Συνάντηση στο γραφείο μου με τον Πρέσβη της Ουκρανίας στην Ελλάδα.
Συνέντευξη Τύπου στην Αίθουσα Τύπου του Ε.Ο.Τ. προς Έλληνες και ξένους δημοσιογράφους για την πρώτη εκτίμηση της πορείας του Τουρισμού στην Ελλάδα για την περίοδο του 2008.
15 ΙΟΥΛΙΟΥ 2008 :
Συνάντησή μου στο γραφείο μου με τα Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης δόθηκε συνέντευξη Τύπου μαζί με τον Πρόεδρο του ΣΕΤΕ κ. Νίκο Αγγελόπουλο.
16 ΙΟΥΛΙΟΥ 2008 :
Αιφνιδιαστική επίσκεψή μου στον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή κ. Γιάννη Οικονόμου για επιτόπια ενημέρωσή μου στις συνθήκες λειτουργίας του ευρύτερου χώρου και του κυλικείου για την εξυπηρέτηση των τουριστών.
17 ΙΟΥΛΙΟΥ 2008 :
Συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών για τον σχεδιασμό και την αντιμετώπιση των συνθηκών της τουριστικής περιόδου 2009.
Από αυτά και μόνο τα αδιάσειστα και πραγματικά στοιχεία της δραστηριότητάς μου ως Υπουργός, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, θεωρώ ότι περισσεύει κάθε περαιτέρω σχολιασμός μου για το ανυπόστατο του ισχυρισμού του πηχυαίου τίτλου του δημοσιεύματός σας και καταφαίνεται, ότι είναι αποτέλεσμα ενός συντονισμένου σχεδίου, το οποίο προσπαθεί να φθείρει το πρόσωπο μου στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας, διοχετεύοντας στον τύπο αναληθή ή χαλκευμένα στοιχεία"
Με εκτίμηση
Άρης Σπηλιωτόπουλος
Βουλευτής Β' Αθηνών Νέας Δημοκρατίας
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου