Φρένο στην πληρωμή παράνομων χρεώσεων από γραπτά μηνύματα που αποστέλλονται από εταιρείες - «φαντάσματα» μέσω των λογαριασμών κινητής τηλεφωνίας βάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή।
Ουσιαστικά πρόκειται για sms, τα οποία αποστέλλονται σε κατόχους κινητών είτε επειδή αυτοί έκαναν κατά λάθος εγγραφή σε υπηρεσίες υψηλής χρέωσης είτε επειδή συμμετείχαν σε διαγωνισμούς με ακριβά δώρα και στη συνέχεια εξακολούθησαν να δέχονται γραπτά μηνύματα για υπηρεσίες, τις οποίες δεν είχαν ζητήσει. Η Κομισιόν μάλιστα διευκρινίζει ότι οι εταιρείες δεν έχουν δικαίωμα να διακόπτουν τη σύνδεση ή να αφαιρούν τον αριθμό του τηλεφώνου από τον καταναλωτή εξαιτίας της μη πληρωμής τέτοιων χρεώσεων.
Αυτό επεσήμανε και η αρμόδια επίτροπος Νέλι Κρόες σε δύο ερωτήσεις του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Χουντή με θέμα τις παράνομες χρεώσεις αυτής της μορφής υπό την ανοχή παρόχων κινητής τηλεφωνίας.
Η επίτροπος σημειώνει πως «η συνεχής και ανεπιθύμητη εμπορική άγρα πελατών μέσω sms (π.χ. καλώντας τους πελάτες να συμμετάσχουν σε διάφορες πολυμεσικές υπηρεσίες) θεωρείται επιθετική πρακτική, απαγορευμένη σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με την Οδηγία 2005/29/ΕΚ για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.
Η Οδηγία απαγορεύει επίσης την πώληση αυτόκλητων υπηρεσιών και οι εμπορευόμενοι δεν έχουν το δικαίωμα να ζητούν άμεση ή μεταγενέστερη πληρωμή για προϊόντα ή υπηρεσίες που παρέχουν, τα οποία δεν είχαν ζητηθεί από τον καταναλωτή».
Σε ό,τι αφορά τον κίνδυνο να χάσει ο καταναλωτής το δικαίωμα της σύνδεσης αλλά και της διατήρησης του ίδιου αριθμού τηλεφώνου, η επίτροπος υπογραμμίζει πως κάτι τέτοιο δεν θα έπρεπε να συμβαίνει, αφού «οι καταναλωτές οι οποίοι υποβάλλουν σχετική αίτηση, διατηρούν τον ή τους αριθμούς τους, ανεξάρτητα από την επιχείρηση που παρέχει την υπηρεσία».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου