Επιταχύνει το τραμ



Θα αποκτήσουν τα Γιάννινα τραμ ή όχι; Την απάντηση αυτή μάλλον θα αργήσουμε να την πάρουμε, ωστόσο στα τέλη Απριλίου θα γνωρίζουμε σε μεγάλο βαθμό αν το έργο μπορεί να είναι βιώσιμο οικονομικά και κατά συνέπεια μπορεί να προχωρήσει ο σχεδιασμός και να αναζητηθούν πόροι για την κατασκευή του.Η δεύτερη απόπειρα μελέτης για την ανάπτυξη τραμ στα Γιάννινα φαίνεται πως θα έχει καλύτερη τύχη από την πρώτη, που εγκαταλείφθηκε στη μέση και ποτέ δε μάθαμε το παραμικρό στοιχείο.Υπενθυμίζεται.........
ότι τον Οκτώβριο του 2008, η μελέτη σκοπιμότητας για την εξυπηρέτηση της πόλης των Ιωαννίνων με τραμ και με προϋπολογισμό 325.000 ευρώ είχε προκηρύξει η ΤΡΑΜ Α.Ε ύστερα από σχετική απόφαση του υπουργείου Μεταφορών. Για το αποτέλεσμα του διαγωνισμού αυτού, δεν είχε γίνει καμία επίσημη ανακοίνωση, σύμφωνα όμως με κάποιες πληροφορίες, είχε αποβεί άγονος.Η εταιρεία Συμβούλων Μηχανικών «Αρώνης-Δρέττας-Καρλάυτης», στην οποία έχει ανατεθεί η μελέτη μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού το καλοκαίρι του 2010, προχωράει ταχύτερα και από το χρονοδιάγραμμα και εκτιμάται πως μέσα σε δύο μήνες θα έχει ολοκληρώσει το έργο της, αν και πολλά, ως προς τη βιωσιμότητα του έργου, θα έχουν ξεκαθαρίσει νωρίτερα.Στην παρούσα φάση η μελέτη βρίσκεται σε πολύ αρχικό στάδιο και στην ουσία το έργο των μελετητών περιορίζεται στην καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, τόσο σε ότι αφορά τις οδικές υποδομές, όσο και τους κυκλοφοριακούς φόρτους. Τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν και τα πρώτα συμπεράσματα παρουσιάστηκαν από την εταιρεία χθες στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του ΕΣΠΑ στη Γενική Γραμματεία Αποκεντρωμένης Διοίκησης της Περιφέρειας Ηπείρου.Το επόμενο βήμα αφορά την αξιολόγηση των προτάσεων και των σεναρίων για να διαπιστωθεί η οικονομική βιωσιμότητα του τραμ, καθώς σε διαφορετική περίπτωση το κεφάλαιο κλείνει για τα Γιάννινα οριστικά.Με βάση αντίστοιχη μελέτη που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα, οι προβλέψεις δεν είναι ιδιαίτερα θετικές, καθώς το αποτέλεσμα στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, με πολλαπλάσιο πληθυσμό από τα Γιάννινα, ήταν οριακά θετικό. Ωστόσο, οι μελετητές σημειώνουν πως αυτό το στοιχείο από μόνο του δε λέει τίποτα, καθώς η οικονομική βιωσιμότητα εξετάζεται με βάση ειδικά και όχι γενικά στοιχεία.Αν και είναι πρόωρο να ειπωθεί ποια γραμμή μπορεί να είναι βιώσιμη, όλα δείχνουν ότι το πιο πιθανό σενάριο αφορά τη δρομολόγηση τραμ από το Πανεπιστήμιο στο κέντρο της πόλης, καθώς υπάρχει εξασφαλισμένο επιβατικό κοινό σε σταθερή βάση. Ανάλογα θα αποφασιστεί και αν θα υπάρχει επέκταση της γραμμής προς την Πεδινή και προς την Ελεούσα μέσω αεροδρομίου.Αν όλα πάνε καλά, λοιπόν, ξεκινάει ένας άλλος μεγάλος αγώνας δρόμου, ο οποίος σίγουρα θα είναι και ο δυσκολότερος. Ο λόγος για την εξασφάλιση χρηματοδότησης, σε μια εποχή μάλιστα που δεν διαφαίνονται προθέσεις της κυβέρνησης να ξεκινήσει νέα έργα, αφού αδυνατεί να καταβάλλει τη δημόσια δαπάνη που απαιτείται για την ολοκλήρωση αυτών που ήδη εκτελούνται.Το ΕΣΠΑ αποτελεί μία πιθανή επιλογή, καθώς μπορεί να ενταχθεί σε μια επόμενη αναδιάρθρωση, ενώ υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης και από άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το Jessica.Η δημιουργία γραμμής τραμ στην πόλη των Ιωαννίνων περιλαμβάνεται στο Σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης του Λεκανοπεδίου που είχε εκπονηθεί από την Περιφέρεια Ηπείρου και στη συνέχεια υιοθετήθηκε από το Ρυθμιστικό Σχέδιο, ως η μορφή μεταφοράς που μπορεί να δώσει απάντηση στα σημερινά έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα και παράλληλα να συμβάλλει στην τουριστική κίνηση της περιοχής.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails