Απειλή απολύσεων στις συγκοινωνίες


Μ. Λιλιοπούλου ΕΘΝΟΣ

ΣΕ συγχώνευση των συγκοινωνιακών εταιρειών από πέντε σε δύο, προχωρεί το υπ. Υποδομών, υπό την απειλή των απολύσεων Σήμερα αναμένεται να εγκριθούν από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής οι διοικήσεις των 2 νέων εταιρειών, της εταιρείας Σταθερών Συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ), που θα συμπεριλάβει το μετρό, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το τραμ, και της εταιρείας Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ), στην οποία θα ενταχθούν αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ

Η απειλή των απολύσεων και στις ΔΕΚΟ, ύστερα από απαίτηση της τρόικας, υποχρεώνει το υπουργείο Υποδομών να προχωρήσει στην ταχύτατη συγχώνευση των συγκοινωνιακών εταιρειών από πέντε σε δύο.

Η ηγεσία του υπουργείου, η οποία έχει διαμηνύσει σε όλους τους τόνους ότι είναι αντίθετη με τις απολύσεις, φιλοδοξεί εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου να έχουν καταρτιστεί τα νέα οργανογράμματα των εταιρειών, έτσι ώστε αν ορισμένοι εργαζόμενοι κριθούν υπεράριθμοι και μετά τις 1.440 μετατάξεις (ήδη έχουν προχωρήσει 620), να προλάβει να προβεί σε δεύτερο κύμα μετατάξεων προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα.................................

Ομως, φοβάται -σύμφωνα με πληροφορίες- ότι δεν θα το επιτρέψει η τρόικα.
Σήμερα αναμένεται να εγκριθούν από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής οι διοικήσεις των νέων εταιρειών, της εταιρείας Σταθερών Συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ) που θα συμπεριλάβει το μετρό, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το τραμ, και της εταιρείας Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ), στην οποία θα ενταχθούν αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ.
Ο ΟΑΣΑ μετατρέπεται σε μητροπολιτικό φορέα, ενώ πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο νέων εταιρειών θα είναι οι κ. Γιάννης Σπυράκος (ΣΤΑΣΥ) και Κώστας Καραγιαννόπουλος (ΟΣΥ).
Νέα οργανογράμματα
Πρώτη προτεραιότητα των νέων διοικήσεων είναι εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου να έχουν καταρτιστεί τα νέα οργανογράμματα και οι κανονισμοί προσωπικού, από τα οποία θα προκύψουν οι ανάγκες σε προσωπικό που θα καθορίσουν ενδεχόμενο δεύτερο κύμα μετατάξεων.

Παράλληλα, έως τα τέλη Ιουνίου θα γίνονται διαπραγματεύσεις με τους εργαζομένους για την υπογραφή των νέων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στα πρότυπα του ΟΣΕ, οι οποίες αναμένεται να προκαλέσουν νέο κύκλο αντιπαράθεσης. Σε περίπτωση που οι δύο πλευρές δεν συμφωνήσουν, τότε η λύση θα δοθεί νομοθετικά.
Τα νέα διοικητικά συμβούλια των ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ θα αποτελούνται από πέντε ή επτά μέλη και θα έχουν συγκεκριμένες αρμοδιότητες.
Εκτός από τα εργασιακά, προτεραιότητα θα δοθεί:
  • Στο οικονομικό συμμάζεμα. Επιβάλλεται πλέον τριμηνιαίος οικονομικός έλεγχος στις νέες ΔΕΚΟ από ορκωτούς ελεγκτές.
  • Στην αναβάθμιση των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό με έμφαση στις συνδυασμένες μεταφορές.
Από την ανασυγκρότηση του ΟΑΣΑ και τις μισθολογικές περικοπές εκτιμάται ότι θα εξοικονομούνται περίπου 150 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ άλλα 80 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα μπουν στα ταμεία από τις αυξήσεις των εισιτηρίων.


Share/Save/Bookmark

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails