Με Νεοελληνική Λογοτεχνία και Μαθηματικά συνεχίζονται οι Πανελλαδικές



Με το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας (Θεωρητικής Κατεύθυνσης) και Μαθηματικών (Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης) συνεχίζονται σήμερα, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις. Οι εξετάσεις ξεκίνησαν στις 8:30 το πρωί και διαρκούν τρεις ώρες.

Δείτε τα θέματα.............

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥΔΕΥΤΕΡΑ 16 ΜΑΪΟΥ 2011ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣΚΕΙΜΕΝΟΔιονύσιος Σολωμός Κρητικός1 [18.]κοίταα, κι τανε μακριά κόμη τ’ κρογιάλι·

«στροπελέκι μου καλό, γιά ξαναφέξε πάλι!»
Τρία στροπελέκια πέσανε, να ξοπίσω στ’ λλο
Πολύ κοντά στήν κορασιά μέ βρόντημα μεγάλο·
5 Τά πέλαγα στήν στραπή κι ορανός ντήχαν,1
Ο κρογιαλιές καί τά βουνά μ’ σες φωνές κι ν εχαν.
2 [19.]
Πιστέψετε π’ ,τι θά π εν’ κριβή λήθεια,
Μά τές πολλές λαβωματιές πού μφαγαν τά στήθια,
Μά τούς συντρόφους ππεσαν στήν Κρήτη πολεμώντας,
Μά τήν ψυχή πού μ’ καψε τόν κόσμο παρατώντας.
5 (Λάλησε, Σάλπιγγα! κι γώ τό σάβανο τινάζω,
Καί σχίζω δρόμο καί τς χνούς ναστημένους2 κράζω:
«Μήν εδετε τήν μορφιά πού τήν Κοιλάδα γιάζει;
Πέστε, νά δετε τό καλό σες κι ,τι σς μοιάζει.
Καπνός δέ μένει πό τή γ· νιός ορανός γίνη·
10 Σάν πρτα γώ τήν γαπ καί θά κριθ μ’ ατήνη.
− Ψηλά τήν εδαμε πρωί· τς τρέμαν τά λουλούδια
Στή θύρα τς Παράδεισος πού βγκε μέ τραγούδια·
ψαλλε τήν νάσταση χαροποιά φωνή της,
1 αντήχαν = αντηχούσαν.
2 χνός = αμυδρή φιγούρα, έτοιμη να σβήσει.
Κι δειχνεν νυπομονιά γιά νά ’μπει στό κορμί της·
ορανός λόκληρος γρίκαε σαστισμένος,
Τό κάψιμο ργοπόρουνε κόσμος ναμμένος·
Καί τώρα μπρός3 τήν εδαμε· γλήγορα σαλεύει·
μως κοιτάζει δ κι κε καί κάποιονε γυρεύει»).
3 [20.]
κόμη βάστουνε βροντή.....................................
Κι θάλασσα, πού σκίρτησε σάν τό χοχλό πού βράζει,4
σύχασε καί γινε λο συχία καί πάστρα,5
Σάν περιβόλι εώδησε κι δέχτηκε λα τ’στρα·
5 Κάτι κρυφό μυστήριο στένεψε6 τή φύση
Κάθε μορφιά νά στολιστε καί τό θυμό ν’ φήσει.
Δέν εν’ πνοή στόν ορανό, στή θάλασσα, φυσώντας
Οτε σο κάνει στόν νθό μέλισσα περνώντας,
μως κοντά στήν κορασιά, πού μ’ σφιξε κι χάρη,
10 σειότουν τ’ λοστρόγγυλο καί λαγαρό φεγγάρι·
Καί ξετυλίζει γλήγορα κάτι πού κεθε βγαίνει,
Κι μπρός μου δού πού βρέθηκε μία φεγγαροντυμένη.
τρεμε τό δροσάτο φς στή θεϊκιά θωριά της,
Στά μάτια της τά λόμαυρα καί στά χρυσά μαλλιά της.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣΑ1. Να αναφέρετε ονομαστικά τρία από τα κύρια θέματα της Επτανησιακής Σχολής και για το καθένα να γράψετε ένα παράδειγμα από το ποιητικό κείμενο του Διονυσίου Σολωμού που σας δόθηκε.
Μονάδες 15Β1. Σύμφωνα με την Ελένη Τσαντσάνογλου, ένα από τα γνωρίσματα του σολωμικού έργου είναι ότι ο ποιητής συνθέτει τη φυσική και τη μεταφυσική πραγματικότητα.
3 τώρα ομπρός = μόλις, πριν από λίγο.
4 σκίρτησε = «σκιρτούσε»: αναταρασσόταν, χοχλός =κοχλασμός, βράσιμο.
5 πάστρα =καθαρότητα, διαύγεια.
6 στένεψε = επιβλήθηκε (στην φύση), την ανάγκασε.
α) Να εντοπίσετε και να σχολιάσετε δύο εικόνες του κειμένου που να επιβεβαιώνουν την παραπάνω άποψη. (μονάδες 10)β) Γιατί, κατά τη γνώμη σας, ο ποιητής επιλέγει να αναγάγει στο απόσπασμα 2 [19.] τη λυρική του αφήγηση σε επίπεδο μεταφυσικό; (μονάδες 10)Μονάδες 20
Β2. Στο απόσπασμα 3 [20.] ο Σολωμός αναπτύσσει το μοτίβο της σιγής του κόσμου πριν από τη θεία επιφάνεια. Να βρείτε δύο εκφραστικά μέσα με τα οποία αποδίδεται το μοτίβο αυτό στο συγκεκριμένο απόσπασμα (μονάδες 10) και να τα αναλύσετε (μονάδες 10).
Μονάδες 20Γ1. Να σχολιάσετε τους παρακάτω στίχους:
α) «στροπελέκι μου καλό, γιά ξαναφέξε πάλι!»
Τρία στροπελέκια πέσανε, να ξοπίσω στ’ λλο
Πολύ κοντά στήν κορασιά μέ βρόντημα μεγάλο·
(σε μία παράγραφο 80 – 100 λέξεων) (μονάδες 15)
β) ψαλλε τήν νάσταση χαροποιά φωνή της,
Κι δειχνεν νυπομονιά γιά νά ’μπει στό κορμί της· (σε μία παράγραφο 60 – 80 λέξεων)
(μονάδες 10)
Μονάδες 25Δ1. Στο παρακάτω απόσπασμα από το ποίημα του Γεράσιμου Μαρκορά «Ο Όρκος» ο Μάνθος (ήρωας της Κρητικής επανάστασης των ετών 1866-1869, που έχει σκοτωθεί στο ολοκαύτωμα του Αρκαδίου) απευθύνεται στην ετοιμοθάνατη αγαπημένη του. Να συγκρίνετε ως προς το περιεχόμενο το απόσπασμα αυτό του Μαρκορά με το κείμενο του «Κρητικού» που σας δόθηκε.
Μονάδες 20κου, Εδοκιά!1 – Σν παψαν στ οράνιο περιγιάλι
Το φτάσιμού μας χαραίς2 – ιμέ! – τ μύρια κάλλη,
Πο3 μ’ να βλέμμα ξάνοιξα4 τριγύρου σκορπισμένα,
Χλωμ κα κρύα μο φάνηκαν, θυμούμενος σένα.
πρα δρόμο μακρυνό. Σν πότε θ σ φέρ
Στν γκαλιά μου Θάνατος ρωτοσα κάθε στέρι,
Κα μπρς πέρναα5 κ’ κανα σ νατολ κα Δύση
Τ γαπητό σου τ’ νομα γλυκ ν χολογήσ.
Σ πλάγι οράνιο, πο ψυχ δν τανε κμμία,
Θλιμμένος χάμου κάθισα. Στ μοναξι τ θεία
Τ πρτα τς γάπης μας ετυχισμένα χρόνια
Μο φτερουγιάζανε μπροστά, σν τόσα χελιδόνια.
Στ μέρη, ποχαν μς δ6 τόσαις φορας ντάμα,
νος μου ξαναγύριζε – κ’ δς θαυμάσιο πρμα! –
,τι θωροσε λογισμς παιρνε σμα μπρός μου,
πο7 δν εναι πρόσκαιρο, σν τ’ λλα δ το κόσμου.
..................................................................................................
! πμε, γάπη μου γλυκειά! πμε, καιρς μς βιάζει!
Δν εναι χόρτο λούλουδο πο κε ν μ σ κράζ·
κε π χρόνια μάννα σου κα δοξαστός σου κύρης
Τ θεία φτερογα τς ψυχς καρτερον ν γύρς.
Πμε! – καλς γούμενος8, ο Κρητικοί μας λοι
Θ δς πο θρχωνται συχν στ’ραο σου περιβόλι,
Κα θ’γροικήσς π’ ατούς, πο γύρω μαζωμένοι
Στ χλωρασι9 θ κάθωνται, τί μάχαις χουν γέν,
Κα πόσα βάψαν αματα κάθε βουν τς Κρήτης,
Πρν σκύψ πάλε στ ζυγ τν ρμη κεφαλή της.
Π.Δ. Μαστροδημήτρης, Ο Όρκος του Μαρκορά, Εκδόσεις Κανάκη, σσ. 140-141.
1. Εδοκιά: το όνομα της αγαπημένης του Μάνθου
2. χαραίς: οι χαρές
3. πο: που
4. ξάνοιξα: είδα, διέκρινα
5. πέρναα: περνούσα
6. ποχαν μς δ: που μας είχαν δει
7. πο: που
8. γούμενος: ο ηγούμενος του Αρκαδίου
9. χλωρασιά: βλάστηση, πρασινάδα
ΟΔΗΓΙΕΣ (για τους εξεταζομένους)1. Στο τετράδιο να γράψετε μόνο τα προκαταρκτικά (ημερομηνία, εξεταζόμενο μάθημα). Να μην αντιγράψετε τα θέματα στο τετράδιο.
2. Να γράψετε το ονοματεπώνυμό σας στο πάνω μέρος των φωτοαντιγράφων αμέσως μόλις σας παραδοθούν. Δεν επιτρέπεται να γράψετε καμιά άλλη σημείωση. Κατά την αποχώρησή σας να παραδώσετε μαζί με το τετράδιο και τα φωτοαντίγραφα.
3. Να απαντήσετε στο τετράδιό σας σε όλα τα θέματα.
4. Να γράψετε τις απαντήσεις σας μόνο με μπλε ή μόνο με μαύρο στυλό.
5. Κάθε απάντηση τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.
6. Διάρκεια εξέτασης: τρεις (3) ώρες μετά τη διανομή των φωτοαντιγράφων.
7. Χρόνος δυνατής αποχώρησης: 10.00 π.μ.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄)ΔΕΥΤΕΡΑ 16 ΜΑΪΟΥ 2011ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣΘΕΜΑ ΑA1. Έστω μια συνάρτηση f ορισμένη σε ένα διάστημα Δ και x0 ένα εσωτερικό σημείο του Δ. Αν η f παρουσιάζει τοπικό ακρότατο στο x0 και είναι παραγωγίσιμη στο σημείο αυτό, να αποδείξετε ότι: f′(x0) = 0
Μονάδες 10A2. Δίνεται συνάρτηση f ορισμένη στο . Πότε η ευθεία yx+β λέγεται ασύμπτωτη της γραφικής παράστασης της f στο ∞+΄;
Μονάδες 5A3. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.
α) Για κάθε μιγαδικό αριθμό z ≠ 0 ορίζουμε z0=1.
β) Μια συνάρτηση f:A λέγεται συνάρτηση 1-1, όταν για οποιαδήποτε Ax,x∈21 ισχύει η συνεπαγωγή: αν x1≠x2, τότε f(x1) ≠ f(x2)γ) Για κάθε x1=–{x|συνx=0} ισχύει: x1)x(2συνεφ −='
δ) Ισχύει ότι: 1x xlim x=ημ∞+→
ε) Οι γραφικές παραστάσεις C και C΄ των συναρτήσεων f και f–1 είναι συμμετρικές ως προς την ευθεία y=x που διχοτομεί τις γωνίες xOy και x΄Oy'.Μονάδες 10ΘΕΜΑ Β'Έστω οι μιγαδικοί αριθμοί z και w με iz3≠, οι οποίοι ικανοποιούν τις σχέσεις: 2i3zi3z=++−− και i3z1i3zw−+−=
B1. Να βρείτε τον γεωμετρικό τόπο των εικόνων των μιγαδικών αριθμών z
Μονάδες 7B2. Να αποδείξετε ότι i3z1i3z−=+-
Μονάδες 4B3. Να αποδείξετε ότι ο w είναι πραγματικός αριθμός και ότι 22≤≤−w
Μονάδες 8B4. Να αποδείξετε ότι: zwz=-
Μονάδες 6ΘΕΜΑ ΓΔίνεται η συνάρτηση f : , δύο φορές παραγωγίσιμη στο , με ()0)0(f0f==′, η οποία ικανοποιεί τη σχέση:
())x(fx)x(f1)x(f)x(fex′′+′=−′′+'
για κάθε x.Γ1. Να αποδείξετε ότι: f xΜονάδες 8Γ2. Να μελετήσετε τη συνάρτηση f ως προς τη μονοτονία και τα ακρότατα.
Μονάδες 3Γ3. Να αποδείξετε ότι η γραφική παράσταση της f έχει ακριβώς δύο σημεία καμπής.
Μονάδες 7Γ4. Να αποδείξετε ότι η εξίσωση = συνx έχει ακριβώς μία λύση στο διάστημα )xeln(x⎟⎠⎞⎜⎝⎛π2,0
Μονάδες 7ΘΕΜΑ ΔΔίνονται οι συνεχείς συναρτήσεις f, g : , οι οποίες για κάθε x ικανοποιούν τις σχέσεις:
i) f(x)>0 και g(x)>0
ii) ∫−+=−x0t2x2dt)tx(gee)x(f1iii) ∫−+=−xtxdt)tx(fee)x(g0221
Δ1. Να αποδείξετε ότι οι συναρτήσεις f και g είναι παραγωγίσιμες στο και ότι f(x) = g(x) για κάθε x.Μονάδες 9Δ2. Να αποδείξετε ότι:
f(x) = ex, xΜονάδες 4Δ3. Να υπολογίσετε το όριο:
Μονάδες 5Δ4. Να υπολογίσετε το εμβαδόν του χωρίου που περικλείεται από τη γραφική παράσταση της συνάρτησης
∫=xdt)t(f)x(F12
τους άξονες x΄x και y΄y και την ευθεία με εξίσωση x=1.
Μονάδες 7ΟΔΗΓΙΕΣ (για τους εξεταζομένους)1. Στο τετράδιο να γράψετε μόνο τα προκαταρκτικά (ημερομηνία, εξεταζόμενο μάθημα). Να μην αντιγράψετε τα θέματα στο τετράδιο.
2. Να γράψετε το ονοματεπώνυμό σας στο πάνω μέρος των φωτοαντιγράφων αμέσως μόλις σας παραδοθούν. Δεν επιτρέπεται να γράψετε καμιά άλλη σημείωση. Κατά την αποχώρησή σας να παραδώσετε μαζί με το τετράδιο και τα φωτοαντίγραφα.
3. Να απαντήσετε στο τετράδιό σας σε όλα τα θέματα.
4. Να γράψετε τις απαντήσεις σας μόνο με μπλε ή μόνο με μαύρο στυλό. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μολύβι μόνο για σχέδια, διαγράμματα και πίνακες.
5. Να μη χρησιμοποιήσετε χαρτί μιλιμετρέ.
6. Κάθε απάντηση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.
7. Διάρκεια εξέτασης: τρεις (3) ώρες μετά τη διανομή των φωτοαντιγράφων.
8. Χρόνος δυνατής αποχώρησης: 10.00 π.μ.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ  ΤΑ ΝΕΑ
Share/Save/Bookmark

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails